2016-01-07, 19:47
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryggtochbra
Kan du citera mig när jag påstår något av det du tillskriver mig? Annars kanske du skulle hålla dig till vad jag faktiskt skriver och inte dina fria fantasier om vad jag har skrivit, OK?

Vad gäller att majoriteten inte är misstänkta för tillgreppsbrott eller våldsbrott så stämmer det förstås, men det intressanta är hur det står sig relativt den inhemska befolkningen. Sedan är det betydligt mindre intressant med utrikes födda som grupp när man diskuterar aktuell invandring om inte gruppen utrikes födda som invandrar idag har samma sammansättning som den hade vid mättillfället. Eftersom den inkluderar skötsamma västerlänningar och östasiater med kriminella afrikaner och araber och vi tidigare haft primärt utrikes födda från norden medan dagens invandring ser helt annorlunda ut.

Men visst, en korrekt rubrik hade säkert också varit "Majoritet av Kölns Nordafrikaner antastade ingen", för att inte tala om "Majoritet av världens män våldtar ingen". Frågan är om den utgångspunkten är fruktsam för att stävja problemen. Kölns kvinnor kanske har svårt att glädja sig åt att det handlar om en minoritet om det här ändå är en ny verklighet som infunnit sig med invandringen av Nordafrikaner, men jag kan ha fel.
Vi är överens om att det är ett problem att kvinnor blir antastade och våldtagna. Om det är nästan enbart av vissa etniska grupper är det också ett problem, men det är där jag har lite svårt att tro att det förhåller sig så. Men jag kan också ha fel.
Det jag inte gillar är den där generaliseringen, kriminella afrikaner och araber. Man skäller på araber men vet ofta inte vad arab innebär.
Citera
2016-01-07, 19:56
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Du måste vara lite galen. Om vi räknar lågt och säger att 500 000 har kommit senaste 3 åren så betyder det enligt dina siffror:

500 000 * 0.05 = 25000 fler allmänna brott (om nu alla enbart begår ett brott)
500 000 * 0.005 = 2500 fler sexualbrott (om nu alla enbart begår ett brott)

Då pratar vi inte ens om uppklarningsgrad eller att ungdomar (37 000 nya ensamkommande "barn") säkerligen är överrepresenterade i brott.

1500 fler våldtäktsförövare, tycker du att det är värt det?

(Jämförelsevis kan man säga att ungefär 400 svenska våldtäktsmän har fötts under samma period. Ser du en viss skillnad nu?)

Våldtäkter är upp 330% på 10 år. Att du förminskar det gör inte oss till rasister. Det gör dig till ond.
Vem vet? Antingen är jag ond eller du eller ingen av oss. Jag vet att BRÅ-rapporten är gammal. Jag vet inte var du får dina våldtäktssiffror ifrån.Hitintills har ingen kunnat ge en relevant källa med väl underbyggd fakta när de anger hur otroligt mycket det våldtas.
Precis som att det som angavs i denna trådstart inte var korrekt.
Citera
2016-01-07, 19:57
Medlem
JeffDaviss avatar
Att använda folks vidriga beteende till rasistiska poänger är bara patetiskt. Vita, svenska snubbar är sjukt jävla sexistiska (kolla bara i valfri tråd i detta forum) och utsätter redan tjejer för liknande övergrepp varje dag. Fråga vilken tjej som helst. Jag är övertygad om att 99 procent av alla tjejer i Sverige någon gång blivit tafsade på och/eller blivit kallade typ hora eller fitta och majoriteten av förövarna är utan tvekan vita svennebananer.

Med det sagt tycker jag förövarna i Köln ska ha 100 pungsparkar var i straff.
Citera
2016-01-07, 20:08
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Vi är överens om att det är ett problem att kvinnor blir antastade och våldtagna. Om det är nästan enbart av vissa etniska grupper är det också ett problem, men det är där jag har lite svårt att tro att det förhåller sig så. Men jag kan också ha fel.

Vad är det du inte förstår med att svenska män inte ens på 80-talet, när EU:s gränser fortfarande var stängda och massinvandringen från de mest våldtäktsbenägna länderna ännu ej hade börjat, endast stod för 39% av våldtäkterna i Sverige? Källan är BRÅ 1996:2, tabell 24, s.74. Utrikes födda, som då utgjorde 9% av befolkningen, stod för 38% och för resten stod andra generationens invandrare och personer ej folkbokförda i Sverige.

Sedan dess har andelen utrikes födda dubblerats och primärt med de som BRÅ själva utmålar som de allra mest brottsbenägna och särskilt våldsbrott och sexualbrott. Som de skriver i BRÅ 2005:17, s.21 "De som är från Nordafrika och Mellanöstern har den högsta registrerade brottsligheten"

Exempel från sidan 63 i BRÅ 2005:17: Andelen svenskar som var minst skäligen misstänkta för något brott under perioden 1997-2001 var 5%. Motsvarande andel för personer från Övriga Afrika var 26,3%, Nordafrikaner 24,1% och Västasiater 18,8%.

Eller som tabell 107 i BRÅ 1996:2 visar när det gäller våldtäktsmisstänkta efter ursprungsländer: Högst siffror har följande nationalitet: ”Algeriet, Libyen, Marocko, Tunisien”, följt av ”Irak”, sedan ”Rumänien, Bulgarien” och så ”Övriga Afrika, exkl. Uganda”. Bland invandrare från dessa länder var det 17-23 ggr så vanligt att vara minst skäligen misstänkt för våldtäkt jämfört svenskar.

Sedan början på 90-talet har andelen utrikes födda ökat från 9% till över 18% idag, eller med närmare 900 000 personer. Ca 600 000 av dessa har kommit sedan 2001. Antalet svenskar har sedan början av 2000-talet samtidigt minskat med ca 90 000 personer.

Du får gärna berätta vilka slutsatser du skulle dra av de bägge BRÅ-rapporterna i kombination med befolkningsutvecklingen sedan den senaste, som pekar på att svenskar nu skulle begå mer än de den minoritet på 39% som de gjorde på 80-talet?

Finns ingen anledning att sitta och tro när det finns statistik.

Oroande nog för dig?

Citat:
Det jag inte gillar är den där generaliseringen, kriminella afrikaner och araber. Man skäller på araber men vet ofta inte vad arab innebär.

Nej, generaliseringar är inte roliga, särskilt inte när jag som svensk man förväntas bära ansvar för att svenska kvinnor älskar invandring från de mest våldtäktsbenägna länderna, samtidigt som de totalförnekar anledningen till att sexualbrotten ökar och istället anklagar män generellt för att legitimera sexuellt våld mot kvinnor. Hur kul är det som svensk man att det generaliseras om mäns förtryck av kvinnor i Sverige när det primärt är kvinnorna som förespråkar just den utvecklingen? Samtidigt som jag lagar mat, diskar, hämtar barn, vabbar, tar ut föräldraledighet, heltidsarbetar och så vidare?

Att folk ofta inte kan den exakta definitionen av arab känns inte som det stora problemet i sammanhanget.
Senast redigerad av tryggtochbra 2016-01-07 kl. 20:40.
Citera
2016-01-07, 20:20
Medlem
Rivarols avatar
Att läsa utländsk media är verkligen balsam för mitt feministiska intellekt och själ i dessa svenskmediala mörkningstider.

Dansk/Tysk medias analys av hur feminister ryker ihop med feminister och antifeminister och hela det politiskt korrekta fiaskot är läsvärt.
Citat:
Feminister i ordkrig efter sexovergreb i Køln

En af Tysklands kendteste og mest respekterede kvindesagsforkæmpere, den feministiske veteran og journalist Alice Schwarzer, betegner nytårskrænkelserne som en krigserklæring og fremhæver de berørte kvinder som ofre for en hårrejsende naivitet i det tyske civilsamfund, når det gælder kravene til udlændinge i Tyskland.

reaktionerne på hændelsen tydeliggør en slags feministisk dobbeltmoral, der slår knuder på tungen, når sexistiske overgreb udøves af andre end ældre, hvide mænd i magtfulde positioner.

http://www.b.dk/globalt/feminister-i-ordkrig-efter-sexovergreb-i-koeln
Citera
2016-01-07, 20:42
Medlem
muppliberals avatar
Tino förklarar
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10153328148188231&id=56049823 0
Citera
2016-01-07, 20:58
Bannlyst
Citat:
Vem vet? Antingen är jag ond eller du eller ingen av oss. Jag vet att BRÅ-rapporten är gammal. Jag vet inte var du får dina våldtäktssiffror ifrån. Hitintills har ingen kunnat ge en relevant källa med väl underbyggd fakta när de anger hur otroligt mycket det våldtas.

Det finns i andra länder, och resultatet är knappast till arabers och svartas fördel. I Sverige är det "rasistiskt" att föra sådan statistik, så man skiter i att ange etnicitet i de stora statistiska mätningarna, men om vi hade sådan statistik tillgänglig för de senaste 10 åren baserat på etnicitet, hade du nog blivit Sverigedemokrat utan att tveka. Det finns faktiskt en verklighet där ute, och den är inte politiskt korrekt. Du är varmt välkommen till den fysiska verkligheten närhelst du önskar. Och du kan inte se mig rätt i ögonen och säga att det inte finns ett samband mellan våldtäkt och etnicitet från Nordafrika & arabländer.
Citera
2016-01-07, 21:36
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Vem vet? Antingen är jag ond eller du eller ingen av oss. Jag vet att BRÅ-rapporten är gammal. Jag vet inte var du får dina våldtäktssiffror ifrån.Hitintills har ingen kunnat ge en relevant källa med väl underbyggd fakta när de anger hur otroligt mycket det våldtas.

Vad menar du att jag gjort när jag hänvisat till klar och tydlig statistik från BRÅ:s rapporter från 1996 och 2005 samt befolkningsutvecklingen från SCB sedan den senaste mätperioden fram tills idag? En befolkningsutveckling som är primärt driven av invandring som man särskilt angav som orsaken till att invandrares överrepresentation ökade mellan rapporterna.

Hur mycket mer relevant och väl underbyggt kan det bli?

Du kan inte på allvar mena att du är så extremt faktaresistent att du påstår att den sammantagna bilden pekar på något annat än att svenskar idag begår en försvinnande minoritet av både vålds- och sexualbrotten i Sverige idag och definitivt inte någon majoritet? Då kan man lika gärna hävda att det kanske inte ens är män som begår flest brott idag, utan kvinnor, eftersom det inte finns någon dagsfärsk rapport och mycket kan ha hänt...

Se mitt inlägg i tråden här:
(FB) Feminister och antirasister - vad är er reaktion på händelserna i Köln?

Eller det här och det här inlägget.

Vi har dessutom statistik från våra grannländer som visar exakt samma tendens som vi ser, och länge har sett, i Sverige:

Danmark - I mer än varannan våldtäktsdom 2010 var gärningsmannen utrikes född eller barn till utrikes född. 41% var utrikes födda, 11% barn till utrikes födda och 48% var danskar. Detta i ett land där 8% är utrikes födda och 2,5% barn till utrikes födda. Det ger en överrepresentation på nästan 10 ggr för utrikes födda och 8 ggr för barn till utrikes födda, jämfört danskar.

Finland - Omfattande våldtäktsstatistik från Finland publicerades häromåret, då man undersökt samtliga uppklarade våldtäkter under de fyra åren 2006-2009. Det visade sig då att utländska män stod för inte mindre än 35% av våldtäkterna. Det är en överrepresentation med 15 ggr jämfört resten av befolkningen. Irakier och somalier stod ut särskilt i statistiken och var överrepresenterade med 47 ggr respektive 33 ggr, sett till sin andel av befolkningen och ännu mer om man jämför med enbart den inrikes födda befolkningen.

Norge - 2012 publicerades våldtäktsstatistik från Stavanger, gällande åren 2009-2011. 85% av de dömda gärningsmännen var invandrare, varav 50% från Afrika.

Överfallsvåldtäkter i Oslo är en annan klassiker att citera, där icke-västliga invandrare år efter år helt ohotade har knipit 100% av samtliga platser som gärningsmän. Den här artikeln berör åren 2005-2008. Gärningsmännen beskrivs som asylsökande unga män med helt annan kvinnosyn är man har i Norge, män med kurdisk och afrikansk bakgrund dominerar.

Mer statistik från Oslo gäller samtliga våldtäkter åren 2001, 2004 och 2007. 2001 hade 47% av gärningsmännen norsk bakgrund, 2004 hade de minskat till 36,4% och 2007 utgjorde norska män bara 27,2% av gärningsmännen. Under samma tid ökar afrikanernas andel från 10% år 2001, till 19,1% 2004 och hela 30,5% år 2007. Afrikaner tredubblar sin andel av våldtäkterna på bara några få år.
Senast redigerad av tryggtochbra 2016-01-07 kl. 21:38.
Citera
2016-01-07, 23:36
Medlem
Lydans avatar
Citat:

Mina källor är från BRÅ och SCB. Angående överrepresentation kan vi bara anta eftersom ursprung har slutat registreras. Hmm, undrar varför... Men extrapolerar vi siffrorna från 2005 så är det det vi har att gå på. Bättre än gissningar.
Citera
2016-01-07, 23:38
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryggtochbra
Vad är det du inte förstår med att svenska män inte ens på 80-talet, när EU:s gränser fortfarande var stängda och massinvandringen från de mest våldtäktsbenägna länderna ännu ej hade börjat, endast stod för 39% av våldtäkterna i Sverige? Källan är BRÅ 1996:2, tabell 24, s.74. Utrikes födda, som då utgjorde 9% av befolkningen, stod för 38% och för resten stod andra generationens invandrare och personer ej folkbokförda i Sverige.

Sedan dess har andelen utrikes födda dubblerats och primärt med de som BRÅ själva utmålar som de allra mest brottsbenägna och särskilt våldsbrott och sexualbrott. Som de skriver i BRÅ 2005:17, s.21 "De som är från Nordafrika och Mellanöstern har den högsta registrerade brottsligheten"

Exempel från sidan 63 i BRÅ 2005:17: Andelen svenskar som var minst skäligen misstänkta för något brott under perioden 1997-2001 var 5%. Motsvarande andel för personer från Övriga Afrika var 26,3%, Nordafrikaner 24,1% och Västasiater 18,8%.

Eller som tabell 107 i BRÅ 1996:2 visar när det gäller våldtäktsmisstänkta efter ursprungsländer: Högst siffror har följande nationalitet: ”Algeriet, Libyen, Marocko, Tunisien”, följt av ”Irak”, sedan ”Rumänien, Bulgarien” och så ”Övriga Afrika, exkl. Uganda”. Bland invandrare från dessa länder var det 17-23 ggr så vanligt att vara minst skäligen misstänkt för våldtäkt jämfört svenskar.
'''''
Sedan början på 90-talet har andelen utrikes födda ökat från 9% till över 18% idag, eller med närmare 900 000 personer. Ca 600 000 av dessa har kommit sedan 2001. Antalet svenskar har sedan början av 2000-talet samtidigt minskat med ca 90 000 personer.

Du får gärna berätta vilka slutsatser du skulle dra av de bägge BRÅ-rapporterna i kombination med befolkningsutvecklingen sedan den senaste, som pekar på att svenskar nu skulle begå mer än de den minoritet på 39% som de gjorde på 80-talet?

Finns ingen anledning att sitta och tro när det finns statistik.

Oroande nog för dig?.
1,BRÅS rapporter bygger på misstänkta gärningsmän, inte på faktisk brottslighet så påstå inte att du hänvisar till en källa som bevisar att majoriteten av våldtäkterna i Sverige begås av invandrare.
2. Den brottslighet som intresserar mig är våld och sexualbrott. Och du skriver statistik är statistik.
Faktiskt antal är faktiskt antal
Citat:
Det är fyra gånger vanligare att utrikes födda är misstänkta för dödligt våld
än svenskfödda med två svenskfödda föräldrar. Vad betyder då detta när
det gäller faktiskt antal brott? För att ge en tydligare bild av detta har Brå
bett Mikael Rying vid Stockholmspolisen att göra en närmare genomgång
av de personer som rättsväsendet konstaterat var skyldiga till dödligt våld
under den studerade femårsperioden.17 Genomgången visar att 380 personer
hade konstaterats skyldiga till dödligt våld under perioden 1997-2001.18 Av
dessa var 123 personer utrikes födda, det vill säga i genomsnitt 25 personer
per år. Om man bryter ner materialet på ursprungsområden, har i genomsnitt
2 personer födda i Afrika konstaterats skyldiga till dödligt våld per år
och 2 personer från Mellan- och Sydamerika. Det land som, utöver Sverige,
flest personer kom från var Finland med 26 personer
.
s 43
3. Ja. Invandringen har ökat. Fortfarande är svensksvenskarna i majoritet och begår majoriteten av brotten.
4. Mörkertalen är stora, det hävdar BRÅ själva. Andra faktorer spelar avgörande roll, som fattigdom.
5. I en artikel från DN från 2005:
Citat:
De som däremot dominerar brottsstatistiken i antal är nordbor. Personer från Finland, Norge, Danmark och Island utgör närmare 5 procent av de misstänkta medan personer från Nordafrika utgör 0,7 procent
Citat:
Under lång tid har debatten om invandrares och svenskars brottslighet byggt på okunskap, enligt Brås generaldirektör Jan Andersson. Det lämnar stort utrymme för personliga uppfattningar myter skapas och fördomar förstärks. Utan faktaunderlag lämnar man fältet öppet för att generalisera från enstaka händelser till att gälla speciella nationaliteter eller folkgrupper, säger han
Utan faktaunderlag. BRÅS rapporter visar på antalet misstänkta och inte på faktiska förhållanden

Du och jag kommer inte längre än så här
Citera
2016-01-08, 00:19
Medlem
Ni som förnekar invandrares överrepresentation i brottsstatistiken...

Två hintar som kanske kan få in er på andra tankar...

Eller är detta också bara en slump? Är Varje samband en slump?

Sweden's most wanted - efterlysta av Interpol

Hade högsta betyg i alla svenskakurser, men jag kan fan inte uttala många av namnen där...

Sydsvenskan listar de 10 mest aktiva bilmålvakterna i Malmö

Citat:
Malmös tio mest aktiva bilmålvakter

Så här många bilar äger Malmös mest aktiva bilmålvakter. Tillsammans äger de 14 137 bilar av Malmös totalt 140 463 registrerade personbilar.

Namn Antal bilar Skuld (p-böter, skatt)

Adnan Abdulaziz, 41 år3 8668,5 mkr

Majid Wandi, 53 år3 8353,4 mkr

Jalal Baltaj, 52 år2 5696,5 mkr

Ibrahim Sabih, 29 år1 9296,8 mkr

Yousif al-Itabi, 24 år8177,8 mkr

Mayssam Al Hellani, 30 år5585,4 mkr

Ibrahim Mahmoud, 28 år3526,1 mkr

Kamal Hussain, 30 år1052,7 mkr

Ahmad Kahlid, 51 år802,1 mkr

Bilal Diab, 31 år161,5 mkr

En slump kanske att tio av tio bilmålvakter, med mångmiljonskulder som de struntar i att betala, i Malmö har namn som vi svenskar inte kan uttala?
Citera
2016-01-08, 00:23
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vjvs
Ni som förnekar invandrares överrepresentation i brottsstatistiken...

Två hintar som kanske kan få in er på andra tankar...

Eller är detta också bara en slump? Är Varje samband en slump?

Sweden's most wanted - efterlysta av Interpol

Hade högsta betyg i alla svenskakurser, men jag kan fan inte uttala många av namnen där...

Sydsvenskan listar de 10 mest aktiva bilmålvakterna i Malmö

En slump kanske att tio av tio bilmålvakter, med mångmiljonskulder som de struntar i att betala, i Malmö har namn som vi svenskar inte kan uttala?
Varför är det just överfallsvåldtäkter som är så viktigt nu?
Alla andra brott då? Där svenskar är överrepresenterade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in