2016-01-06, 02:57
Medlem

Det kunde lika gärna varit etniskt tyska män enligt dessa så det är inget att oroa sig över, utom att tyska kvinnor blev antastade så man måste nu lära alla vita tyska män redan i skolan hur fel det är att prata med kvinnor utan inbjudan från kvinnans håll. typ.
Citera
2016-01-06, 03:14
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
Har du något mer än dina misstankar som stödjer påståendet att IS eller något liknande skulle organisera detta från högre nivå?

Om du läser på om Islam och dess skrifter så kan du se att detta ingår i det mönster som beskrivs. Det finns mängder med liknande attacker där exakt samma mönster finns. Att det var så många som 1000 personer den här gången är uppseendeväckande förstås. Men det börjar bli först nu som det finns så stora antal att de lätt kan organisera sig såhär.

Ta reda på de muslimska församlingar som finns i västvärlden och kolla upp vilka skrifter och skriftförfattare de hänvisar till. Läs sen dessa skrifter och se även videoklipp där de föreläser och berättar om Islam och hur muslimer i icke-muslimska länder ska leva och vad för mål de ska ha.

Om du gör detta så kommer det vara glasklart att det här inte har med IS att göra då det inte stämmer med IS tillvägagångssätt. Det stämmer däremot mycket väl överens med vad Islam generellt påvisar via de jag ovan nämner och riktar sig till "vanliga" muslimer i väst (icke-muslimska länder).

Detta är inget konstigt och mycket lätt att se och förstå bara man lär sig det som muslimerna lär sig.
Citera
2016-01-06, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Men läs vad jag skriver. Säkert en bra bit över 90% av alla våldsbrott begås av män, och det är inget konstigt med det. Män är av naturen både fysiskt starkare och våldsammare än kvinnor, så det vore ju väldigt konstigt om det vore 50/50 i statistiken. Män har alltid och kommer alltid att begå den allra största delen av våldsbrott. Och största delen brottsoffer för detta våld kommer alltid vara andra män, inte kvinnor.

Våld är ett maktmedel, håller du med om det? Det utövas i flesta fall för att få makt över/ tillgång till någon annan/ andra eller över resurser. Och det är enligt mig till merparten socialt strukturerad till sin existens. Schimpanser slår varandra för mat /sex /plats i flocken. Bonobos gör det inte.
Ändå är det inte många gener som skiljer dessa. Du har också mänskliga samhällen som har avsevärt mindre våld och andra som har extremt mycket. Ergo något vi lärs till huvuddel, inte något vi är från födseln.
Samma strukturer som råder mellan människor råder även parallellt mellan könen. Även om män kan ha svårare för att kunna kontrollera aggressivitet, så har vi en maktstruktur som ger män social klarsignal att dominera/ hota med våld eller agera med våld gentemot kvinnor, medvetet eller omedvetet. Ligger inbyggt i hela vår bild kring sex ex. Och det är exakt här som genusvetare är och pillar.

Citat:
Men du säger att vi män växer upp och uppfostras inom manliga normer, och att det skulle vara dessa "normer" som gör män så våldsamma. Det hör man ofta i feministiska kretsar. Det är en tes som på så otroligt många sätt visar brist på förståelse för hur människan är skapad och hur människan fungerar. Hela tesen har sin grund i den kulturmarxistiska världsidén, det vill säga att alla människor är födda exakt lika, vilket också innefattar att det inte finns några biologiska skillnader mellan kvinnor och män, att könen skulle vara exakt lika.

finns inge såndan tes att alla är födda exakt lika, det är fördomsfullt FB - strunt. räcker att ha 2 ögon för att inse att det är vi inte. Jag är blond, du kanske är mörkhårig, jag är kvinna dvs har 2 bollar med fettvävnad, mjölkfabrik samt äggstockar, äggledare och en vagina, där du har testiklar och en dinglande snopp.
Det feminismen säger att i övrigt så skiljer det inte speciellt mellan könen, det skiljer mer mellan individer. Jag är inte per automatik mer empatisk, orationell eller bättre på att laga mat bara pga att jag är kvinna än vad du är. Våra könsroller är därför gammalt strunt enkom till för att könet vid makten ville slippa lägga tid på vissa saker ex. ansvara för lille Oscar 1,2 år som bajsat på sig.
Mycket bekvämare man bestämde att detta var kvinnogöra så "man" fick tid med annat mycket roligare. Och då hittde man på massa strunt runt kvinnors oförmågor till ditt och datt.
Precis på samma sätt som det var bekvämt att inte åläggas ansvar för sin sexualitet, och då läras att som man kan du inte rå för…du kan inte kontrollera dig…är kvinnors fel….etc etc. Trams!
Som man har du exakt samma förmåga eller oförmåga hantera din kuk som jag har att hantera min mus. Och det har du som svensk man fått inbankat i skallen sista årtiondena, men en man från ex. Afghanistan kan kanske inte fått det i samma grad. men som sagt det gör inte honom mer genetiskt benägen att våldta, utan återigen det är ett struktur- och kunskaps problem.

Citat:
Jag kan ju inte svara för andra kulturer, men när det gäller svensk kultur är det totalt felaktigt att påstå att manliga normer är orsak till våld mot kvinnor. Det är nämligen totalt tvärtom. Manligheten inom svensk kultur skyddar kvinnor från att bli utsatta för våld. "Slå en tjej och vi slår dig" har jag hört många gånger under min uppväxt. Kvinnomisshandlare är i svenska mäns ögon samhällets bottenskrap. För att inte tala om hur mycket svenska män hatar våldtäktsmän. Det blir liksom så bisarrt att påstå att "svenska män blundar för våldtäkter om de är begångna av andra svenska män". Nej. Fyfan, verkligen inte, kolla bara på Hagamannen som sagt. Kolla bara på vad svenska killar säger och skriver om vad för straff dessa våldtäktsmän borde få (det är ord som inte går att hitta i bibeln kan jag lova).

Det dödas alltså ca 13- 17 kvinnor per år i Sverige av ex. eller nuvarande partner. I Brasilien är denna siffra 15 kvinnor PER DAG. Är alltså lika många män som av någon anledning inte klarar att hon går, lämnar honom, vill skiljas, inte gör som han säger, inte vill ha sex eller kokar kaffet fel, vad fan orsaken nu är till att han väljer banka in skallen på henne eller sätta en kula i pannan. Såtillvida du inte på allvar tror att män är genetiskt mer benägna att inte kunna tänka rationellt och hantera stress, så borde du kanske fatta att detta är något inlärt? och inte genetiskt?
Lösa sina problem med nävarna är ett val och något man lär sig att ta till.
Kvinnomisshandlare är illa sedda i alla kulturer, det anses fegt överallt, på ytan. men du har alltså en annan sida också som mycket handlar om överskjutande av ansvaret för sitt agerande.
Hon retade mig/ Hon provocerade mig/ Hon tjatade/ Hon förtjänande det/ Hon var en hora. etc etc.

Citat:
Att du är för invandring är bara ett bevis på att du inte är insatt i vad följderna av den blir. Ytterst verkar du blunda för den ökning av brottslighet som den leder till, som gång på gång presenterats i den här tråden men som du undvikit att bemöta. Att du tror att den leder till ekonomisk vinst visar att du inte känner till invandrargruppernas låga sysselsättningsgrad, de når inte ens upp i tillräckligt hög sysselsättningsgrad för att försörja sig själva som grupp. Att du vidare negligerar den skarpa segregation och enorma ökning av utanförskapsområden kring våra städer sedan 1990-talet visar på att du inte har gjort en ärlig analys av läget och utifrån det dragit en slutsats. Förhoppningsvis är du dynamisk i dina åsikter och uppfattningar och kommer en vacker dag brutalt inse hur galet fel du är ute.

nej det är snarare för att jag levt utomlands under studietider och i arbete. Och är rätt van att umgås över kulturella gränser. jag har lärt mig att det är rätt kul och inte speciellt farligt. De flesta människor är som sagt….människor. Jag har också historiska exempel på nationer som har en mischmasch av kulturer och valsat fram i tillvaron med stor framgång…USA ex.
Rädslan för "den andre" är således en rätt dum åkomma som alla aktivt borde motverka hos sig själva.

Sen att det tar tid och kostar lite i första stadiet är inget konstigt, det vi lägger ut på karusellerna tar vi in på gungorna. Vi har hittills inte haft någon invandringsvåg som itne varit just ekonomiskt gynnsam för oss. Italienarna, grekerna, turkarna, Chilenarna, Iranierna ex. Är alla rätt väl integrerade delar av svenskarna.
Problemet är sådana som dig.
Senast redigerad av Merapi 2016-01-06 kl. 03:20.
Citera
2016-01-06, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor

Frågeställning:
Vad är er reaktion på denna vidriga händelse i Köln? Är det den vita mannens förtryck som ligger bakom? Är det en ren slump att det är just afrikaner och araber som samlats i grupp för att ge sig på ensamma kvinnor?

Vidrigt, hoppas alla som begått någon form av brott åker dit hårt. Är det asylsökande som begått brottet tycker jag att det borde vara en enkelbiljett hem som gäller.

Citat:
Känner ni er säkra i Sverge? Vad gör ni om ni ser en grupp på flera hundratals utlänningar när ni är ute ensamma? Går ni förbi eller tar ni omvägar?

Ja, utan tvekan. Beror helt och hållet på situationen, vet inte riktigt vart man skulle stöta på 1000 utlänningar samtidigt, men hade jag sett en stor klunga onyktra och gormande män - invandrare eller ej, så hade jag nog försökt att undvika dem.

Citat:
Hade samma sak kunnat ske i exempelvis Sverige för 50 år sedan, dvs att Johan, Kalle och 998 andra svenskar samlas på samma plats för att ge sig på ensamma kvinnor?

Osannolikt.

Citat:
Anser ni att det är helt riskfritt att ta in hundratusentals unga män med tveksam bakrund från världens mest patriarkala och kvinnohatande områden?

Nej, däremot är det inte heller helt riskfritt att dra alla över en kam. Asylrätten ska finnas där för dem som verkligen behöver den och nyttjar den på rätt sätt. Alla andra kan dra åt helvete.

Citat:
Är denna händelse ren slump eller ligger det mer bakom? I så fall vad?

Har aldrig hört om någon tidigare liknande händelse.. Ligger nog en mängd faktorer bakom dessa bisarra sjuka händelser.
Citera
2016-01-06, 04:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av take5
Antirasismen har för övrigt kapats av en massa flummare på vänsterkanten som tror att det är rasism att ogilla massinvandring som förstör landets ekonomi och vrider tillbaks kulturen till stenåldern. Jag struntar i vilken hudfärg människor har eller vilken gud man tillber så länge som man inte tvingar den på andra. Men mot reaktionärer, från höger till vänster till islamister till rasister, bör nolltolerans råda.

Och du bestämmer så klart vem som är reaktionär och vem progressiv?
Citera
2016-01-06, 04:27
Medlem
Deadwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Fetade: Du fattar inte vad överrepresentation betyder. Överrepresentation är antal företrädare i förhållande till gruppens storlek eller antal. Idiot.

Dessutom vet vi inte om svenskar fortfarande begår flest brott i faktiska tal, när det gäller vålds- och sexualbrott. Vi kanske skulle kunna ta reda på det om vi gjorde en grav genomgång av alla dömda brottslingar i Sverige 2015.

När det gäller gruppvåldtäkter finns det inte en blekfet jävla chans att majoriteten av brotten är begångna av svenskar. Det finns inte något registrerat fall av gruppvåldtäkt där svenskar varit gärningsmän, däremot tyvärr många med invandrare som gärningsmän. När det gäller överfallsvåldtäkter är det garanterat också så att invandrare begår merparten av dem. Vill minnas att jag läste att de redan på 80-talet begick merparten av utomhusvåldtäkterna...

Och ja, svenskar är fortfarande i majoritet i Sverige. I något decennium till.

Exakt. Det har man ju gjort i Norge och det visade KLAR ÖVERREPRESENTATION av invandrare dömda för sexual-, och våldsbrott. Procentuellt var det klar majoritet/överrepresentation bland invandrare (läs MENA) än etniska norrmän i just dessa brott.
Senast redigerad av Deadwood 2016-01-06 kl. 04:31.
Citera
2016-01-06, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Kom igen nu kvinnor! Fatta att det brinner i knutarna. Om ni inte reagerar kommer ni drabbas av uppförandekoder för att inte egga upp muslimerna. Framtiden ÄR här och det verkar som om det blir säckiga kläder, slöja och nykterhet som gäller.

http://www.friatider.se/uppf-randekoder-inf-rs-i-k-ln-f-r-tyska-kvinnor-men-inte-arabiska-m-n

Vadå om kvinnor reagerar?

Är det ni män som sitter och skriker på att kvinnor ska lösa situationerna för invandringen? Varför ska just kvinnor reagera på att några rånar andra människor och så vidare?

Tråden vänder sig till feminister och antirasister. Du talar om kvinnor. Det blir väldigt förvirrat det här.

Sen fattar jag inte varför feminister och antirasister skulle ha någon annan reaktion än andra människor när det talas om våld mot andra människor? Är inte det alltid fel?

Att vara feminist och antirasist verkar för en del vara detsamma som att vara för våldtäkt. Väldigt förvirrade människor här i tråden.
Citera
2016-01-06, 07:11
Medlem
slidsekret88s avatar
Jag kan svara åt dom så slipper dom. Jag vet ändå vad 99% av dessa människor skulle svara och kommer fortsätta att svara. Om det så inträffar en Köln-incident om dagen i hundra år så kommer dom svara likadant. Nämligen, " DET ÄR INDIVIDER SOM GÖR BROTTEN!". Det går alldeles utmärkt att (korrekt) generalisera om att män står för nästan alla våldtäkter och övriga våldsbrott men du får aldrig bryta ut gruppen män och ställa etniciteter eller religion emot varandra i dessa människors korkade värld.

Om så 9 av 10 svarta män skulle bli dömda till våldtäkt så kommer dessa människor fortsätta gapa, "ja, men kolla den tionde då. Han har skött sig". Istället för att fråga sig varför det är så och om vi skall tolerera det.
Citera
2016-01-06, 07:19
Medlem
slidsekret88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonamiZ
Vadå om kvinnor reagerar?

Är det ni män som sitter och skriker på att kvinnor ska lösa situationerna för invandringen? Varför ska just kvinnor reagera på att några rånar andra människor och så vidare?

Tråden vänder sig till feminister och antirasister. Du talar om kvinnor. Det blir väldigt förvirrat det här.

Sen fattar jag inte varför feminister och antirasister skulle ha någon annan reaktion än andra människor när det talas om våld mot andra människor? Är inte det alltid fel?

Att vara feminist och antirasist verkar för en del vara detsamma som att vara för våldtäkt. Väldigt förvirrade människor här i tråden.

Vara för och vara för, det handlar främst om prioriteringar och tystnad när "fel" grupp slår till. Vad tror du flest antirasister/feminister skulle deltaga i. Ett fackeltåg till förmån för dom som föll offer för våldtäkterna/rånen/utnyttjandena eller ett fackeltåg mot "ökad risk för främlingsfientlighet efter attackerna"?
Vi vet alla svaret på den frågan. Och ja ibland kan man verkligen undra hur osmakliga och vidriga feminister kan bli. När en flicka våldtas i Norrland av en främling så finns det vidriga kräk som knappt kan vänta på att få gå ut på stan och manifestera emot rasism trots att familjen till flickan vädjar att dom skall låta bli.
Citera
2016-01-06, 08:32
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Om du nu har rätt i ditt antagande borde det ju vara fritt fram att våldta i MÖ utan att straffas. Men så sker inte.

Tänk om det vore så sjukt att det fanns kulturer och länder där våldtäkt och sexuella trakasserier av kvinnor var accepterat eller där man t.o.m. kunde dömas för äktenskapsbrott om man blivit våldtagen av en gift man, eller tvingas gifta sig med sin våldtäktsman. Helt otänkbart?

Citat:
Nurame was in her bed when she was woken by an angry mêlée. In her family's hut there were grown men – an incredible number, 10 or more, all in their 30s, all standing over her father, shouting. They reached for her. [...] But even though she was eight years old, she suspected at once what was happening. She had heard whispers that, when a girl is considered ready for marriage, a man will seize her, and rape her, and then she must serve him for the rest of her life. "That was the culture,"

She was taken back to his home, held down in front of his family, raped, and taken to be married the next morning. Dazed, she signed the papers, and waited for a moment when she could flee.

After three days, he finally left her alone in the hut. She ran for miles barefoot back to her family, wanting to return to her life, and to her childhood. She hurried through the door, weeping with joy. "But my father told me that now I had had sex with him, nobody else would want me because I was ruined goods, and I had to go back to him and be a good wife," she says. "My mother was very sad but she said it was true.

In Ethiopia, Nurame's story happens every day. In 2003 – the last year for which statistics are available – the National Committee on Traditional Practices of Ethiopia found that 69 per cent of marriages begin like this, with the triple-whammy of abduction, rape, and a forced signature.

(länk, länk)

Citat:
Kabul, Afghanistan (CNN)It is an unimaginably hideous outcome.

To be raped by your cousin's husband; be jailed for adultery as your attacker was married; to suffer the ignominy of global uproar about your jailing and assault, but be pardoned by presidential decree; and then to endure the shame and rejection from a conservative society that somehow held you to blame.

The solution in this society? Marry your attacker

That's what happened to Gulnaz, who was barely 16 when she was raped. She's now carrying the third child of her attacker, Asadullah, who was convicted and jailed -- though this was then reduced.

Asadullah agreed to let us speak with him and Gulnaz because, it seemed, he wanted to show us that things were now settled, that under Afghanistan's version of social morality he had done the right thing. He had rescued Gulnaz from shame.

"If I hadn't married her, (but) according to our traditions, she couldn't have lived back in society," he tells us. "Her brothers didn't want to accept her back. Now, she doesn't have any of those problems."

(länk)

Citat:
Believe it or not, a victim marrying her rapist is a not uncommon occurrence in the Middle East and North Africa. The practice exists not due to ignorance of the violation the woman faced, but as an attempt to salvage her honor by marrying her to a man willing to accept a non-virgin—even if that very man is the one who committed the crime.

(länk)

Citat:
Det finns ingen våldtäktsgen. Dock gör man det för enkelt om man talar om kriminalitetsgener. Gener är inte "goda" eller "onda".

Lägg inte ord i munnen på mig, jag skrev ingenting om någon våldtäktsgen, lika lite som om någon cykelstöldsgen. Givetvis finns det inte några sådana specifika gener. Som jag skrev finns det däremot gener som påverkar beteenden åt olika håll, gör en mer eller mindre impulsiv, mer eller mindre aggressiv, mer eller mindre sexuellt frustrerad och så vidare. Vilket handlar om mängder av gener som kan samverka på mängder av sätt och gör oss mer eller mindre sannolika att agera på olika sätt och inte om enstaka gener.

Jag visade att man påvisat samband mellan våldsbrott och enskilda gener, därmed kan det förstås även förekomma samband mellan andra brott och gener, något som är självklart om man tänker på det. (länk, länk)

Citat:
Dock, om vi tänker oss att folk i MÖ har större behov av sexuellt hävdande inser man att vi i Sverige t.ex. borde tillåta prostitution, annars kommer kanske MÖ-pojkarnas sexdrift att vara just så destruktiv som du spekulerar.

Det måste vara en av de märkligaste slutsatser jag läst i den här delen av forumet.

Citat:
Vad gäller dina siffror så tror jag mest du spekulerar och gissar.

Vilka siffror syftar du på, specifikt?
Citera
2016-01-06, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slidsekret88
Vara för och vara för, det handlar främst om prioriteringar och tystnad när "fel" grupp slår till. Vad tror du flest antirasister/feminister skulle deltaga i. Ett fackeltåg till förmån för dom som föll offer för våldtäkterna/rånen/utnyttjandena eller ett fackeltåg mot "ökad risk för främlingsfientlighet efter attackerna"?

Vi vet alla svaret på den frågan. Och ja ibland kan man verkligen undra hur osmakliga och vidriga feminister kan bli. När en flicka våldtas i Norrland av en främling så finns det vidriga kräk som knappt kan vänta på att få gå ut på stan och manifestera emot rasism trots att familjen till flickan vädjar att dom skall låta bli.

Jag kan inte uttala mig om alla som säger sig vara feminister eller antirasister på grund av diverse fackeltåg.

Alla de som inte har gått i fackeltåget du pratar om har väl egna åsikter. Alla som kallar sig feminister och antirasister är inte exakta kopior av varandra. Det är ju som att döma alla som röstar på SD för vad två personer som röstar på SD har sagt och gjort. Dumheter.
Citera
2016-01-06, 09:19
Medlem
Citat:
På nyårsnatten samlades ca 1000 män av utländsk härkomst vid tågstationen i Köln. Enligt vittnesuppgifter ska man ha delat upp sig i mindre grupper för att sedan ge sig på ensamma kvinnor. Man rånade och våldförde sig på dem sexuellt.
Mycket tyder på att händelsen var planerad i förväg.

unvis.it/http://www.dn.se/nyheter/varlden/krismote-efter-sexuella-massovergrepp-pa-nyarsfirande-i-tyskland/

Mer detaljer kan ni läsa i tråden om fallet: (FB) Massofredande och våldtäkter i Köln Tyskland

Frågeställning:
Vad är er reaktion på denna vidriga händelse i Köln? Är det den vita mannens förtryck som ligger bakom? Är det en ren slump att det är just afrikaner och araber som samlats i grupp för att ge sig på ensamma kvinnor?

Känner ni er säkra i Sverge? Vad gör ni om ni ser en grupp på flera hundratals utlänningar när ni är ute ensamma? Går ni förbi eller tar ni omvägar?

Hade samma sak kunnat ske i exempelvis Sverige för 50 år sedan, dvs att Johan, Kalle och 998 andra svenskar samlas på samma plats för att ge sig på ensamma kvinnor?

Anser ni att det är helt riskfritt att ta in hundratusentals unga män med tveksam bakrund från världens mest patriarkala och kvinnohatande områden?

Är denna händelse ren slump eller ligger det mer bakom? I så fall vad?

Håll god ton

Jag är varken antirasist som det fint kallas eller feminist( trots att jag anser att grunden inom feminism är bra, men är emot den nya vågen radikala)
Jag är dock svensk och kvinna.
Jag är rädd ja. Jag tar redan genvägar när jag ser gäng och för någon vecka sedan försökte jag göra mig så osynlig som möjligt men ändå upptäckte de mig och skrek "kahba" och skrattade. Dock vanlig företeelse bland dessa män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in