2016-01-11, 07:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag vet inte statistik här och jag inser inte relevansen.
Jo det gör du men fegar ur - för det finns inget mer än i ditt huvud som du dock kallar "på god grund".
Du har sen försökt betona din teori via att hängning vid mord statistiskt sett är ovanligt.
Allting är relativt förstår du - det beror vad man jämför med utifrån sakfakta.
Jag efterlyser därmed statistik eller vetenskaplig grund till din nekrofili du anser NB har utövat med inte är mördaren eftersom du gör ett påstående.

Jag gör en rimlighetsbedömning.

.. och mitt i hela skiten påstår du att det inte behöver vara ett mord heller:
Citat:
Lisa kan ha dödats av någon annan, men hon kan också ha omkommit i en olycka. Personer har strypts av remmar till hjälmar förut.
Senast redigerad av develi 2016-01-11 kl. 07:35.
2016-01-11, 07:55
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Hmm...
Läser att frun skulle rest till Litauern i slutet av juni

Om NB är den svartsjuka typen då är detta mkt ångestframkallande - om hon planerade resan utan honom

Trodde de skulle åka alla 3 i och med att de ville ha katten med sig?
2016-01-11, 07:57
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Men statistiken spelar ingen roll. Lisas huvud blev tejpat för sexuell njutning.

Det kan inte vara för att tystas och höras mindre, ljuddämpare? Finns bilder i omlopp med trasa, tejp framför munnen på andra tjejer/kvinnor men.......
2016-01-11, 08:05
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Det kan inte vara för att tystas och höras mindre, ljuddämpare? Finns bilder i omlopp med trasa, tejp framför munnen på andra tjejer/kvinnor men.......
Nej, eftersom Lisa var död när hon tejpades. Man hörs mindre ändå, utan tejp.
2016-01-11, 08:05
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jo det gör du men fegar ur - för det finns inget mer än i ditt huvud som du dock kallar "på god grund".
Du har sen försökt betona din teori via att hängning vid mord statistiskt sett är ovanligt.
Allting är relativt förstår du - det beror vad man jämför med utifrån sakfakta.
Jag efterlyser därmed statistik eller vetenskaplig grund till din nekrofili du anser NB har utövat med inte är mördaren eftersom du gör ett påstående.

Jag gör en rimlighetsbedömning.

.. och mitt i hela skiten påstår du att det inte behöver vara ett mord heller:

Déveli!

Hoppas att du som är en logiskt tänkande människa kan svara mig.

Finns det någon datum tidsbestämd på avföringen NB lämnade i ladan? Han påstår ju att han gjort det långt tidigare än 7/6.
Det är inte sällan som en mördare måste skita efter ett mord har jag läst och det fanns ju faktiskt en toarulle inne i slakthuset (DNA?)
Kanske, bara kanske, att han inte kunde gå på toaletten efter han mördat LH för NB var rädd att någon skulle komma och traska rakt in och få se liket av LH? Därav valet till att skita i ladan....... HA KOLL!
2016-01-11, 08:07
Medlem
XeniaOnatopps avatar
SR P4 Skaraborg: Direktrapportering: Lisa Holm-rättegången dag ett
Citat:
Här kan du följa i detalj vad som händer i dag i hovrättsförhandlingarna mot 35-åringen.
NLT: 09.00: Följ Lisa Holm-fallet i hovrätten
Citat:
NLT rapporterar direkt från förhandlingarna i Skövde.
2016-01-11, 08:13
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Nej, eftersom Lisa var död när hon tejpades. Man hörs mindre ändå, utan tejp.

Var har det stått? Ingen annan kan väl veta om LH var död när det gjordes än mördaren?

Tror du som det verkar som PlanBoksBok skriver att AB försöker sätta dit sin bror som han är så rädd för och NB som är bestämmande? Skrev tidigare till ovanstående skribent och frågade, men inget svar, än i alla fall.

Vad i all världen skulle hända om AB tog sig för en sån sak och NB mot all förmodan blir frikänd? Snacka om att ligga pyr till och dessutom saknas ju AB:s DNA men desto mer av NB. Utplacering av blod av bror från bror, tillgång finns men nja, vet inte, tror inte riktigt detta är sanningen.
Vad säger du?

Ah, är deras katt död eller vad hände med den? De ville ju tagit med den till Litauen och nån frågade om svartsjuka NB kontra IB men jag trodde de skulle åka alla 3, hade en varit kvar hemma här i bostaden hade de ju inte behövt släpa med katten eller?
2016-01-11, 08:21
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:

Jajamen, har fliken startklar. Intressant!

Tror i och för sig inget kommer ändras för det har ju inte skett nåt sen sist, samma DNA-träffar, samma nekande osv.

PJ, jo han gjorde ett gott jobb i Palme-utredningen, vilken tur att mördaren är fast trovärdigt vad den säger .
Den andra kvinnan har jag ingen direkt uppfattning om.
IB, vilket gott stöd för NB, skönt att veta att frun tror på hans oskuld. Lite larvigt skylla på rädsla för polisen, (var väl ingen större fara med den när de eskorterade henne för att hämta kläder i hemmet innan hon åkte hem eller?) Hjärta blodtryck, sånt sätter man sig över om man verkligen vill ställa upp på någon, i synnerhet sin man. Barn att ta hand om det, varför har då inte barnet gått i svensk skola, det finns olika utländska lärare som lär barnen tala svenska även om de inte kan ett ord från början. Viljan snarare i allt handlar det väl om. MEN, det är min åsikt, bara min.
2016-01-11, 08:31
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Nej det har jag inte belägg för.

Däremot tycker jag att han kommer alldeles för lätt undan dom jobbiga frågorna. I och med att det är han som serverar polisen med info om vad NB sagt och gjort. Och man kan väl påstå att polisen blir ganska nöjda med den infon. Jag menar att info som kommer från någon som själv sitter häktad för mord, KAN handla om att sätta sig själv i bättre dager.

Jag tror polisen frågat samtliga om och när dom besökt cafét ifråga. Den ende som säger sig ha gjort det i tiden för mordet aktuell tidsram, får inte några uppföljningsfrågor på det. Det tror jag beror på att man var allt för säker på att NB ensam är skyldig till mordet. Har AB alibi? Kan NB skydda AB när han förmodligen vet att han själv är körd?

Adriana och Henrik Jönsson "köpte med bullar" på söndagen den 7 Juni på väg från Blomberg till
vännen Andreas Erikssons ateljé, det har ju sannolikt varit på Cafeet dom köpte dom bullarna, så Henrik Jönsson har ju då sannolikt träffat på Lisa på söndagen:

FUP 217
Förhör med Berglund, Adriana; 2015-08-25 14:50

Vad gjorde du på söndagen 7 juni?
Adriana och Henrik var på Blombergs säteri under förmiddagen. Någon gång mitt på
söndagen så var Adriana ensam ute och sprang igen. Hon uppskattar löpsträckan till halva
sträckan mor den hon sprang på lördagen.
Efter detta åkte hon och Henrik till vännen Andreas Erikssons ateljé, som låg antingen i
Skövde eller Lidköping. Henrik och Adriana köpte med bullar som de åt hos Andreas till
kaffet.

Möjligtvis också Christoffer Berggren, som jobbar på Martorp och som var där någon gång
mellan 18 och 18:30 sa¨ger han i förhör och som ochså var och tittade in i byssan på tisdagen den 9 Juni.

Var han möjligtvis med sin sambo inne på cafeet den 7 Juni och käpa bullar ?

FUP 460
Förhör med Berggren, Christoffer; 2015-06-14 13:30
Känner du till flickan Lisa sedan tidigare?
Jag känner inte till Lisa sedan tidigare. Min sambo Emma handlade bullar hos henne i
söndags på kafét.

Fik just veta att David Bowie är död RIP Great Man Great Artist <3
Senast redigerad av Theforeigner 2016-01-11 kl. 08:38.
2016-01-11, 08:44
Medlem
rotesaus avatar
Citat:

NLT rekommenderas varmt, i synnerhet om det är Semir Hasanbegovic (bekräftat) som rapporterar.

Hörde precis att P4 Skaraborg också har en vass journalist på plats.
Leif GW var tydligen också på plats idag. (Lär komma uttal/krönika av honom i efterhand)
Senast redigerad av rotesau 2016-01-11 kl. 08:53.
2016-01-11, 08:50
Medlem
kvarkenss avatar
Förhöret

Kom att tänka på hur lik hagamannen han är. Dom verkar dessutom gå till samma frisör och lär väl få fortsätta med det också...

IN HELL
2016-01-11, 08:56
Medlem
Theforeigners avatar
Leif GW Persson är på plats i HR och det ska bli väldigt intressant att höra vad hans intryck är av NB och hur IR och ÅK lägger fram deras taktik:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6340634

Leif GW Persson kommer att sitta med under den här första dagen för att bilda sig en uppfattning om 35-åringen och Persson säger till TT:s reporter på plats att han är nyfiken på hur försvaret lägger upp taktiken. Han kommenterar fallet i SVT:s Veckans Brott imorgon.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in