Citat:
Ursprungligen postat av
PlanBoksBok
Nej det har jag inte belägg för.
Däremot tycker jag att han kommer alldeles för lätt undan dom jobbiga frågorna. I och med att det är han som serverar polisen med info om vad NB sagt och gjort. Och man kan väl påstå att polisen blir ganska nöjda med den infon. Jag menar att info som kommer från någon som själv sitter häktad för mord, KAN handla om att sätta sig själv i bättre dager.
Jag tror polisen frågat samtliga om och när dom besökt cafét ifråga. Den ende som säger sig ha gjort det i tiden för mordet aktuell tidsram, får inte några uppföljningsfrågor på det. Det tror jag beror på att man var allt för säker på att NB ensam är skyldig till mordet. Har AB alibi? Kan NB skydda AB när han förmodligen vet att han själv är körd?
Adriana och Henrik Jönsson "köpte med bullar" på söndagen den 7 Juni på väg från Blomberg till
vännen Andreas Erikssons ateljé, det har ju sannolikt varit på Cafeet dom köpte dom bullarna, så Henrik Jönsson har ju då sannolikt träffat på Lisa på söndagen:
FUP 217
Förhör med Berglund, Adriana; 2015-08-25 14:50
Vad gjorde du på söndagen 7 juni?
Adriana och Henrik var på Blombergs säteri under förmiddagen. Någon gång mitt på
söndagen så var Adriana ensam ute och sprang igen. Hon uppskattar löpsträckan till halva
sträckan mor den hon sprang på lördagen.
Efter detta åkte hon och Henrik till vännen Andreas Erikssons ateljé, som låg antingen i
Skövde eller Lidköping.
Henrik och Adriana köpte med bullar som de åt hos Andreas till
kaffet.
Möjligtvis också Christoffer Berggren, som jobbar på Martorp och som var där någon gång
mellan 18 och 18:30 sa¨ger han i förhör och som ochså var och tittade in i byssan på tisdagen den 9 Juni.
Var han möjligtvis med sin sambo inne på cafeet den 7 Juni och käpa bullar ?
FUP 460
Förhör med Berggren, Christoffer; 2015-06-14 13:30
Känner du till flickan Lisa sedan tidigare?
Jag känner inte till Lisa sedan tidigare.
Min sambo Emma handlade bullar hos henne i
söndags på kafét.
Fik just veta att David Bowie är död

RIP Great Man Great Artist <3