2016-01-08, 18:04
Medlem
snillet_1s avatar
Jävligt tråkigt men inte så konstigt. Som brukligt vid "tidiga hemvändare" så fanns förmodligen nån typ av muntligt löfte att klubben skulle låta Gurra gå vid ett någorlunda rimligt bud (en defensiv mittfältare som är 28 år och inte bevisat sig i Europa på nåt särskilt sätt ger inte mycket mer) från en klubb han själv kan tänka sig gå till.

En sak jag funderar över är att han själv varit uttalad med att han vill försöka ta en plats i sommarens EM-trupp. Jag kan ha fel men något säger mig att Hamrén oftast inte zappar in kinesiska förstaligan om kvällarna. Money talks.

För övrigt är den här trenden med svenska spelare till Kina jävligt äcklig och trist.
2016-01-08, 18:06
Medlem
HerrStorfurstes avatar
Yasin till AIK är en extremt märklig värvning. Medioker spelare som gör några dribblingar som får applåder. Överlag känns AIK:s trupp ganska ofarlig i år.
2016-01-08, 18:12
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
NEJ!

Vad håller man på med? Gurra är värd så mycket mer, det är ändå allsvenskans bästa mittfältare vi talar om. Nu blev jag bitter, jävla fittstart på helgfan. Tråkigt att man gör sig av med IFK:s bästa spelare, nu får man hoppas att Rogne är tillbaka snart. Även om vi har x-antal mittfältare i truppen så är det ingen av dessa som är i närheten så bra som Gurra, framförallt defensivt.

Nej du. Ebenezer Ofori är Allsvenskans bästa mittfältare, åtminstone under föregående säsong. I år kommer ju inte Svensson deltaga heller, märkligt val och nu blir det inget EM heller för honom. Gott så!

Inte så konstigt heller kanske då denne spelade i ett obskyrt lag i Ukraina tidigare (för pengarna?).
2016-01-08, 18:49
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Nej du. Ebenezer Ofori är Allsvenskans bästa mittfältare, åtminstone under föregående säsong. I år kommer ju inte Svensson deltaga heller, märkligt val och nu blir det inget EM heller för honom. Gott så!

Inte så konstigt heller kanske då denne spelade i ett obskyrt lag i Ukraina tidigare (för pengarna?).
De flesta fotbollsspelare vill väl tjäna så mycket pengar som möjligt, inte så mycket att klaga på egentligen då de vill säkra för framtiden istället för att när fotbollskarriären är slut så måste de börja jobba.
Värre är ju då att vi har spelare som t.ex. Elmander som borde spelat gratis för klubben han kommer i från eller åtminstone kommit hem till allsvenskan istället för att vara oduglig i andra ligor för pengarnas skull.
Jonas Olsson var ju rak och sa att han spelar för pengarna.
2016-01-08, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Kan ju vara så att Gustav hade en klausul om fast pris i kontraktet när han kom hem från Ukraina. Tjänade han 250 000 i månaden, tro?

Han ska ha suttit på 150k i månaden.

Fruktansvärt tapp för oss, men det har väl med största sannolikhet funnits nån överrenskommelse om att han ska få gå om rimligt bud kommer in.
2016-01-08, 19:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HerrStorfurste
Yasin till AIK är en extremt märklig värvning. Medioker spelare som gör några dribblingar som får applåder. Överlag känns AIK:s trupp ganska ofarlig i år.
Avdic och markkanen är bättre än Daniel Gustafsson och Kalle Holmberg filar han till avsluten så kommer han bli en bra värvning! Fattiglapps nabbe. Yasin något jämnare på våren då bahoui har gräsallergi
2016-01-08, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Spännande med ett helt okänt namn.

Journalister som för en timme sedan inte hade en susning skriver nu artiklar där man avslöjar hur rekryteringsprocessen gått till och vilka som varit aktuella, trovärdigt.
Är det inte så ganska ofta att journalister är ute och cyklar ganska duktigt när de skriver om något som man själv är insatt i....
Journalister vet oftast väldigt lite, men om väldigt mycket, sedan ska de skriva ihop det på någon timme. Klart att mkt blir helfel, eller i bästa fall bara långt från komplett och korrekt. Du ska nog inte ha så höga förväntningar. De är knappt bättre än flashback och sociala medier. Hur skulle de kunna vara det, när ingen längre vill (eller faktiskt) betala mer än lite reklamklick.
2016-01-08, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Jävligt tråkigt men inte så konstigt. Som brukligt vid "tidiga hemvändare" så fanns förmodligen nån typ av muntligt löfte att klubben skulle låta Gurra gå vid ett någorlunda rimligt bud (en defensiv mittfältare som är 28 år och inte bevisat sig i Europa på nåt särskilt sätt ger inte mycket mer) från en klubb han själv kan tänka sig gå till.

En sak jag funderar över är att han själv varit uttalad med att han vill försöka ta en plats i sommarens EM-trupp. Jag kan ha fel men något säger mig att Hamrén oftast inte zappar in kinesiska förstaligan om kvällarna. Money talks.

För övrigt är den här trenden med svenska spelare till Kina jävligt äcklig och trist.

Jag tror inte Gustav kommer med, och att han inser detta själv och inser hur tajt det är faktiskt är. Det är extra trångt bland svenska innermittfältare och som defensiv spelare blir det extra svårt att glänsa i klubblaget dessutom. Jag kan ju tycka att det finns ett behov av en Gurra i en EM-trupp, men jag vet inte riktigt på vems bekostnad.

Att då välja att säkra upp pensionen framför en knappt presumtiv Em-plats känns som ett klokt beslut.

Det är ju så här världsfotbollen fungerar och gjort så ett bra tag nu. Det är bara gratulera halvhyggliga spelare i allsvenskan som tajmat in karriären lagom till att den kinesiska fotbollsmarknaden startar igång på allvar och kan casha in rätt duktigt över deras egen förmåga. Om säg 4-5 år tror jag inte allsvenska spelare kommer vara i ropet i Kina längre.
2016-01-08, 19:34
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Satt han på ett utgående kontrakt eller något? Annars låter 5 miljoner som ett väldigt bra pris för köpande klubb.
Japp, som vissa redan påpekat hade han kontrakt till 2018. Vill minnas att han satt med en utköpsklausul så klubben inte skulle kunna stoppa honom från att gå vid intresse.
2016-01-08, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Spännande med ett helt okänt namn.

Journalister som för en timme sedan inte hade en susning skriver nu artiklar där man avslöjar hur rekryteringsprocessen gått till och vilka som varit aktuella, trovärdigt.
Märkligt resonemang. Journalister ska väl rapportera information? Har dom inte kännedom om rekryteringen innan anställningen så får dom alltså inte skriva om den efteråt?
2016-01-08, 19:38
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrStorfurste
Håller med, det mest märkliga är att majoriteten av oss gnagare tycker det är en riktigt bra värvning.. Vad grundar dom det på? Nån bra match mot oss? Okej Yasin är inte värdelös men han är knappast nån förbättring i jämförelse med Ishizaki och jag rankar honom snäppet under Blomberg. Dessutom tycker jag inte vi var i nåt brinnande behov av en ytter.. I Avdic´s fall är jag skeptisk, i Yasins är jag bara negativt inställd. BW och nyförvärven får helt enkelt bevisa mig fel.

EDIT: Angående timingen på G.Svenssons flytt till Kina är det konstigt att han väljer det när han fått sin chans i landslaget och EM stundar, kanske var förstående gentemot Blåvitts ekonomi och hoppa på det första bästa? Eller ville han casha in så gott det går?
Senast redigerad av ZlatanMania 2016-01-08 kl. 19:43.
2016-01-08, 20:11
Medlem
Nimelings avatar
Enligt artikeln att döma ser det ut som att Malmö tar Gustav Nilsson. Samtidigt vill Falkenberg att Cibicki skall ingå i dealen.

http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/avslojar-gustaf-nilsson-traffade-mff---falkenberg-vill-ha-pawel-cibicki/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in