2016-01-07, 03:15
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonamiZ
Det beror nog på att intelligenta människor väljer att inte kalla sig feminister. Varför skulle man kvarhålla det begreppet när innebörden framstår som alltmer oklar.

Sakfrågor är viktigare.

Tyvärr finns det också intelligenta människor som kallar sig för feminister. Eller akademiker, åtminstone. Fast det behöver inte betyda att man är intelligent bara för att man är akademiker. Fast du har nog en poäng ändå, det finns också gott om intelligenta människor som inte kallar sig för feminister.

Men feminismen är inte utdöende, inte på ett bra tag i alla fall.
Senast redigerad av Ordpistolen 2016-01-07 kl. 03:19.
Citera
2016-01-07, 04:38
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
.
Ni väljer att bortse från att majoriteten av de som invandrat inte är misstänkta om vi tittar på hela gruppen "invandrare".
Och ni bortser även från intressant fakta på sid 43.
Martens, Holmberg , Rapport: 2005:17, Publikationsnummer: ISBN 91-38-32228-5

Ett extremt övertydligt exempel för att förtydliga min poäng
I en vampyrvit grupp på 100 personer har 50 st misshandlat någon. I en kaffelattebrun grupp på 2 personer så har båda två misshandlat någon,
Ställ grupperna mot varandra översätt till procent och i den första gruppen har 50% misshandlat. I den andra 100 %.
Så trollar man till det med procent och får en lämplig överrepresentation.

Trolla till det kan man även utan procent när en grupp män antastar kvinnor(oförsvarbart) genom att hävda att det är 1000 invandrare som gruppvåldtar och sedan påstå att liknande sker överallt, ofta.

Trolla till det och trolla till det. Om en klar överrepresentation finns så är det inget troll med det. Slutsatserna man drar av den data kan dock vara felaktig. Det är ett stort problem att människor med en viss bakgrund är överrepresenterade i t.ex. grova sexualbrott men det är också ett problem att generalisera och tillskriva ett visst beteende på människor med en viss bakgrund. Svår balansgång för en del.
Citera
2016-01-07, 06:47
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ja, du. Jag vet inte om din trovärdighet är så mycket större än min, utom förstås bland dina egna.
Det finns ett intressant samband mellan hur du och dina kompisar blåser upp och förvränger händelsen i Köln och det du talar om i inlägget. Det där med "invandrarnas" överdrivna kriminalitet är precis det samma som era idéer att det pågick en organiserad massvåldtäkt i Köln
Jag antar att du och dina polare har missat den stora feta Rubriken på sid. 42 i rapporten.
"95 procent av utrikes födda är inte misstänkta för vare sig tillgreppsbrott eller våldsbrott"

Kan du citera mig när jag påstår något av det du tillskriver mig? Annars kanske du skulle hålla dig till vad jag faktiskt skriver och inte dina fria fantasier om vad jag har skrivit, OK?

Vad gäller att majoriteten inte är misstänkta för tillgreppsbrott eller våldsbrott så stämmer det förstås, men det intressanta är hur det står sig relativt den inhemska befolkningen. Sedan är det betydligt mindre intressant med utrikes födda som grupp när man diskuterar aktuell invandring om inte gruppen utrikes födda som invandrar idag har samma sammansättning som den hade vid mättillfället. Eftersom den inkluderar skötsamma västerlänningar och östasiater med kriminella afrikaner och araber och vi tidigare haft primärt utrikes födda från norden medan dagens invandring ser helt annorlunda ut.

Men visst, en korrekt rubrik hade säkert också varit "Majoritet av Kölns Nordafrikaner antastade ingen", för att inte tala om "Majoritet av världens män våldtar ingen". Frågan är om den utgångspunkten är fruktsam för att stävja problemen. Kölns kvinnor kanske har svårt att glädja sig åt att det handlar om en minoritet om det här ändå är en ny verklighet som infunnit sig med invandringen av Nordafrikaner, men jag kan ha fel.
Citera
2016-01-07, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Tyvärr finns det också intelligenta människor som kallar sig för feminister. Eller akademiker, åtminstone. Fast det behöver inte betyda att man är intelligent bara för att man är akademiker. Fast du har nog en poäng ändå, det finns också gott om intelligenta människor som inte kallar sig för feminister.

Men feminismen är inte utdöende, inte på ett bra tag i alla fall.

Ja du dumheter har en tendens att hålla sig kvar.

Rediga tankar kring jämställdhet är att föredra. Och om någon sådan kallar sig feminist och sysslar med det så finns ju inget att kritisera.

SD är ju ett väldigt radikalfeministiskt parti samtidigt som de är för rejält minskad invandring. Så det finns ju såna också, som är radikalfeminister men säger att de inte är feminister. Om jag inte missminner så kallar sig inte SD för feminister men läser man vad kvinnogruppen så låter de precis som många feminister där man anser att det behövs stora satsningar på diverse just för att det är kvinnor som råkar ut.
Citera
2016-01-07, 09:42
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Heja George Orwell. Tänk om tusen vita män hade samlats för att tafsa på kvinnor. Då jävlar hade du minsann skitit ur dig feministfloskler både ur munnen och röven. Men nu vill du bara släta över "buspojkarna".
Nej, det var buspojkarna som ville släta över flickorna ju.

Tänk istället om ni hade kunnat återberätta händelsen utan att ständigt lägga till de ständiga eufemismerna ni är så förtjusta i (kakofemismerna egentligen ... ).
Dvs varför är det alltid "horder" när det är invandrare? Varför "föser de" alltid kvinnorna som "boskap till slakt"? Och hur blev tafsande till massgängvåldtäkter?

Du försöker alltså anklaga mig (och "PK-eliten") för att skriva om verkligheten - men det är ju något som Ni i allra högsta grad gör er skyldiga till också.

Detta var alltså Inte en "massgängvåldtäkt" där "horder" av "mena-ynglingar" och "skäggbarn" gick till attack mot kvinnor och gängvåldtog dem på löpande band.
Det var helt enkelt inte så det gick till.
Det var inte det som inträffade.

Utan det som inträffade var att berusade ungdomar/yngre män hade gått till den lokala mötesplatsen för att fira nyåret. Där blev de överväldigade av både stundens, och de kvinnliga besökarnas, behag och började tafsa vilt och hämningslöst.

Ja, det skedde i grupper ty dessa ynglingar gick ut i kamratgäng.
Och ja, att uppleva sig som fast i ett främmande gängs tafsande grepp är sannolikt en otäck upplevelse.

TS frågade vad "vår" reaktion var på dessa händelser, och här finns den.
Det var säkert inte den reaktion TS hoppades på.
Han hade säkert hoppats skrämma upp folk med berättelser om svartmuskiga liderliga män.

Jag har en viss misstanke att TS onanerat mer än ett par gånger med denna händelse huvudet.
Citera
2016-01-07, 13:35
Medlem
AdamSmiths avatar
En feminists syn på saken:

Förfallet av de postkoloniala samhällsstrukturerna i Afrika och Mellanöstern är ett resultat av det europeiska patriarkala förtrycket före, under och efter koloniseringen av vildmarken där nere. Dvs. de är så klart helt ansvarslösa och allt är den vite mannens fel.

Verkligheten:
Man kan ta negern ut ur djungeln men du kan aldrig ta djungeln ut ur en neger.
Senast redigerad av AdamSmith 2016-01-07 kl. 13:37.
Citera
2016-01-07, 15:01
Medlem
M829A3s avatar
Citat:
Jag antar att du och dina polare har missat den stora feta Rubriken på sid. 42 i rapporten.
"95 procent av utrikes födda är inte misstänkta för vare sig tillgreppsbrott eller våldsbrott"
.
Ni väljer att bortse från att majoriteten av de som invandrat inte är misstänkta om vi tittar på hela gruppen "invandrare".
The peaceful majority is irrelevant,heter det ju.
Syrien hade innan inbördeskriget 22 miljoner invånare,hur många % av dem tror du aktivt deltar i striderna där?
Svaret är =>5%,men det räcker uppenbarligen för att totalruinera ett land då lång mindre än 5% av ett visst samhälles population måste vara laglydiga för att samhället inte ska gå i kras.
Citat:
Vi bortser inte från någonting utan konstaterar bara att invandrare från Afrika och Västasien är grovt överrepresenterade beträffande sexualbrott,inte att majoriteten av dem har gjort sig skyldiga till ett sådant.
Citat:
I en vampyrvit grupp på 100 personer har 50 st misshandlat någon. I en kaffelattebrun grupp på 2 personer så har båda två misshandlat någon,
Ställ grupperna mot varandra översätt till procent och i den första gruppen har 50% misshandlat. I den andra 100 %.
Så trollar man till det med procent och får en lämplig överrepresentation.
100 respektive 2 personer är ett på tok för litet urval av fall för att man ska kunna dra några tillförlitliga slutsatser,men både du och jag vet att det i studiens fall rör sig om lång mycket fler fall och att den således bör betraktas som statistiskt tillförlitlig.
Om jag singlar en slant en gång och får en klave så kan jag inte säga att sannolikheten att få klave är 100%,men om singlar slanten 1000 gånger så kommer sannolikheten att få klave att närma sig 50% vilket också stämmer med hur det ser ut i verkligheten.

Förövrigt så är det intressant hur en svensk som går bärsärk på en skola i Trollhättan eller en svensk som skriker okvädningsord efter någon rasfrämling i kollektivtrafiken gärna används som bevis för påstod strukturell rasism,samtidigt som brunfolkens bevisade grova överrepresentation vad gäller våld och brottslighet avfärdas som "nu ska vi inte kollektivisera".
Senast redigerad av M829A3 2016-01-07 kl. 15:22.
Citera
2016-01-07, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonamiZ
Ja du dumheter har en tendens att hålla sig kvar.

Rediga tankar kring jämställdhet är att föredra. Och om någon sådan kallar sig feminist och sysslar med det så finns ju inget att kritisera.

SD är ju ett väldigt radikalfeministiskt parti samtidigt som de är för rejält minskad invandring. Så det finns ju såna också, som är radikalfeminister men säger att de inte är feminister. Om jag inte missminner så kallar sig inte SD för feminister men läser man vad kvinnogruppen så låter de precis som många feminister där man anser att det behövs stora satsningar på diverse just för att det är kvinnor som råkar ut.

SD är knappast radikalfeministiskt. Radikalfeminism står i korthet för att man tror på könsmaktordning och patriarkat. Det gör knappast ledningen för SD. Och en politik där man vill begränsa aborten och inte har ett endast ord kring feminism i partiprogrammet etc. luktar inte speciellt radikalfeministiskt.
Är man någon form av feminism så är det snarare särartsfeminism.
Citera
2016-01-07, 18:01
Bannlyst
Inte ett ord från en feminist i mitt facebookflöde om händelsen, mycket talande, men givetvis inte alls märkligt eftersom dom är marxister och kulturrelativister. Alla människor är exakt likadana i deras världsbild och ett beteende som är mer frekvent hos en grupp förklarar man med valfri floskel.

Att den feministiska och antirasistiska rörelsen som helhet inte bryr sig om kvinnor blir tydligare för var dag som går. Det märks tydligt när man organiserar demonstrationer mot rasism direkt efter händelser som denna. Ungefär som i Strängnäs. Men det är spännande tider nu när pendeln har börjat röra sig åt ett mer nyktert synsätt då fler och fler inser hur psykotiskt världsfrånvända dessa feminist/antirasist/SJW människorna är och hur fantastiskt samhällsdestruktiva dom är.
Citera
2016-01-07, 18:40
Medlem
Arbetarbroders avatar
Jag är antirasist, även om jag vill titulera mig som fritänkande med hjärtat till vänster, antirasist och antisionist.

Köln är en logisk utveckling i att låta gränserna falla och en av bibliska mått påbörjad vandring av främst unga män, från en del av världen med sin kultur till en annan.
Att komma från ett krigsdrabbat land, eller med en helt annan kvinnosyn.
ISLAM: där ett litet exempel är en syn på kvinnor som ej bör närvara på en begravning, eftersom dem hysteriska gråtandet från kvinnor och risken att man i sin förtvivlan börjar lalla runt och blanda män med kvinnor bredvid varandra.
Källa: Anas Khalifa - Kvinnor på begravningar @youtube
Till EUROPA:Svart sorgehatt på, kvinnor och män sida vid sida och nog skär de i hjärtat på samma sätt för oss alla när en sörjande mamma bryter ihop på sin dotters begravning. Källa: mig själv som född n rised @Skandinavien

Hela förenklingen, att bara du kommer hit och åker tunnelbana tillbaka till kulturen du flytt ifrån skulle va så naivt enkel är stört. Tankehoror som min morfar kallade dem som ville tänka för vara goda, få beröm, sälja sitt tänkande och Riv Alla Murar We All Unicorns Anyway osv är en bild svenskar matats med och till stor del tagit till sig att det blir två tre inre splittringar i landet.
Muslimer från non-muslims, feminister som inte ser problemet även när det händer med män som buntas ihop med idioter och Rasister som hatar svenska kvinnor, icke-rasister och muslimer.

Ok, så komma till Stockholm från Mogadishu är inte bara PUT-stämpel från Migrationsverket o problemet är löst. Det är inte godhet att låta så många åka med i båten så alla sjunker.

Att Europas enorma tillskott på unga muslimska länder män, som är sexuellt frustrerade och ser västerländska kvinnor festa in det nya året, utan burqa och med hot ass and ens kvinnohud,
Det är ingen logisk slutsats att dra om man förenklar det till svenska nivåer, men givet leder det just sånt här. Stora horder av män som ser kvinnor som inte skyddar sig från männens lustar och agerar efter en lust och kvinnosyn som enkelt beskrivet är avskyvärd och nej, jag vet att de finns många muslimer som såklart aldrig skulle agera såhär, men jag ser även de som gör det.

Jag tror inte heller det finns nån ras-baserad våldtäks gen utan det är kulturer o traditoner som formar det.

Världen är inte regnbågsfärgad och hela flyktingkaoset med spjutet riktat mot tyskarna har som funktion att krossa Tyskland/Europa under brutala former.
Citera
2016-01-07, 19:17
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Jag är självfallet antirasist.

Jag tycker att detta är förjävligt och att det krävs kraftiga åtgärder och att man behöver slänga ut alla som inte sökt asyl innan ett visst datum, är medborgare, eller nykomna som begått brott.

Fortsätter detta så tycker jag att man bör iföra tillfälligt undantagstillstånd med slumpmässiga ID-kontroller. De som inte kan verifiera sin identifikation bör utvisas eller deporteras till något transparent läger med ordningsregler för människor som vägrar identifiera sig. De bör få lämna lägret när som helst, men endast för att ta sig ut ur landet.

Alla dessa ska få sina ägodelar beslagtagna. Ägodelar av högt personligt värde kan återlämnas när de lämnar landet.

Dessa åtgärder måste alla ha ett fast och oåterkalleligt slutdatum, och vid förnyelse så ska det ske en folkomröstning.

Är fortfarande övertygad antirasist. Detta har inget alls med rasism att göra. Det har med vår frihet, säkerhet och våra rättigheter att göra. Sånt här kan inte tolereras. Dessa personer som gör såhär är totalitära utan respekt för människor.

Alla som nu är här och behöver räddning bör ha en chans att räddas, och de som inte sköter sig har inte här att göra.

Asyl bör kunna sökas i utlandet på något sätt. Ett sånt system måste införas. Då slipper folk dessutom riskera sina liv och betala smugglare för att räddas.
Senast redigerad av FlashbackImprover 2016-01-07 kl. 19:26.
Citera
2016-01-07, 19:30
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ja, du. Jag vet inte om din trovärdighet är så mycket större än min, utom förstås bland dina egna.
Det finns ett intressant samband mellan hur du och dina kompisar blåser upp och förvränger händelsen i Köln och det du talar om i inlägget. Det där med "invandrarnas" överdrivna kriminalitet är precis det samma som era idéer att det pågick en organiserad massvåldtäkt i Köln
.

Du måste vara lite galen. Om vi räknar lågt och säger att 500 000 har kommit senaste 3 åren så betyder det enligt dina siffror:

500 000 * 0.05 = 25000 fler allmänna brott (om nu alla enbart begår ett brott)
500 000 * 0.005 = 2500 fler sexualbrott (om nu alla enbart begår ett brott)

Då pratar vi inte ens om uppklarningsgrad eller att ungdomar (37 000 nya ensamkommande "barn") säkerligen är överrepresenterade i brott.

1500 fler våldtäktsförövare, tycker du att det är värt det?

(Jämförelsevis kan man säga att ungefär 400 svenska våldtäktsmän har fötts under samma period. Ser du en viss skillnad nu?)

Våldtäkter är upp 330% på 10 år. Att du förminskar det gör inte oss till rasister. Det gör dig till ond.
Senast redigerad av Lydan 2016-01-07 kl. 19:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in