Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-25, 11:19
Medlem
Hej, jag söker ett spel från sent 90-tal eller tidigt 00-tal där man spelar ett monster (Godzilla, King Kong etc.) och slåss med ett annat monster i stadsmiljö, där man kan använda delar av staden som vapen (radiomaster etc.). Är det någon som har en titel på detta spel?

Tacksam för svar.
Citera
2014-05-25, 11:26
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterEkh
Hej, jag söker ett spel från sent 90-tal eller tidigt 00-tal där man spelar ett monster (Godzilla, King Kong etc.) och slåss med ett annat monster i stadsmiljö, där man kan använda delar av staden som vapen (radiomaster etc.). Är det någon som har en titel på detta spel?

Tacksam för svar.
war of the monsters?
Citera
2014-05-26, 12:15
Medlem
Jag söker ett spel som jag kanske lira för 10 år sen ca. Det var då nytt. Man är en ninja och man rör sig fritt inne i en stad och pratar med andra människor osv.

Kan även tillägga att miljön va lite som ett torg kan man säga alltså ingen skog elr ngt. Hann dock inte komma så långt så det kanske finns i senare skede.

Ps2 lirade jag spelet på.
Senast redigerad av Kokowski 2014-05-26 kl. 12:19.
Citera
2014-05-26, 12:19
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokowski
Jag söker ett spel som jag kanske lira för 10 år sen ca. Det var då nytt. Man är en ninja och man rör sig fritt inne i en stad och pratar med andra människor osv.

Kan även tillägga att miljön va lite som ett torg kan man säga alltså ingen skog elr ngt. Hann dock inte komma så långt så det kanske finns i senare skede.

ninja gaiden?
Citera
2014-05-26, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
ninja gaiden?

Njae det är verkligare än ninja gaiden. Inte så mycken coola effekter utan mest hederliga svärdfighter.
Citera
2014-05-26, 12:40
Medlem
pozies avatar
Citat:
Njae det är verkligare än ninja gaiden. Inte så mycken coola effekter utan mest hederliga svärdfighter.
det ena andra spel jag kan tänka på är way of the samurai

https://www.youtube.com/watch?v=0JmjAlQ8S9s
springer man runt i en by och pratar med massa folk iaf, det sista spel jag kan inom "ninja" stuket
Citera
2014-05-26, 12:41
Medlem
rAppmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RevEvo
Vi testar här!

Det var ett textbaserat spel i webbläsaren om livet där det tog tid att utveckla nya "skills".
Släpptes för några månader sedan och tror det var Mojang som släppte det.
Tydligen var det någon slags 1 dags tävling. Kan inte hitta något på deras sida dock.
Kan ha varit någon annan utvecklare

Tack på för hand
Gissar på att det är Notchs lilla skapelse, http://game.notch.net/drowning/ ?
Citera
2014-05-26, 18:14
Medlem
gisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterEkh

Tacksam för svar.

Kan även vara något av Rampage-spelen

http://en.wikipedia.org/wiki/Rampage_(video_game)
Citera
2014-05-26, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
det ena andra spel jag kan tänka på är way of the samurai

https://www.youtube.com/watch?v=0JmjAlQ8S9s
springer man runt i en by och pratar med massa folk iaf, det sista spel jag kan inom "ninja" stuket

Tyvärr :/ men tack så jätte mkt för ditt engagemang!!
Citera
2014-05-27, 10:44
Medlem
Tja! Jag söker ett spel där man spelade på olika banor, spelet är till pc och man kunde spela flera på samma tangentbord. Något med extreme sports, en utav banorna var en hög byggnad där man klättrade upp och fick flera uppgraderingar och vapen . Typ som Mario kart fast uppför en väg utan go karts haha.. En annan bana på spelet jag kommer ihåg är någon slags pyramid/herre på täppan bana där du skulle knuffa ner motståndaren, man kunde spela som apa och andra gubbar. Spelet fanns på en gammal pc för alla skiva tror jag.
Citera
2014-05-27, 12:22
Medlem
Garnetts avatar
Citat:

Antingen Brave Fencer Musashi på psx eller uppföljaren Musashi: Samurai Legend på ps2?
Citera
2014-05-28, 20:28
Medlem
Söker ett spel som jag inte kommer ihåg vad det heter.
Spelet gick ut ungefär på att man hade en karaktär och gick på en karta och klarade av uppdrag. Uppdragen bestod till mestadels att svara på frågor. Jag tror det var en karta av Stockholm. Jag kommer ihåg att man kunde köpa tuggummi för att springa snabbare. Det fanns även risk att bli rånad på nätterna.
Spelade det när jag var ungeför 6-7 år gammal. Så spelet är minst 13 år gammalt.

Jag TROR spelet hette något i stil med "traveller" eller liknande.

All hjälp är uppskattat!
Senast redigerad av thelittledevil 2014-05-28 kl. 20:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in