Citat:
Ursprungligen postat av
beastlyy
Läser i Göteborg, på ett program som även finns i Lund. Gått 1 termin i GBG, men känner för varje dag att studentlivet är inte vad jag hade trott, samt att denna staden hade jag hellre jobbat i än studerat.
Jo då. Vill du ha fest och leva studentens glada dagar, då ska du köra på Lund. Fest hela tiden i stort sett, varvat med plugg förstås.
Du har alla nationer att välja på där du kan dansa och dricka billigt. Besök allihop. De har en massa andra aktiviteter med, för den som inte bara vill festa.Man tröttnar och känner sig gammal vid 26. Kanske 25. Så man ska passa på innan dess.
Jag minns faktiskt inte alla så väl, men detta kan jag säga
Bratsens nationer, uppstyrt, och för den som vill känna sig lite glammig: Malmös nation och Göteborgs,
Kulturfolk, vänsterorienterat, Smålands (alternativ, live), Blekingska (musik, live), Kalmar (smått obskyr).
Teknolognationer, Kristianstad, Hallands, Sydskånska (rätt neutrala) Hellsingkrona (studentikos och spexig framför andra, lite nördigt)
Mainstream, lite mer nedtonat studentikosa, Lunds och Östgöta
Wermlands-dålig koll, grönt och eko
Det finns mycket i lund. Vill du ha kul och träffa nytt folk bör du åka.Se till att fixa bostad först dock.