2016-01-10, 17:13
Medlem
Skriuws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Inte vad jag har sett. Men jag förväntar mig att Mona Sahlin snart gör sin röst hörd och beklagar att detta aldrig händer på Springsteen-konserter.
Jag saknar också Monas visdomsord i denna soppa, en extra buljongtärning är aldrig fel
Citera
2016-01-10, 17:15
Medlem
fostroms avatar
Dominobrickorna trillar i allt snabbare takt nu. De scenarier som utspelas på gator och torg, i riksdagshus och på redaktioner ligger väl i linje med vad många av oss förutspått. Det är nästan kusligt hur väl utvecklingen överensstämmer med profetiorna. När illusionen om massinvandringens välsignelser spricker, så ser vi hur nakna den arroganta PK-eliten är. Sorgligt att vi hamnat här, men njutbart att se de skyldiga vrida sig som maskar när verkligheten hunnit ikapp. Det är showtime! Popcorn, anyone?
Citera
2016-01-10, 17:16
Medlem
elliot1990s avatar
Man blir less bara av att följa journalisterna på twitter. Jack Werner jobbar hårt på att byta fokus. Amanda Björkman (DN), Karin Pettersson, Oisín Cantwell, Fredrik Virtanen och förmodligen många fler gör allt för att flytta sakfrågan till att handla om näthat. Några har kommenterat fult på facebook om Hanne Kjöller kontrar barn som blivit sexuellt trakaserrade. Titta här, ljushyade män skriver hora på nätet.

Nu blockerar Jack Werner alla som inte hyllar honom eller håller med honom. Går alltid att försöka nå fram.

Hanne Kjöller trendar däremot på twitter. Nyheter Idag har haft genomslag Chang Frick förtjänar stora journalistpriset.

https://sv-se.facebook.com/bestofJackWerner
Senast redigerad av elliot1990 2016-01-10 kl. 17:20.
Citera
2016-01-10, 17:17
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazdarikard
Hanne Kjöller är kvinna, journalist och författare, dessutom utbildad sjuksköterska. Som kvinna och utbildad sjuksköterska måste hon besitta någon form av empati, tycker man. Hur kan en kvinna i Hanne Kjöllers position och med hennes bakgrund ignorera att rapportera om ett sexuellt massövergrepp av hundratals unga oskyldiga tonårsflickor i centrala Stockholm? Oavsett etnicitet på gärningsmännen. Hur tänkte hon?

Ofattbart. Hela storyn är bara märklig. Det här måste mörkats uppifrån på tidningen.

Problemet är väl i princip aldrig brist på empati utan vilket fokus man har och vilka grupper man anser i störst behov av försvar och skydd.

Personen som stoppade artikeln ansåg sig säkert göra en god gärning genom att blockera något som riskerade att framställa invandringen i dålig dager. DN har ju hårdsatsat på att publicera illa underbyggda rapporter med missledande rubriker om invandringens förträfflighet. Deras agenda är solklar, liksom vad de prioriterar högre än något annat, definitivt högre än objektiv nyhetsrapportering.

Men var väl inte Kjöller som mörkade? Hon gjorde kanske ett dåligt jobb eller ljög om att hon gjort det för att anledningen till att Stockholmsredaktören stoppade artikeln inte skulle framgå, men fick inte intrycket av att hon tyckte den var ointressant. Hon känner väl sin tidning och den besvikna tonen över att det handlade om nyanlända kanske speglade hennes vetskap om att det antagligen skulle leda till en otryckbar artikel?
Citera
2016-01-10, 17:18
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
FAst...stod det inte i nån DN artikel att poliserna varit obenägna att ta anmälningar för att det skulle vara känsligt med tanke på att det var ensamkommande. Har i s f polisen lagt på sig en självcensur....av samma slag som man konstaterade fanns i Köln. Och , i s f har har denna självcensur uppkommit? Naturligtvis måste det funnits politiska signaler.

Jo, den riktigt stora skandalen är den totala mörkläggningen, både från polismyndigheten och svensk press (minst tre tidningar enligt Fricks artikel).
Citera
2016-01-10, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
De finns inga "sanna suffragetter", bara rent-seekers av kvinnokön som anklagar svenska män för "sexism" och tystar ifrågasättanden med anklagelser om "mansplaining" i hopp om att få jobb på någon utredning eller att få sitta oemotsagda i en tv-soffa.

Ungefär så, ja, Bra beskrivning av den popfeministiska karriärtrappan.
Citera
2016-01-10, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Är det någon som blivit dömd för de sexuella övergreppen i Kungsträdgården?
Polisernas och ordningsvakternas strategi blev att så snabbt som möjligt få bort gärningsmännen med stöd av polislagens trettonde paragraf, som tar fasta på ordningsstörningar, och enbart under en enda kväll avlägsnades ett 90-tal unga män. Att upprätta anmälningar och inleda brottsutredningar fick komma i andra hand. Enligt vad DN erfar har ingen heller hittills dömts.

http://mobil.dn.se/nyheter/varlden/k...n-inte-offras/
Citera
2016-01-10, 17:22
Medlem
Skriuws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Jag vet inte riktigt om dina fyra frågor till mig berör anmälningarna i Kungsan eller något annat? Jag har i varje fall inget svar på dom, möjligtvis den sista frågan. Där svarar jag nej, jag tror inte polisen diskuterade rapporter till regeringen vad gäller tafsandet i Kungsan.

Därmed är frågan om polisens mörkande efter Kungsanjippot slutdiskuterat för min del.
Frågorna var ställda till dig ja. Förstår att det är slutdiskuterat för din del. Ha en bra kväll.
Citera
2016-01-10, 17:24
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryggtochbra
Problemet är väl i princip aldrig brist på empati utan vilket fokus man har och vilka grupper man anser i störst behov av försvar och skydd.

Personen som stoppade artikeln ansåg sig säkert göra en god gärning genom att blockera något som riskerade att framställa invandringen i dålig dager. DN har ju hårdsatsat på att publicera illa underbyggda rapporter med missledande rubriker om invandringens förträfflighet. Deras agenda är solklar, liksom vad de prioriterar högre än något annat, definitivt högre än objektiv nyhetsrapportering.

Men var väl inte Kjöller som mörkade? Hon gjorde kanske ett dåligt jobb eller ljög om att hon gjort det för att anledningen till att Stockholmsredaktören stoppade artikeln inte skulle framgå, men fick inte intrycket av att hon tyckte den var ointressant. Hon känner väl sin tidning och den besvikna tonen över att det handlade om nyanlända kanske speglade hennes vetskap om att det antagligen skulle leda till en otryckbar artikel?

Så är det säkert. Då är det upp till Kjöller att antingen ta striden mot tidningen och sin nuvarande arbetsgivare eller acceptera att hon framöver kommer likställas med densamma.

Hon befinner sig just nu i Hitlers bunker. Kriget vänder. Snart väntar tribunalerna. Valet är inte lätt men måste göras.
Citera
2016-01-10, 17:26
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
FAst...stod det inte i nån DN artikel att poliserna varit obenägna att ta anmälningar för att det skulle vara känsligt med tanke på att det var ensamkommande. Har i s f polisen lagt på sig en självcensur....av samma slag som man konstaterade fanns i Köln. Och , i s f har har denna självcensur uppkommit? Naturligtvis måste det funnits politiska signaler.

Nu har jag inte helt satt mig in i det hela.

Men som jag förstår det är det både polisen och DN som ska ha sysslat med mörkläggning?

Själv avvaktar jag lite innan jag försöker dra mina slutsatser, sånt här blir alltid lite rörigt innan det klarnar.
Citera
2016-01-10, 17:27
Medlem
StyleWarss avatar
Det här har Guldspaden som i en liten ask. I ett mindre totalitärt samhälle vill säga.

Notera användaren Squelachie:s kverulerande kvidanden om ni vill få en inblick i hur maktens kreatur "tänker". Hjärntvätt är inte att leka med.

Förflyttning av fokus från detta sensationella avslöjande kommer nu vara huvudmålet. Kan till och med tänkas att de kommer göra bondeoffer av SD-sympatisörer som de sitter och håller på till RG.

Eftersom att skriva något hatiskt på nätet efter en vansinnig provokation är betydligt värre än sexuella övergrepp.
Citera
2016-01-10, 17:28
Här kan vi börja prata om "demokraturens kreatur".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in