Citat:
Ursprungligen postat av
snillet_1
Jävligt tråkigt men inte så konstigt. Som brukligt vid "tidiga hemvändare" så fanns förmodligen nån typ av muntligt löfte att klubben skulle låta Gurra gå vid ett någorlunda rimligt bud (en defensiv mittfältare som är 28 år och inte bevisat sig i Europa på nåt särskilt sätt ger inte mycket mer) från en klubb han själv kan tänka sig gå till.
En sak jag funderar över är att han själv varit uttalad med att han vill försöka ta en plats i sommarens EM-trupp. Jag kan ha fel men något säger mig att Hamrén oftast inte zappar in kinesiska förstaligan om kvällarna. Money talks.
För övrigt är den här trenden med svenska spelare till Kina jävligt äcklig och trist.
Jag tror inte Gustav kommer med, och att han inser detta själv och inser hur tajt det är faktiskt är. Det är extra trångt bland svenska innermittfältare och som defensiv spelare blir det extra svårt att glänsa i klubblaget dessutom. Jag kan ju tycka att det finns ett behov av en Gurra i en EM-trupp, men jag vet inte riktigt på vems bekostnad.
Att då välja att säkra upp pensionen framför en knappt presumtiv Em-plats känns som ett klokt beslut.
Det är ju så här världsfotbollen fungerar och gjort så ett bra tag nu. Det är bara gratulera halvhyggliga spelare i allsvenskan som tajmat in karriären lagom till att den kinesiska fotbollsmarknaden startar igång på allvar och kan casha in rätt duktigt över deras egen förmåga. Om säg 4-5 år tror jag inte allsvenska spelare kommer vara i ropet i Kina längre.