2016-01-08, 01:05
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sakoy
Och där kom rasistkortet... Exakt vad i det jag skrev har något med rasism att göra? Ärligt, jag vill gärna veta. Jag baserar mina argument på vittnesskildringar, polisens och medias uttalanden och på de 100+ anmälningar som hittills kommit in. Vad baserar du ditt påstående om att det nog inte var så farligt på? Egna upplevelser? Hur kan du veta vad de utsatta tycker och känner bara för att du själv inte tyckte det var så farligt att bli tafsad på? Jag vet inte exakt vad du har råkat ut för men jag beklagar att du har utsatts för något öht, men hade du brytt dig om att läsa mer ingående om händelserna så skulle du insett att Köln-händelsen knappast handlar om någon dask på röven av en eller ett fåtal berusade personer.
Såg på nyheterna och då var det en tjej som dom intervjuade som bara -oh nej han drog upp min klänning och tog på min rumpa.
Jag har inte sagt vad dom tycker, skrev om min reaktion. Det var inte jag som råkade ut för det.
Citera
2016-01-08, 01:08
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vjvs
Jag baserar det på anmälan om våldtäkt. Jag har inte insyn i den tyska polisens utredningsmaterial och känner inte personen som anmält våldtäkten.

Inte så farligt att bli tafsad på? Om 20 pers går ihop och tar oskyldiga kvinnor på intima delar och rånar dem, "inte så farligt"? Du låter som en fara för både dig själv och samhället.

Med din logik skulle man kunna resonera så här: Min kompis blev misshandlad och får sitta resten av sitt liv i rullstol. Men det är inte så farligt, för min andra kompis dog och det är värre.
Okej så en av dem blev våldtagna.
Jag menar att det kunde hänt värre saker t.ex någon kunde blivit mördad. Ingen fick sitta i rullstol eller blev handikappad.
Ja det är klart det är värre att någon dör än att någon får sitta i rullstol? Båda är givetvis inte okej men kommer inte överreagera på detta.
Jag har aldrig sagt att det är okej. Säger att med all skit som händer så blir jag inte förvånad eller ens höjer på ett ögonbryn för det händer skit jämt.
Citera
2016-01-08, 01:09
Medlem
InternetTuffings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Jo visst men min reaktion är typ, de var inte så farligt några tafsningar
Det enda man brukar ta upp att invandrare är överrepresenterade på är överfallsvåldtäkter, och belysa just detta bara för det är invandrare tycker jag är löjligt.
Exempelvis män som hånar kvinnor, kallar kvinnor hora och partnervåld är mkt vanligt bland svenskar. Särskilt som jag själv kämpat emot sånt så tycker jag det är löjligt att folk reagerar så starkt när det är invandrare som tafsat. Samtidigt finns trådar om slå kvinnor och våldtäkter hit o dit. Som att det är normalt.
Känns lite löjligt att man tar så seriöst på några tafsningar samtidigt som man ignorerar detta.

Förnekelsen är total. Är invandring verkligen värt så mycket? Varför bryr du dig som kvinna inte att Sverige har flest våldtäkter i Europa endast pga. invandringen?
Citera
2016-01-08, 01:12
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InternetTuffing
Förnekelsen är total. Är invandring verkligen värt så mycket? Varför bryr du dig som kvinna inte att Sverige har flest våldtäkter i Europa endast pga. invandringen?
Det är inte jag som har gjort invandringen.
Inte ens röstat för det.
Men ska man skrika oj oj o j vad hemskt med en våldtäkt så borde man göra det när en svensk man eller utländsk gör det, ingen dubbelmoral...
Citera
2016-01-08, 01:12
Medlem
Citat:
Okej så en av dem blev våldtagna.
Jag menar att det kunde hänt värre saker t.ex någon kunde blivit mördad. Ingen fick sitta i rullstol eller blev handikappad.
Ja det är klart det är värre att någon dör än att någon får sitta i rullstol? Båda är givetvis inte okej men kommer inte överreagera på detta.
Jag har aldrig sagt att det är okej. Säger att med all skit som händer så blir jag inte förvånad eller ens höjer på ett ögonbryn för det händer skit jämt.

Okej, det säger nog mer om dig än någon annan, din empatilösa fan.
Citera
2016-01-08, 01:15
Medlem
InternetTuffings avatar
Citat:
Det är inte jag som har gjort invandringen.
Inte ens röstat för det.
Men ska man skrika oj oj o j vad hemskt med en våldtäkt så borde man göra det när en svensk man eller utländsk gör det, ingen dubbelmoral...

Självklart ska man reagera likadant oavsett om det är en svensk eller utlänning. Men de flesta våldtäkter idag begås ju av invandrare, med andra ord hade det kunnat undvikas om dem inte kommit in i landet överhuvudtaget. Argumentet "alla män" funkar tyvärr inte.
Citera
2016-01-08, 01:22
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Självklart ska man reagera likadant oavsett om det är en svensk eller utlänning. Men de flesta våldtäkter idag begås ju av invandrare, med andra ord hade det kunnat undvikas om dem inte kommit in i landet överhuvudtaget. Argumentet "alla män" funkar tyvärr inte.
Just överfallsvåldtäkter men finns även våldtäkter i relationer. Där har inte invandrare varit överrepresenterade.

Citat:
Ursprungligen postat av vjvs
Okej, det säger nog mer om dig än någon annan, din empatilösa fan.
Tycker synd om hon som blev våldtagen isf för det visste jag inte ens att en blev.
Tafsad på är tyvärr något väldigt många får stå ut med...
men det hjälper väl inte att jag sitter och tycker synd.
Bli beskylld för invandringen vet inte hur jag ska reagera på det...
Citera
2016-01-08, 01:25
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Där har inte invandrare varit överrepresenterade.
Hur vet du det? Har du någonsin angett källor till dina påståenden?
Citera
2016-01-08, 01:26
Medlem
Citat:

Milford har rätt! Om man hela tiden skriker tio gånger högre när en utlänning gör någonting så blir det ju uppfattningen att det sker tio gånger så ofta och är tio gånger värre.. Finns inga flashbackare som bryr sig när svennenbanan killar tafsar, utnyttjar, ofredar. Sker precis hela tiden, varje dag, på vilken krog som helst tex. Då är det tvärsom nästan. De uppmuntras ju i princip till handlingarna istället. Typ: Jäkla feministfittor..borde mördas och våldtas, tjejer är horor.
Men helt plötsligt när det är utlänningar. Ja, då är det fruktansvärt hur man kan göra sexuella övergrepp mot kvinnor.

Patetiskt!
Citera
2016-01-08, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pejtrik
Milford har rätt! Om man hela tiden skriker tio gånger högre när en utlänning gör någonting så blir det ju uppfattningen att det sker tio gånger så ofta och är tio gånger värre.. Finns inga flashbackare som bryr sig när svennenbanan killar tafsar, utnyttjar, ofredar. Sker precis hela tiden, varje dag, på vilken krog som helst tex. Då är det tvärsom nästan. De uppmuntras ju i princip till handlingarna istället. Typ: Jäkla feministfittor..borde mördas och våldtas, tjejer är horor.
Men helt plötsligt när det är utlänningar. Ja, då är det fruktansvärt hur man kan göra sexuella övergrepp mot kvinnor.

Patetiskt!

Vet inte vilka krogar du går till där du hittar sådana killar. Jag skulle aldrig tolerera om någon av mina svenska killkompisar tafsade på en tjej som inte bett honom om att göra det.
Citera
2016-01-08, 01:31
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Sker precis hela tiden, varje dag, på vilken krog som helst tex. Då är det tvärsom nästan.
Vad är tvärtom? Att det sker övergrepp, våldtäkter eller försök till dessa aktiviteter dagligen?
Citera
2016-01-08, 01:32
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TB-303
Hur vet du det? Har du någonsin angett källor till dina påståenden?
Annars hade man fått höra att det var blattar...
Jag vet inte exakt statistik nu, men anser att man kan problematisera båda.
Japp många ggr.

Citat:

Patetiskt!
Mm de tycker de kan göra vad som helst bara för det är "deras" kvinnor men när de kommer en invandrare får han inte röra.
Jag skulle hellre höra tjejerna själva berätta än massa killar sitta och moralisera över de...Vad som är hemskast...Kan bara de själva säga...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in