2016-01-10, 12:50
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Obi-Wan-Kenobi-
Det här är en skandal. Svenskarna borde protestera som fan i Sthlm nu. Annars saknar ni fan i mej ryggrad. Tänk så mycket skada flyktingarna orsakar samhället som förstör flickors liv.

Det är ett enormt misstag av Sverige att ta in våldsamma män i vapenför ålder från krigszoner.

Klaga inte på svenskar. Det finns ett enda land i hela världshistorien som aldrig blivit ockuperat av någon djävul och det är Sverige. Så svenskar i gemen är ett ganska bra folk som vet om att försvara sig också. När nu nog blir nog så kommer det liksom kvitta PK eller ej. "För Sverige" kommer gälla och stackars de idioter som inte är med.
2016-01-10, 12:51
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Jag är så glad att jag sedan ett halvår sagt upp min prenumeration. Svårt att säga om Kjöller mörkade eller om det var kafkakopian som tystade ner händelsen. Det ska bli mycket intressant att höra hur de tänker förklara det hela.

DN har helt och hållet slutat med att rapportera nyheter på ett sakligt sätt. DN är numera en agendadriven blaska som jag knappt orkar surfa till. När en tidning mörkar händelser som inte är passande så lever den riktigt farligt. Jag hoppas verkligen att Kjöller är oskyldig till mörkläggningen, hon är en bra journalist av det gamla gardet. Mer troligt är det att kafkakopian ligger bakom det hela.
Du sade upp prenumerationen i rätt tid. Senaste halvåret har i princip varit vikt åt flyktingfrågan med en fem sex sidor/nr i snitt. Dessutom har prenumerationsavgiften tokhöjts samtidigt som språk/stavfelen har blivit betydlig fler. Ni som har SVD, är den bättre eller liknande.
2016-01-10, 12:52
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Jag har försökt luska ut vem den kvinnliga redaktören är utan att lyckas.
Chef för DN Stockholm från 2011 till september 2015 var däremot Eric Ljunggren, som numera är chefredaktör på Metro.
http://www.dn.se/kultur-noje/dn-medarbetaren-eric-ljunggren-tar-over-metro/
Jag tror man måste skilja på "DN Stockholm" och nyhetsrapporteringen i Stockholm. DN Stockholm är ju mer av en nöjesdel. Nyhetsrapporteringen ligger nog under huvudtidningen, men med en särskild redaktör med ansvar för nyhetsrapporteringen i Stockholm.
2016-01-10, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Den var bra den här bilden! Älskar publikhavet!

http://nyheteridag.se/wp-content/uploads/2016/01/zara_larsson_kungsan650.jpg
Tur att jag inte har en dotter i dagens Sverige. Fy fan!
2016-01-10, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bennyviking
Nån som vet om nån utländsk media har nappat på detta ?

Bra idé! Snälla kan ingen skriva en sammanfattning på engelska och tipsa utländska tidningar och tv- bolag!
2016-01-10, 12:57
Moderator
-Info-s avatar
Mitt under festivalveckan ("We are Sthlm") så var det ett antal tjejer som klagade på att det var många killar som tafsade på dem i Kungsträdgården:

Citat:
12 augusti

A: "för många killar som tafsade, slogs, knuffades o inte hade någon respekt alls"

B: "jag blev klämd, tafsad och nerknuffad så aa det var litte kaos kan man ju säga"

C: "nån tafsade på mina kompisar och vi blev trycka framåt av ca 20 pers det va KAOS!"

D: "det var en kille som tafsade på mig och min kompis..."

https://twitter.com/radonhalt/status/631569479772819457

Så det diskuterades lite grann redan då i social media, men det är först nu som omfattningen av övergreppen har kommit fram.
2016-01-10, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Jag har försökt luska ut vem den kvinnliga redaktören är utan att lyckas.
Chef för DN Stockholm från 2011 till september 2015 var däremot Eric Ljunggren, som numera är chefredaktör på Metro.
http://www.dn.se/kultur-noje/dn-medarbetaren-eric-ljunggren-tar-over-metro/

Bara det säger en hel del... (Metro).
Jag skulle verkligen vilja veta vem som var denne redaktörska. Har själv letat men inte funnit. Det kanske kommer fram senare.
2016-01-10, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Så det diskuterades lite grann redan då i social media, men det är först nu som omfattningen av övergreppen har kommit fram.
Och omfattningen är ju likvärdig med händelserna i Köln, som nu blivit en världsnyhet. DN är en äcklig agendasättande skittidning.
2016-01-10, 13:01
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--

Gäller att vara med numera. Fastän det då gäller en till synes oskyldig konsert i Kungsan mitt i huvudstaden. Inte ett samhälle jag direkt vill ha eller förväntade mig för mina barn.
Medlem
Stakeholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--

Vad fan? En miljon medelålders män från hela världen suktar efter superfeministen Zara Larsson? Årets bild?
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Mitt under festivalveckan ("We are Sthlm") så var det ett antal tjejer som klagade på att det var många killar som tafsade på dem i Kungsträdgården:

Det viktiga är inte bara omfattningen, utan ATT dom ägt rum. Svenska tjejers möjligheter att röra sig ute med och bland kompisar på evenemang minskar för varje dag som går i Sverige.

Invandrare/flyktingar som ser vårt land som ett smörgåsbord skall ut omedelbart. Flyktingar som begår brott skall INTE få asyl. Invandrare skall ha 10 års prövotid på sitt medborgarskap. Det skall kunna dras tillbaka permanent. Vårt lands gränser skall registrera varenda person som kommer innaför gränserna. Och personer som vistas i landet mer än en vecka skall ha anmälningsplikt till polismyndigheterna var 14:e dag.

Skall vi få rätsida på den här skutan igen så krävs det kraftiga lösningar. Vi kan inte ha det som i MENA-världen. Det fungerar ju inte. Det har ju sett ut som skit där nere i tusentals år för helvete.
2016-01-10, 13:07
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Vad fan? En miljon medelålders män från hela världen suktar efter superfeministen Zara Larsson? Årets bild?

Jo och de har kommit mest hit för det varit som de fått höra brist på män och att vita svenska kvinnor demonstrerar på öppen gata för att de inte får knull nog. Jag menar i det läget tror på detta och komma hit de tror ju alla kvinnor som bara visar sig med lite hud och hår vill ha dom. Zara då inkluderad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in