2016-01-10, 13:08
Bannlyst
Precis detta måste översättas och spridas i tysk nordisk o engelskspråkig press förr jagade journalister potentater och andra medans nu e pk journalisterna själva de jagade
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volta1745
Jag håller med, Ditt förslag är bra. Trådnamnet är missvisande. Det är DN som mörkat.
Ja och all annan etablerad svensk media.
Den här historien kan knappast vara en statshemlighet som endast DN haft kännedom om.

Då liknande sker i Tyskland är svensk media till sist tvungna att motvilligt rapportera då europeisk media tar upp detta.
Medlem
-Obi-Wan-Kenobi-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Till moderatorn:
Kanske läge för ändring av tråd-rubriken för DN har ju inte vaknat, utan det var en frilans som röjde DN:s mörkning. T.om polisen kontaktade ju DN och gav tips enligt Nyheterna Idag så dom är oskyldiga i detta. Bifogas skärmdump + inspelat telefonsamtal mellan Hanne Köller och Chang Frick, med solklara bevis att redaktören på DN valde att lägga locket på om massvåldtäkterna i Kungsan.

http://nyheteridag.se/sa-morkade-dagens-nyheter-omfattande-sexovergrepp-i-centrala-stockholm/

Förslag till ändrad tråd-rubrik:
DN avslöjade: mörkade att ensamkommande attackerar tjejer i Kungsträdgården

Dude, lär dig vad våldtäckt är. Såvitt jag vet blev ingen våldtagen utan sexuellt trakasserad och ofredad.

En av målen med invandrningspolitiken är att göra Europeiska länder mindre fria, likt mellanöstern länder. T.ex. finns förslag efter Köln-mobben om att sexuell utpressning ska jämställas med våldtäckt, vilket är en grov inskränkning för det Fria Samhället.
2016-01-10, 13:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Den här historien kan knappast vara en statshemlighet som endast DN haft kännedom om.

Då liknande sker i Tyskland är svensk media till sist tvungna att motvilligt rapportera då europeisk media tar upp detta.
all info om problemen med trakaserierna har varit öppen bla på tony degoans blogg
2016-01-10, 13:12
Medlem
Zaedrewss avatar
Förmodligen är det ett ganska stort mörkertal också. Om nu en svensk kille tafsade mig på rumpan herregud jag skulle anmäla direkt! Men om en afghanskt gjorde det så stackare jag anmäler inte folk kan ju tro att jag är rasist!...
2016-01-10, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Gäller att vara med numera. Fastän det då gäller en till synes oskyldig konsert i Kungsan mitt i huvudstaden. Inte ett samhälle jag direkt vill ha eller förväntade mig för mina barn.
Frågan är om man kan låta en dotter gå på ett enda gratisevenemang för ungdomar i innerstan numera. Risken för ofredande är överhängande.
2016-01-10, 13:17
Medlem
Signalkabels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Obi-Wan-Kenobi-
Dude, lär dig vad våldtäckt är. Såvitt jag vet blev ingen våldtagen utan sexuellt trakasserad och ofredad.

En av målen med invandrningspolitiken är att göra Europeiska länder mindre fria, likt mellanöstern länder. T.ex. finns förslag efter Köln-mobben om att sexuell utpressning ska jämställas med våldtäckt, vilket är en grov inskränkning för det Fria Samhället.
Finger i ovillig kroppsöppning=våldtäkt i Sverige

förklara gärna hur lagstiftning mot sexuell utpressning är en "grov inskränkning för Det Fria samhället"
2016-01-10, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Vad fan? En miljon medelålders män från hela världen suktar efter superfeministen Zara Larsson? Årets bild?
Haha ja det är inte direkt musiken som de är intresserade av.
2016-01-10, 13:19
Medlem
Oeset.Joenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fader-Adelheim
Lite missvisande rubrik? Det verkar vara Hanne Kjöller/DN som mörkat detta sedan augusti, inte polisen. Det torde finnas händelserapporter.

Om informationen här i tråden stämmer gjordes det runt 300 anmälningar om sexuellt ofredande och runt 90 män av afghanskt ursprung omhändertogs. Hur får man del av relevanta polisrapporter/händelserapporter? Är de offentliga handlingar i Sverige? Vad är möjligheterna att sådant "förcensureras" av poliser och polisbefäl och aldrig officiellt rapporteras i full eller ens någon omfattning?

Det känns ju som om skandalen är långt större och mer långtgående än DNs förkastliga hantering. Polismyndigheten och Stockholms Stad måste också ha aktivt mörkat, istället för att informera medborgarna om händelserna.
2016-01-10, 13:26
Medlem
Skriuws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar

Det är som du säger självklart att både Aftonbladet, Expressen och övriga redaktioner känt till detta.

DN är den första sprickan i en för folket oingenomtränglig armerad mur dock. Nu har Mattson, Helin och Peter epitetet "konspirationsteoretiker" kvar. Otur för deras del är att dom redan förklarat att alla är rasister, kvinnohatare mm, men ingen känner igen sig i beskrivningen och tar deras försök till svartmålning med en klackspark.

Även kvinnor som blivit duperade börjar inse hur det ligger till, att dom har blivit sålda av sina självutnämda frälsare. Kvinnor är mycket medvetna om att svin till män finns det gott om, dom vet även om att riktiga svenskar beskyddar dom så gott det går. Inte många som köper det generella vita manshatet längre.
2016-01-10, 13:31
Medlem
-Obi-Wan-Kenobi-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signalkabel
Finger i ovillig kroppsöppning=våldtäkt i Sverige

förklara gärna hur lagstiftning mot sexuell utpressning är en "grov inskränkning för Det Fria samhället"

Ifall du kränker någon sexuellt med trakasserier eller tafsar någon på bröstet så är inte det våldtäkt.

Det är en kränkning för det fria samhället på det sättet att män helt plötsligt blir anklagad för de grövsta brotten (våldtäkt) och riskerar flera år i fängelset trots att det egentliga brottet egentligen ska klassas som sexuella trakasserier.

Liknande jämförelse kan dras med övriga brott. Bara för att man begår ett brott så måste man vara försiktig med fängelsestraffets längd. Ifall ett land delar ut långa straff lätt då kan de missbrukas lätt i syfta att frihetsberöva folk i politiska syften.

Sexuell utpressning ska straffas som sexuell utpressning, inte som våldtäkt. Det var det min poäng var. Men vissa politiker vill säga att sexuell utpressning är våldtäkt.
2016-01-10, 13:37
Medlem
Oeset.Joenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multikulti2
Precis detta måste översättas och spridas i tysk nordisk o engelskspråkig press förr jagade journalister potentater och andra medans nu e pk journalisterna själva de jagade

Självfallet måste detta göras.

Finns det inga SD-nära organisationer som professionellt sammanställer pressmappar och pressinformation? Har SD ingen egen pressavdelning och avtal med internationella PR-agenturer?

Hur djävla amatörmässigt sköts egentligen sådant? Är det bara vänstern (Expo, Researchgruppen m.fl.) som är organiserad?

Jag funderar på att göra en liten insats, och försöka få detta till några tyska och polska redaktioner, men var är proffsen som borde hantera sånt här på heltid?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in