Citat:
Ursprungligen postat av
AlisterG
Nej, jag menar att du använt för tjocka lager och lagt på för mycket polish redan från början. Det är också därför det blir så svårt "laga" när du slår av den tjocka massa av vax du byggt upp. En spitshine ska som sagt "flyta samman" mer med lädret, byggas upp med mycket tunnare lager vax än vad du gjort här.
Okej, jag som trodde att jag applicerade hyfsat tunna lager. Tar jag än mindre vax kommer det täcka ett så väldigt litet område av tåboxen men det kanske är här jag gjort fel, att jag försökt göra för stora cirkulära rörelser.
För att besvara din editering av din föregående post, jag skrev innan du lade till en del: Dessa skor har jag kört renomat på en eller två gånger och en gång testade jag att rensa vax med renovateur och avslutade med omninettoyant för att vara lite snällare mot lädret. Bestämmer jag mig för att börja om, vilket jag nu faktiskt har tid att göra (fru och dotter bortresta till torsdag) kör jag nog renovateur och omninettoyant.
Edit: angående mängd vax brukar jag lägga putsduk (lindat kring två fingrar) på vaxets yta och utan vidare tryck dra lite (ytterst kort sträcka) mot mig för att fånga upp lite vax då ytan är rätt hård och att dutta inte funkar så bra.