2015-08-28, 13:48
Medlem
Är det möjligt att byta nation? Hur gör man i så fall? Går man till nationen och säger att man vill byta till denna och sen efter detta betalar man terminsräkningen? När man var nolla skulle man ju betala terminsräkningen först och sen gå till en nation men nu går ju pengarna till den gamla nationen?
Citera
2015-08-28, 15:09
Medlem
trallexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onsmoar
Är det möjligt att byta nation? Hur gör man i så fall? Går man till nationen och säger att man vill byta till denna och sen efter detta betalar man terminsräkningen? När man var nolla skulle man ju betala terminsräkningen först och sen gå till en nation men nu går ju pengarna till den gamla nationen?
Ja. Gå till nationen du vill byta till.
Citera
2015-09-08, 22:51
Medlem
DividendChamps avatar
Jag bara funderar på hur ett typiskt veckoschema ser ut för er som läser Ekonomie Kandidat i Lund? Kommer börja där efter jul (ja om inte det blir ett oerhört ovanligt högt antagningspoäng) och är grymt nyfiken. Är 30 år och har ju jobbat 7-16, 8-17 och 8-18 tider i tio år så ser fram emot att bli mer självständig.
Citera
2015-09-08, 23:18
Medlem
Goldwaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DividendChamp
Jag bara funderar på hur ett typiskt veckoschema ser ut för er som läser Ekonomie Kandidat i Lund? Kommer börja där efter jul (ja om inte det blir ett oerhört ovanligt högt antagningspoäng) och är grymt nyfiken. Är 30 år och har ju jobbat 7-16, 8-17 och 8-18 tider i tio år så ser fram emot att bli mer självständig.

Ca 2h schemalagt per dag. Ibland mer och någon dag då och då så är det kanske inget schemalagt. Dock rätt mycket tid som man är låst till skolan ändå, p g a "grupparbete". Men mer självständig kommer du garanterat att bli! Första terminen är rätt enkel sett till innehåll, så då har man tid att hitta en effektiv studieteknik. Lycka till!
Citera
2015-09-09, 07:28
Medlem
DividendChamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldwater
Ca 2h schemalagt per dag. Ibland mer och någon dag då och då så är det kanske inget schemalagt. Dock rätt mycket tid som man är låst till skolan ändå, p g a "grupparbete". Men mer självständig kommer du garanterat att bli! Första terminen är rätt enkel sett till innehåll, så då har man tid att hitta en effektiv studieteknik. Lycka till!

Tack så mycket för svaret

Låter bra detta! Kommer verkligen bli en omställning, men en bra sådan.
Citera
2015-11-08, 23:08
Medlem
Säg att jag vill hitta en plats som är avskild från stadsljuset för att kunna titta på stjärnorna & planeterna på vår natthimmel. Vart ska jag då besöka? Har redan gjort en tur i Hans backar men om kvällarna är det ju en massa orienterare med pannlampor som nästan springer omkull en.
Citera
2015-11-12, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReAnimater
Säg att jag vill hitta en plats som är avskild från stadsljuset för att kunna titta på stjärnorna & planeterna på vår natthimmel. Vart ska jag då besöka? Har redan gjort en tur i Hans backar men om kvällarna är det ju en massa orienterare med pannlampor som nästan springer omkull en.

Klosterängshöjden!
Min absoluta favorit-utsiktsplats både på dagen och natten.
Citera
2015-12-14, 19:53
Medlem
kjellbirgittapeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DividendChamp
Tack så mycket för svaret

Låter bra detta! Kommer verkligen bli en omställning, men en bra sådan.

Är inte så hemskt mycket grupparbeten, är ungefär 3-4 stycken under FEK:en sen några obligatoriska seminarium men du kan ofta göra ersättningsuppgifter ifall du inte vill gå. Hoppas du är med under nollningen nu till våren!
Citera
2015-12-19, 19:50
Medlem
Finns det någon bra klubb ikväll? Vet bara att lunds nation har än så länge.
Citera
2015-12-27, 09:10
Medlem
Lunds nationer

Jag ska börja plugga i Lund efter sommaren och behöver en ny & uppdaterad syn på de olika nationerna, varenda en.
Just för tillfället är jag lite sugen på Kalmars nation (pga är Kalmarit hehe)
Var inte blyg för fördomar eller att inte ta i
T.ex. stämning, politiska ideologier, lätt att få ligga, aktiviteter, fester, sittningar osvosv.
Citera
2015-12-29, 12:14
Medlem
Såg på antagning.se att jag är sjätte reserv till min utbildning, och att de förra året tog in 16 reserver. Är det andra antagningen som skett, eller hur fungerar det? Kommer jag att komma in? Vinner man något på att åka dit till uppropet? Tänkte att det kunde vara kul att se staden även om jag inte får en plats på utbildningen, jag planerar ändå att söka på högskoleprovet till hösten igen, och då har jag förhoppningsvis satt ett högre resultat.
Citera
2015-12-29, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tr4m53
Såg på antagning.se att jag är sjätte reserv till min utbildning, och att de förra året tog in 16 reserver. Är det andra antagningen som skett, eller hur fungerar det? Kommer jag att komma in? Vinner man något på att åka dit till uppropet? Tänkte att det kunde vara kul att se staden även om jag inte får en plats på utbildningen, jag planerar ändå att söka på högskoleprovet till hösten igen, och då har jag förhoppningsvis satt ett högre resultat.
Du lär troligen komma inom 16 reserver togs in förra året, men det beror på vilken ansökningsgrupper du är i. Om du ska komma på upproret så meddelar de dig. Det finns också en chans att folk hoppar av tidigt i terminen och att du kan få plats då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in