2016-01-11, 10:29
Medlem
Live rapportering
http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4605624-09-00-folj-lisa-holm-fallet-i-hovratten
2016-01-11, 10:59
Medlem
klurigklurings avatar
http://www.tv4play.se/program/nyheterna?video_id=3246406

Jag följer ljudsändningarna blandat med intressanta kommentarer på TV4 Play. Fördelen är att man kan göra annat (även läsa de andra livesändningarna om man vill) medans man lyssnar.
2016-01-11, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Intressant att GW nämner plantering
Och till och med nämner möjligheten att det skulle kunna vara en konspiration innom polisen haha,
och ja ja ja ta det lungt, jag vet att han dessutom säger att det är långsökt, dock säger han ochså att sådant har hänt i utlandet.

Totalt helt omöjligt, ja..

Ur Aftonbladets chatt.

Citat:
10:56

På plats här i rätten är polisprofessorn Leif GW Persson. Han berättade i pausen att han är här för SVT:s "Veckans brott" och att han specifikt ville få sig en titt på Nerijus Bilevicius
- Han ser ganska sliten ut men det blir man om man suttit i häkte sen i somras.
Han ser ett friande som mycket osannolikt.
- Hur man ska komma runt dna-träffarna på hennes kläder övergår mitt förstånd.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22059699.ab
2016-01-11, 11:11
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Intressant att GW nämner plantering

Du kanske missar att han drar ett löjets skimmer över "teorin"?
Självklart inser en så förnuftig människa det absurda med era konspirationsteorier.
Senast redigerad av madtop 2016-01-11 kl. 11:28.
2016-01-11, 11:21
Medlem
Sitter Lisas familj med även i HovR, eller har de valt att avstå från det?
2016-01-11, 11:22
Medlem
MrFolds avatar
Jag lyssnar på Silbersky just nu. Han är lika övertygad som GWP att utgången i hovrätten kommer att bli densamma som i tingsrätten och att advokatens s.k expertvittnen knappast kommer att tillföra något av värde till utredningen.

"Väldigt robust bevisning som las fram i tingsrätten" sa han just.
2016-01-11, 11:31
Medlem
Maulcas avatar
Citat GP.se 20160111

Citat:
I slutändan lär hovrätten slå fast tingsrättens dom, siar Leif GW Persson.- Om han anses skyldig kan påföljden bara bli livstid. Det här är faktiskt en väldigt grym gärning. Det är ett sadistiskt sexualmord som vi inte har många av. Han är körd.
2016-01-11, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telefoni
Sitter Lisas familj med även i HovR, eller har de valt att avstå från det?

Målsägarbiträdet Tore Brandtler säger i Aftonbladet tv att Lisa Holms familj mår efter omständigheterna bra. Familjen kommer att medverka under första och sista dagen, säger han.
2016-01-11, 11:48
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag lyssnar på Silbersky just nu. Han är lika övertygad som GWP att utgången i hovrätten kommer att bli densamma som i tingsrätten och att advokatens s.k expertvittnen knappast kommer att tillföra något av värde till utredningen.

"Väldigt robust bevisning som las fram i tingsrätten" sa han just.

Så som TR-domen var präglad av förundersökningen, visar på hur gediget detta material faktiskt är, även om fåtalet smärre luckor/frågetecken finns (förklarligt vid ett brott som pågått i 5 dagar).
Att sedan NB kör det spåret han gör, understryker egentligen det hela ännu mer.

Orealistiskt måhända, men jag hoppas på ett erkännande.
2016-01-11, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syclone71
Målsägarbiträdet Tore Brandtler säger i Aftonbladet tv att Lisa Holms familj mår efter omständigheterna bra. Familjen kommer att medverka under första och sista dagen, säger han.

Tack för svar.
Ibland slår det en lite extra mycket att det som för den stora majoriteten av oss är ett - förvisso fruktansvärt - mordfall som vi funderar och skapar (mer eller mindre väl underbyggda) teorier kring men sedan kan släppa för jobb eller familjemiddag; det är en alldeles råjävlig verklighet för Lisas kvarvarande familj...
2016-01-11, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag ältar inte. NB kan vara oskyldig till mord, men skyldig till griftefridsbrott.

Han kan mycket väl vara skyldig till mordet också. Eller är det något du utesluter?
2016-01-11, 12:10
Medlem
T34Panzers avatar
Herregud- den förbaskade advokatskatan! Hon tar varenda chans, även om det får henne att framstå som en fullständig imbecicill, i meningen att hur dumma tror hon att vi är.

Rätt person sitter, men hon har i mina ögon gjort mer skada än nytta för sin klient med sina clownliknande utspel.
Karljäveln är för dömd för mord, oavsett om det nu överklagats till HR. Det är väl bara rimligt att fortsätta utreda en DÖMD mördare!

"Samtidigt är polisen öppen med att man utreder om Nerijus Bilevicius, 35, har begått andra mord utomlands – vilket får försvarsadvokaten att gå i taket.
– Det tyder på osäkerhet att de ständigt smutskastar min klient, säger Inger Rönnbäck."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22059699.ab

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in