[quote=Reviews|55979483]
Citat:
Ursprungligen postat av
Theforeigner
HELT Fel, det är endast detta fall, Vatchareeya Bangsuan fallet i Boden och ett High profile case i CalifoRnien där jag varit kritisk imot polisens utredning och med tanke på att jag har researchat mordfall på en daglig basis i snart 15 år ja då får du problem med att kalla mig rättshaverist eller polishatare, jag är otrolig glad för att polisen finns och menar att 90 % av alla poliser är fina arbetsamma människovänner som gör alt vad dom kan för att skapa ett tryggt samhälle för landets medborgare.
Vare sig Blackmolly123 eller någon annan "åklagarkramare" saknar insikt i att korrupta poliser existerar, det är en vanlig missuppfattning från er sida. Vad som är skillnaden är kanske att flertalet människor behöver andra indikationer på att så skulle vara fallet, än en sann konspirationsteoretiker. En blå jacka (avig) med rosa detaljer som missas av en helikopter är som exempel inget vi övriga härinne ser som ett "tecken" på en konspiration. Om du helt och hållet tänker bort ordet konspiration - vad skulle orsaken kunna vara till att jackan missades och att man fann den efter fem dagar? Fundera i nya, jordnära banor bara, utan en tanke på att "vinna" diskussionen.
Och i det här fallet rör det sig enligt dig om ett hemligt samarbete poliser emellan?
En överdriven misstänksamhet och misstro gentemot mot andra människor brukar vara egenskaper som eldar på konspirationsidéer, därmed inte sagt att just du besitter de egenskaperna.
Min uppfattning är att skribenten du svarar har förmåga att ta till sig logiska argument som hen resonerar utifrån på ett logiskt och förnuftigt vis. Logiken följer, liksom matematiken vissa lagar och därför faller till större del ett personligt "tyckande" om vad som kan anses vara logiskt, bort här.
För det första så har jag ENDAST diskuterat/argumenterat för att det var ett himla konstigt och risikabelt ställe att kasta ut sitt mordoffers jack och hjälm både därför att dom var synliga och därmed lätta att hitta, dels iom att dom låg bara få meter från där själva mordoffret låg gjömd, för hittar du man jackan och hjälmen ja då tänker man ju med detsamma, är liket också här i närheten och letar extra noga i närheten, ganska jordnär resonemang tycker jag.
Helikopter teorien har jag aldrig diskuterat.
För det andra så postade jag bara en förklaring, wikipedia tror jag det var, eller nått liknande, på vad konspiration är iom att det inte är något konstigt och ovärkligt utan, som jag skrev, något som händer hela tiden.
Angående detta fallen vet jag inte om det föregår någon konspiration, men visst är det en möjlighet, särskilt om NB är oskyldig, för om han är det varför har utredningen varit SÅ himla stenhårt fokuserad på att få honom dömd ?
Men visst, han
kan vara skyldig men om han är det, i så fall är han en helt extremt ovanlig sorts sjuk mäniska, som har hårdheten att kunna neka SÅ länge och samtidigt framstå som en mycket emotionel människa, det går liksom inte ihop.
Å andra sidan om han är oskyldig så krävs det ju inte någon hårdhet att neka för att det ju är sant när han nekar, och känslig det är hans natur i alla fall tror jag att det är så.
Och med hänsyn till logiken här i tråden, så ska jag vara riktigt snäll

... med den är det liksom lite som med ordspråket, -några tycker om mamman, andra om dottern...