2016-03-11, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyTs

Är det klarlagt VEM som drev TB i botten?

Nej men han var VD fram till december 2014, problemen har enligt uttalanden pågått sedan 2009 fram till åtminstånde december 2014 möjligen ända fram till konkursen....

Så skyldig eller inkompetent??? Inget av det gör honom till en lämplig person att jobba med indrivningen... Men han är med inte så mycket vi kan göra åt det....
Citera
2016-03-13, 16:03
Medlem
Återigen detta med att dom inte ge sig in i tvister utlånare emellan. Låter som att det är att vänta sig att fördelningen kommer kännas orättvis.
Citera
2016-03-13, 16:04
Bannlyst
Så TB har gått i konkurs eller läser jag fel?
Citera
2016-03-13, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cruisingdown
Så TB har gått i konkurs eller läser jag fel?
Sovit under en sten?

Ja för typ 7 månader sedan gick de i konkurs efter att deras bedrägeri avslöjades av den nya ledningen. Det som varit ganska tydligt om man läser tråden sista 2 åren...
Citera
2016-03-13, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Repus
Sovit under en sten?

Ja för typ 7 månader sedan gick de i konkurs efter att deras bedrägeri avslöjades av den nya ledningen. Det som varit ganska tydligt om man läser tråden sista 2 åren...
Ja tyvärr har jag det. Får ta och läsa senaste sidorna helt enkelt.
Citera
2016-03-14, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskpinnet
Återigen detta med att dom inte ge sig in i tvister utlånare emellan. Låter som att det är att vänta sig att fördelningen kommer kännas orättvis.

Tror att det alltid finns människor som känner sig orättvist behandlade oavsätt hur de har behandlats. Tycker det är bra att de säger vad som gäller, tänk om de skulle lägga massor av våra resurser på att försöka göra nån enstaka person nöjd...

De har fokus på att få in pengar vill nån bråka får de göra det i domstol tycker det känns fair....
Citera
2016-03-14, 19:07
Medlem
Amazonites avatar
Hur lång tid tar det att få svar från Lindahl via mail? Ännu inget svar och mailade förra veckan.
Citera
2016-03-16, 13:01
Medlem
Har inte detaljstuderat norrmännens utskick men om jag förstod det någorlunda riktigt hoppas de på en första utbetalning innan 1:a april? Räknar kallt med att inte få tillbaka en spänn men om norrbaggarna nu skulle få för sig att betala ut en slant så gissar jag att det sker via plattformen och att jag inte behöver lämna bankuppgifter etc?
Citera
2016-03-17, 05:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ivanhedlund
Har inte detaljstuderat norrmännens utskick men om jag förstod det någorlunda riktigt hoppas de på en första utbetalning innan 1:a april? Räknar kallt med att inte få tillbaka en spänn men om norrbaggarna nu skulle få för sig att betala ut en slant så gissar jag att det sker via plattformen och att jag inte behöver lämna bankuppgifter etc?

Nej du måste skicka ditt kontonummer och en fullmakt med förfoganderätt till Jens så kommer pengarna sedan ungefär som Nigeria breven brukar fungera....

Om jag skall vara allvarlig förutsätter jag att alla uppgifter som utbetalningar kommer från konkursförvaltaren så att risken för bedrägerier minskas så mycket som möjligt. Skall bli intressant och se ifall det kommer några pengar... 1 april låter väldigt optimistiskt....
Citera
2016-03-17, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repus
Skall bli intressant och se ifall det kommer några pengar... 1 april låter väldigt optimistiskt....

1 april behöver inte vara orealistiskt. Det finns redan nu pengar på, i alla fall, mitt konto. Det är pengar som kommit in efter konkursen, innan indrivningen upphörde. Dessa pengar borde kunna utbetalas omedelbart.
Citera
2016-03-17, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rase
1 april behöver inte vara orealistiskt. Det finns redan nu pengar på, i alla fall, mitt konto. Det är pengar som kommit in efter konkursen, innan indrivningen upphörde. Dessa pengar borde kunna utbetalas omedelbart.

Ja fast jag har för mig att jag läste nånstans att de inte skulle få ta över kontanter utan enbart fordringar. Kontanterna skulle skötas av konkursboet.... Jag kan minnas fel eller det kan ha ändrat sig.

Har de tillgång till klimentmedelkontot från kk och framåt känns det rimligare med utbetalningar, det håller jag med om...
Citera
2016-03-17, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rase

Det har fyllts på även på mitt konto efter konkursen. 40% är dock utlånat men resten "finns kvar", sen kan man ju klura på om det har nån betydelse i praktiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in