2016-01-04, 22:22
Medlem
Avstår för det lilla också.
Citera
2016-01-04, 23:03
Medlem
Som jag skrivit tidigare deras intresse och mitt är rakt emot satta och med den bakgrunden är det nog dömt att misslyckas....

Absolut ingen fullmakt från mig, Konkursförvaltaren vill sälja, jag vill sälja därmed är jag nöjd.....
Citera
2016-01-05, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repus
Som jag skrivit tidigare deras intresse och mitt är rakt emot satta och med den bakgrunden är det nog dömt att misslyckas....

Absolut ingen fullmakt från mig, Konkursförvaltaren vill sälja, jag vill sälja därmed är jag nöjd.....

Läste just mitt inlägg och ser ett syftningsfel....

Så här skall det ha stått....

Som jag skrivit tidigare är deras intresse och mitt de rakt emotsatta. Med deras bakgrund är nog försöket att samla in fullmakter dömt att misslyckas.
Citera
2016-01-05, 13:14
Medlem
Följande citat kommer från Trustbuddykedjan på "RikaTillsammans":

"Har talat med Lars-Henrik Andersson på Lindahls advokatbyrå som sköter konkursen av Trustbuddy och han rekommenderar långivarna att gå med i den norska gruppen. Vi har störst möjlighet att få tillbaka mest pengar då säger han. Har även talat med personer inom denna grupp i Norge och de säger att Finland och Danmark eventuellt kommer stoppa återbetalningen av lån. Detta kan ev. sprida sig till Norge och Sverige också och därför vill de dra igång den här gruppen för att kunna få tillbaka våra utlånade pengar. För min del har jag bestämt mig att gå med i gruppen och jag rekommenderar att andra gör det också. Det krävs att 2/3 av långivarna skriver på för att de skall tillåtas starta igång gruppens arbete."

Man kan fråga sig vad som menas med att återbetalningen av skulderna i Danmark och Finland stoppas? Betyder det att allt som är utlånat i dessa länder går förlorat eller betyder det bara att konkursförvaltaren slutar att driva in skulderna och att skulderna sedan säljs.
Senast redigerad av Rase 2016-01-05 kl. 13:28.
Citera
2016-01-08, 18:02
Medlem
Mejl från konkursförvaltaren, står bland annat:

Citat:
Konkursboet föreslog i ett tidigare brev att vi skulle sälja fordringarna med kollektiv risk. Vi fick som svar på en förfrågan till ett antal inkassobolag in bud på upp tll 40% på den svenska lånestocken och lägre procenttal på lånestocken i andra länder.

Varför har man inte sålt den svenska stocken då. Bra bud ju! Jävla idioter! Ingen fullmakt från mig!
Citera
2016-01-08, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rase
Följande citat kommer från Trustbuddykedjan på "RikaTillsammans":

"Har talat med Lars-Henrik Andersson på Lindahls advokatbyrå som sköter konkursen av Trustbuddy och han rekommenderar långivarna att gå med i den norska gruppen. Vi har störst möjlighet att få tillbaka mest pengar då säger han.

Vad fan är det för jeppe då "RikaTillsammans" my ass...

Från mejlet

Citat:
Konkursboet tar inte ställning eller lämnar några råd om hur ni som enskild långivare bör agera eller förhålla er till brevet eller erbjudandet. Vi är dock angelägna om att
indrivningen kan komma igång på det ena eller andra sättet och kommer att medverka till att finna praktiska lösningar på alla de frågor som kommer att dyka upp.

Det är bara att erkänna att TBs kreditprövning av lån har varit bristfällig, annars skulle vi ju inte haft den här sörjan från första början. Tycker 40% låter som en bra deal.
Citera
2016-01-08, 19:35
Medlem
Detta kom idag: http://www.lindahl.se/media/1103279/brev_till_l_ngivare_8_januari_2016.pdf
Citera
2016-01-09, 08:27
Medlem
Lika bra och sälja för 40%, ett bättre erbjudande lär nog inte dyka upp. Sälj nu!
Citera
2016-01-09, 09:55
Medlem
Det budet är bra och bör accepteras snarast.
Citera
2016-01-09, 10:03
Medlem
Ja, frågan kvarstår ju sedan, hur stor chansen blir
att man får tillbaka ngt av det man hade innestående/utlånat.
Citera
2016-01-09, 10:53
Medlem
Upplever det något frustrerande att vi har en så osäker situation trots de anbud som nu presenterats av konkursförvaltaren:
Om den norska gruppen får minst 2/3 av fullmakterna så löper de/vi övriga risken att få hantera försäljning/indrivning av våra fordringar helt på egen hand, detta om konkursförvaltaren ser den återstående stocken som för liten för dem att intressera sig för. Norska gruppen har då visserligen sagt att de gärna driver in även övrigas fordringar, men flera är väl mindre än lagom intresserade. Om de inte får 2/3 så kanske de själva ändå inte ger konkursförvaltaren fullmakt för sin (relativt stora?) del av kapitalet. Man kan undra om de presenterade anbuden då fortfarande gäller. Hade ju varit intressant att få en tydligare bild av vad majoriteten av kapitalet vill, inte bara de och vi som uttalar oss på forum.

Ingen idé att gräma sig för mycket antar jag, men känner personligen att det är min och Trustbuddys girighet som satt mig här och nu sätter återigen samma människor käppar i hjulet för min sinnesro.
Citera
2016-01-09, 11:46
Medlem
Hoppas 40 % budet finns kvar och att det blir accepterat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in