Citat:
Ursprungligen postat av
liketothink
Så... då tycker jag att jag väldigt grovt och via överslagsräkningar har kommit fram till att Ruja kan betala ut sina bonusar eftersom de utgör max ca 50 % av inbetalt kapital.
Jag har visat att om toppnoderna på sju konton skall dra in €35 000/vecka så är det möjligt eftersom det finns ca 15 000 konton i Norden och baklängesräkning på detta såg rimligt ut.
Jag har visat att man i dagsläget kan ta ut ca 26 % baserat på rådande onecoin-kurs innan kapitalet tar slut. Dock finns det uttagsbegränsningar som gör att det tar längre tid. Har inte räknat på detta.
Framtida regleringar kommer dock antagligen styra upp kapitalutflödet. Det värsta vore väl om det kommer krav på att man måste få in nya konton under sig av en viss storlek innan man får ta ut från sitt eget konto.
Grovt fel 1- det finns inte 15.000 individuella konton i Norden.
Räkna på c:a 8.000 eftersom det är flera som har trippla eller mer konton - Se tidigare inlägg om användarnamn.
Grovt fel 2 - Det går inte att ha sju personer som skall dra in 35k per vecka i "Network Bonus"
* Dessa sju individer skall först och främst uppfylla kravet "personally referring EUR50,000 ALS sales volume OR referring ALS sales volume and purchasing an ALS product for personal use that totals EUR50,000 in sales volume OR you may choose to purchase the Global Executive Trader ALS package"
* För att i detta fall nå 35.000 Euro i Bonus för Network så skall överslaget vara 350.000 Euro. Och för enkelhetens skull så skall bägge benen under denna individ sälja totalt för 700.000 Euro.
Med andra ord så hävdar du att det är fullt möjligt för 7 inidivider i Norden att plocka ut 35.000 Euro i veckan i Network Bonus , trots att det kräver en försäljning av "Utbildnings paket" på en summa av 4,900,000 Euro , I VECKAN!!!
Och bara för att "leka" med dina 15.000 Hitta på personer i Norden...
Dessa 15.000 skall i veckan gå in med 327 Euro - VARJE VECKA!
Eller så skall dessa gå in , varje månad med 1307 Euro (13.000 Sek!!!)
Begrip att det inte finns en vettig människa som går in i ett fiasko företag med 13.000 i Månaden med NOLL chans att få tillbaka sina pengar!
Nu kommer problemet med Ponzi....
Och för att förklara det enkelt...
1
2
4
8
16
Samtliga av dessa deltagare köper Tycoon (5000 Euro , enkelt att visa beräkningen)
De 80.000 Euro som botten går in med... Hur mycket får dom tillbaka?
Det enda dom gör är att dom betalar bonusen för de som ligger över...
Nu kommer ytterligare en tvist i dina beräkningar....
Onecoin produkten (Lägg ner med att "utbildningar" är produkten , läs på Lotteriinspektionens hemsida. Utbildning är inte en produkt).
Onecoin värde är enligt användare här på forumet c:a 3 USD , vi sänker den till 2 USD per coin...
485 830 000 Onecoins , är enligt deras hemsida minade.
971660000 USD som skall betalas ut.....
Vänta bara till nästa split och värdet stiger till 4 USD per Onecoin....
500000000 Onecoins till ett värde av 4 USD per Onecoin - 2 Miljarder USD som Onecoin skall betala ut till medlemmarna...
Hur då?
Så nej , dina beräkningar är inte ens värt ett glas vatten...