2016-01-08, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Varför är det just överfallsvåldtäkter som är så viktigt nu?
Alla andra brott då? Där svenskar är överrepresenterade?

Jag drar till med en vild gissning men KANSKE pga att tråden skapades för att diskutera de sexuella övergrepp/våldtäkter som begicks på nyårsafton. Vilka brott tänker du på där svenskar är överrepresenterade?
Citera
2016-01-08, 00:42
Medlem
Vart är alla feminister som borde stå vid moskéer och protestera mot kvinnoförtrycket? Hycklare hela bunten.
Citera
2016-01-08, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haringetliv
Vart är alla feminister som borde stå vid moskéer och protestera mot kvinnoförtrycket? Hycklare hela bunten.

De sitter och letar febrilt i statistiken för att hitta brottsområden där svenska män är överrepresenterade. Good luck
Citera
2016-01-08, 00:46
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sakoy
Jag drar till med en vild gissning men KANSKE pga att tråden skapades för att diskutera de sexuella övergrepp/våldtäkter som begicks på nyårsafton. Vilka brott tänker du på där svenskar är överrepresenterade?
Jo visst men min reaktion är typ, de var inte så farligt några tafsningar
Det enda man brukar ta upp att invandrare är överrepresenterade på är överfallsvåldtäkter, och belysa just detta bara för det är invandrare tycker jag är löjligt.
Exempelvis män som hånar kvinnor, kallar kvinnor hora och partnervåld är mkt vanligt bland svenskar. Särskilt som jag själv kämpat emot sånt så tycker jag det är löjligt att folk reagerar så starkt när det är invandrare som tafsat. Samtidigt finns trådar om slå kvinnor och våldtäkter hit o dit. Som att det är normalt.
Känns lite löjligt att man tar så seriöst på några tafsningar samtidigt som man ignorerar detta.
Senast redigerad av Milford.Cubicle 2016-01-08 kl. 00:49.
Citera
2016-01-08, 00:47
Medlem
tryggtochbras avatar
[quote=Ziaya|55942629]1,BRÅS rapporter bygger på misstänkta gärningsmän, inte på faktisk brottslighet så påstå inte att du hänvisar till en källa som bevisar att majoriteten av våldtäkterna i Sverige begås av invandrare.

Fortfarande är svensksvenskarna i majoritet och begår majoriteten av brotten. [/QUOinvandrare

Så när 61% av de misstänkta gärningsmännen till alla anmälda våldtäkter våldtäkterna är andra än svenskar så visar det egentligen ingenting? Inte heller när samma mönster upprepar sig i samtliga våra grannländer? Eller en ny rapport från 90-talet visar samma sak. Eller när samma beteende är en plåga i deras hemländer och empiriskt kan studeras överallt där de bosatt sig?

Men när 55% av svenskarna är misstänkta för brott under samma period så tar du det som bevis på att de begår en majoritet av brotten? Varför blev det en godtagbar källa för en uppgift men inte en annan?

Tycker du det är konsekvent att behandla samma data från samma rapporter på helt olika sätt beroende på vilken etnicitet gärningsmännen har?

Citat:
Varför är det just överfallsvåldtäkter som är så viktigt nu?
Alla andra brott då? Där svenskar är överrepresenterade?

Vilka brott syftar du på där svenskar är överrepresenterade? Med hänvisning till källa, tabell och sidnummer. Gärna en förklaring till hur de är relevanta för tråden också.
Citera
2016-01-08, 00:49
Medlem
Jag kan inte sätta mig in hur brottsoffren kände sig men om man blir omringad av 20-30 personer som börjar tafsa mellan benen, röven och brösten och samtidigt rånar en så känner man sig nog ganska hjälplös. Så att det "inte var så farligt" tror jag inte offren håller med om.
Citera
2016-01-08, 00:53
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sakoy
Jag kan inte sätta mig in hur brottsoffren kände sig men om man blir omringad av 20-30 personer som börjar tafsa mellan benen, röven och brösten och samtidigt rånar en så känner man sig nog ganska hjälplös. Så att det "inte var så farligt" tror jag inte offren håller med om.
Var det så det gick till då? Eller bara försöker du göra en rasistisk poäng? Verkar överdrivet?
Jag vet hur det är att bli tafsad inte roligt men knappast det värsta som kan hända en...
Citera
2016-01-08, 00:54
Medlem
Citat:
Det enda man brukar ta upp att invandrare är överrepresenterade på är överfallsvåldtäkter, och belysa just detta bara för det är invandrare tycker jag är löjligt.
Exempelvis män som hånar kvinnor, kallar kvinnor hora och partnervåld är mkt vanligt bland svenskar. Särskilt som jag själv kämpat emot sånt så tycker jag det är löjligt att folk reagerar så starkt när det är invandrare som tafsat. Samtidigt finns trådar om slå kvinnor och våldtäkter hit o dit. Som att det är normalt.
Känns lite löjligt att man tar så seriöst på några tafsningar samtidigt som man ignorerar detta.

Några tafsningar? Det har kommit in över ETT HUNDRA anmälningar och vittnen säger ETT TUSEN nordafrikaner som gick samman! Det var inte bara tafsningar, utan även rån, beskjutningar av raketer mot polis, våldtäkt. Snacka om att förminska! Visa mig en trovärdig källa där svenska (eller för den delen något annat land i västeuropa) där inhemska män gått ihop i hundratals eller tusentals och utfört förfärliga aktioner mot kvinnor. Hur kan du förminska handlingarna som dessa KRÄK gör mot tyska kvinnor?

Kvinnan som anmälde våldtäkten... Om du fick prata med henne, skulle du då säga "Lugn och fin, det kunde även ha varit en tysk man som gjorde det... Det finns trådar om slå kvinnor, så det är ingen fara.".

Ingen här säger att det inte förekommer svenska män som gör förfärliga handlingar mot kvinnor. Jag försvarar dem inte en sekund, de som gör det. Men det araberna och afrikanerna som väller in över Europa gör nu, det är en våldtäktsvåg utan dess like. Jag tycker att det är förkastligt, men du verkar inte speciellt berörd. Hur skulle du känna om det var du själv som blev våldtagen?
Citera
2016-01-08, 00:55
Medlem
Citat:

Exakt! Håller med dig. Försökte säga något liknande i andra tråden om det som hände i Tyskland och blev förstås totalsågad.
Citera
2016-01-08, 00:59
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vjvs
Några tafsningar? Det har kommit in över ETT HUNDRA anmälningar och vittnen säger ETT TUSEN nordafrikaner som gick samman! Det var inte bara tafsningar, utan även rån, beskjutningar av raketer mot polis, våldtäkt. Snacka om att förminska! Visa mig en trovärdig källa där svenska (eller för den delen något annat land i västeuropa) där inhemska män gått ihop i hundratals eller tusentals och utfört förfärliga aktioner mot kvinnor. Hur kan du förminska handlingarna som dessa KRÄK gör mot tyska kvinnor?

Kvinnan som anmälde våldtäkten... Om du fick prata med henne, skulle du då säga "Lugn och fin, det kunde även ha varit en tysk man som gjorde det... Det finns trådar om slå kvinnor, så det är ingen fara.".

Ingen här säger att det inte förekommer svenska män som gör förfärliga handlingar mot kvinnor. Jag försvarar dem inte en sekund, de som gör det. Men det araberna och afrikanerna som väller in över Europa gör nu, det är en våldtäktsvåg utan dess like. Jag tycker att det är förkastligt, men du verkar inte speciellt berörd. Hur skulle du känna om det var du själv som blev våldtagen?

Var det ens någon som blev våldtagen? Eller ljuger du och överdriver?
Jo jag har också blivit våldtagen. Det är därför jag inte tycker det var så farligt att bli tafsad på.
Citera
2016-01-08, 01:00
Medlem
Citat:
Var det så det gick till då? Eller bara försöker du göra en rasistisk poäng? Verkar överdrivet?
Jag vet hur det är att bli tafsad inte roligt men knappast det värsta som kan hända en...

Och där kom rasistkortet... Exakt vad i det jag skrev har något med rasism att göra? Ärligt, jag vill gärna veta. Jag baserar mina argument på vittnesskildringar, polisens och medias uttalanden och på de 100+ anmälningar som hittills kommit in. Vad baserar du ditt påstående om att det nog inte var så farligt på? Egna upplevelser? Hur kan du veta vad de utsatta tycker och känner bara för att du själv inte tyckte det var så farligt att bli tafsad på? Jag vet inte exakt vad du har råkat ut för men jag beklagar att du har utsatts för något öht, men hade du brytt dig om att läsa mer ingående om händelserna så skulle du insett att Köln-händelsen knappast handlar om någon dask på röven av en eller ett fåtal berusade personer.
Citera
2016-01-08, 01:03
Medlem
Citat:
Var det ens någon som blev våldtagen? Eller ljuger du och överdriver?
Jo jag har också blivit våldtagen. Det är därför jag inte tycker det var så farligt att bli tafsad på.

Jag baserar det på anmälan om våldtäkt. Jag har inte insyn i den tyska polisens utredningsmaterial och känner inte personen som anmält våldtäkten.

Inte så farligt att bli tafsad på? Om 20 pers går ihop och tar oskyldiga kvinnor på intima delar och rånar dem, "inte så farligt"? Du låter som en fara för både dig själv och samhället.

Med din logik skulle man kunna resonera så här: Min kompis blev misshandlad och får sitta resten av sitt liv i rullstol. Men det är inte så farligt, för min andra kompis dog och det är värre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in