2016-01-05, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Nej, Lucas. Här har du länken och en till från Tyskland. Översätt på yandex eller google. Det är helt enastående att du bara väljer att förneka och ifrågasätta. Många västerlänningar, inklusive engelsktalande, har besökt Krim och rapporterat hem. Dra inte in Sovjet, den statsbildningen är död. Nu handlar det om det nya Krim och det nya Ryssland. Även om det nya Europa. När du reagerar på det här sättet, så visar du dina rätta färger.

http://www.spiegelfechter.com/wordpress/132373/krim-auf-der-suche-nach-der-gefrorenen-zeit

http://logon-echon.com/2015/09/20/die-krim-ein-reisebericht/
Du kanske ska förmedla det till Putin via internmejlen. Han verkar inte ha uppfattat det. Det är även helt enastående hur du väljer dina källor som nästan är helt uteslutande ryskt statsägda propagandaorgan.
Senast redigerad av F.Underwood 2016-01-05 kl. 18:25.
Citera
2016-01-05, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.Underwood
Du kanske ska förmedla det till Putin via internmejlen. Han verkar inte ha uppfattat det. Det är även helt enastående hur du väljer dina källor som nästan är helt uteslutande ryskt statsägda propagandaorgan.

Du kan inte bara bunta ihop två tyskar, som besöker Krim, och påstå att de är statsägda ryska propagandaorgan.

Vad gäller Sovjet, så har VP sagt vad han tycker. Han vill inte ha tillbaka Sovjet och inte jag heller, jag minns kalla kriget. Ryssland slängde massor av pengar på satellit-staterna, t.ex. Ukraina, och nu är det slut på det. Det är bättre att länderna i östra Europa får lära sig ta ansvar för framtiden och några av dem har ju lyckats. Vi får se hur det går för Ukraina. Krim kommer att lyckas, men det ser inte bra ut i Ukraina.
Citera
2016-01-05, 19:17
Medlem
Citat:
Du kan inte bara bunta ihop två tyskar, som besöker Krim, och påstå att de är statsägda ryska propagandaorgan.

Vad gäller Sovjet, så har VP sagt vad han tycker. Han vill inte ha tillbaka Sovjet och inte jag heller, jag minns kalla kriget. Ryssland slängde massor av pengar på satellit-staterna, t.ex. Ukraina, och nu är det slut på det. Det är bättre att länderna i östra Europa får lära sig ta ansvar för framtiden och några av dem har ju lyckats. Vi får se hur det går för Ukraina. Krim kommer att lyckas, men det ser inte bra ut i Ukraina.
Nästan uteslutande skrev jag. Det är väl inte helt uteslutet att de är rena fabrikationer av en rysk trollfabrik. Du är ju inte direkt känd för att faktakolla dina källor. Sen är det väldigt svårt att ta ansvar för ett område när Ryssland beslutar sig för att strunta i ingångna avtal och invadera samma område.
Senast redigerad av F.Underwood 2016-01-05 kl. 19:20.
Citera
2016-01-05, 19:43
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:

Tillåt mig skratta åt din fullständigt absurda ryska propaganda-orgie.

Ryssland sög ur Ukrainas naturtillgångar, inte bara under hungersnöden (orsakad av din idol Stalin) på 1930-talet utan även under Gorbatjovs tid. Därefter har Ukraina mödosamt försökt att kämpa sig ur Rysslands klor och är på god väg nu.
Citera
2016-01-05, 19:45
Medlem
Citat:
Vi får se hur det går för Ukraina. Krim kommer att lyckas, men det ser inte bra ut i Ukraina.

Eftersom krim är en del av Ukraina så motsäger sig nu vedhuggare tom i samma mening.
iofs tacksamt när motbevisar sina egna lögner
Citera
2016-01-05, 19:51
Medlem
Citat:

Vad gäller Sovjet, så har VP sagt vad han tycker. Han vill inte ha tillbaka Sovjet och inte jag heller, jag minns kalla kriget. [b][/B]Ryssland slängde massor av pengar på satellit-staterna, t.ex. Ukraina, och nu är det slut på det.Det är bättre att länderna i östra Europa får lära sig ta ansvar för framtiden och några av dem har ju lyckats. Vi får se hur det går för Ukraina. Krim kommer att lyckas, men det ser inte bra ut i Ukraina.
Egentligen är du ganska otrolig, du lyckas både fördöma och hylla kommunismen i en och samma mening. Och fetlögnen att Ryssland hade spenderbyxorna på under perioden då man ockuperade halva Europa är ju motbevisat när forna östländer blev befriade från rysk utsugning och började stiga i välfärdsligan. Var får du allt tokigt och felaktigt ifrån. Tänk bara tanken att Putin är precis lika okunnig eller lika stor historieförfalskare,eller kanske t.om tror på det som den egna ryska propagandan spyr ut. Men Putin vet och visste givetvis att ockupationen av Krim var en olaglig handling liksom rysk trupp i östra Ukraina, dummare är han inte. Men massan är till för att luras och där är Putin en rackare på att egga upp sin hjord.
Senast redigerad av Lucas49 2016-01-05 kl. 19:56.
Citera
2016-01-06, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Sluta fantisera. Majoriteten av Krims befolkning var emot Janukovytj efter skjutningarna på Majdan. Det var också en majoritet på gatorna som demonstrerade för det ukrainska parlamentet. Det fiktiva "folkuppror" som ryssarna försökte få till på Krim misslyckades varför en noggrant förberedd plan B sattes i verket av Putin - ryska trupper på gatorna, beväpnad kupp i lokala parlamentet, illegal "folkomröstning". Resten är historia.

Vad din "vän" säger är helt ointressant i sammanhanget.

Ja och därför berättade jag inget om vad han säger om Krim. Jag säger bara att det är en lögn att man inte kan ta sig till Krim. Det är bara att åka dit, skulle vara bra för vissa att på plats bilda sig en uppfattning för att på så sätt slippa fantisera.
Citera
2016-01-06, 17:35
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren75
Ja och därför berättade jag inget om vad han säger om Krim. Jag säger bara att det är en lögn att man inte kan ta sig till Krim. Det är bara att åka dit, skulle vara bra för vissa att på plats bilda sig en uppfattning för att på så sätt slippa fantisera.

Jag har redan varit på Krimhalvön, visserligen några år sedan nu, och bildade mig en uppfattning redan då, men skulle aldrig göra det i dag, vill inte göda den ryska maffian och utsugarockupanterna med mina pengar. Av principskäl köper jag aldrig något från Ryssland numera och åker heller aldrig dit, däremot till Ukraina, ska dit i sommar t ex, dels för att stödja landet och dels för att man får oerhört mycket mer för pengarna i dag, den ukrainska hrivnan är ju starkt undervärderad, det finns inget annat europeiskt land som är så billigt att turista i just nu, möjligen Moldavien som stark tvåa.
Citera
2016-01-07, 11:54
Medlem
De s.k. Krim-tatariska ledarna i Kiev tror inte längre att en havsblockad av Krim är möjlig. Det verkar som om de åtminstone delvis också ger upp matblockaden vid landsgränsen. Planerna på en styrka, som ska ta tillbaka Krim är dock fortfarande aktuella. Det har talats om turkiska soldater vid gränsen, men det förnekas förstås av Ankara. Första gången jag hörde någon i Kiev lova att ta tillbaka Krim var våren 2014 och under valkampanjen lovade Poroshenko att han kunde lösa alla problem med Ryssland på bara en vecka. Lika tomma ord som idag.

Citat:
Crimean Tatars are to form a battalion to be on duty on the border with Crimea in preperation to enter the Peninsula.

We will form a civil association which will be based on three control points of entry and exit — Chongar, Chaplynka and Kalanchak.

As a reminder, on December 31st, Lenur Islyamov announced the abolition of the food embargo of the Peninsula due to its uselessness.

http://fortruss.blogspot.se/2016/01/islyamovs-blockade-of-crimea-to-take.html
Citera
2016-01-07, 12:15
Medlem
Citat:
De s.k. Krim-tatariska ledarna i Kiev tror inte längre att en havsblockad av Krim är möjlig. Det verkar som om de åtminstone delvis också ger upp matblockaden vid landsgränsen. Planerna på en styrka, som ska ta tillbaka Krim är dock fortfarande aktuella. Det har talats om turkiska soldater vid gränsen, men det förnekas förstås av Ankara. Första gången jag hörde någon i Kiev lova att ta tillbaka Krim var våren 2014 och under valkampanjen lovade Poroshenko att han kunde lösa alla problem med Ryssland på bara en vecka. Lika tomma ord som idag.

Så nu erkänner du alltså att Ryssland inte kan försörja Krim med mat utan man är beroende av Ukraina. Så mycket för dina lögner om att det är Ukraina som suger ut Ryssland.

Men som sagt praktiskt när Vedhuggare tom motbevisar Vedhuggares lögner
Citera
2016-01-07, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mace2442
Så nu erkänner du alltså att Ryssland inte kan försörja Krim med mat utan man är beroende av Ukraina. Så mycket för dina lögner om att det är Ukraina som suger ut Ryssland.

Men som sagt praktiskt när Vedhuggare tom motbevisar Vedhuggares lögner

Mace, oj, vad du är arg och oj att du kommer med så här dumma påståenden.

Det är mycket svårt att hantera det allra giftigaste och fulaste på flashback och det är i den kategorin dina inlägg hör hemma i.

Hur kan du påstå att jag säger att Krim inte får mat för att den inte levereras från Ukraina? Maten kommer fram till Krim. Jag har länge sagt att det hade varit bättre om Kherson-borna i Ukraina hade kunnat exportera till Krim. Tacka Kiev för att det inte längre är möjligt.
Citera
2016-01-07, 13:29
Medlem
Citat:
Mace, oj, vad du är arg och oj att du kommer med så här dumma påståenden.

Det är mycket svårt att hantera det allra giftigaste och fulaste på flashback och det är i den kategorin dina inlägg hör hemma i.

Gjorde det så ont att få dina lögner krossade med dina egna ord? Du kan ju sluta ljuga så sliper du det. Dock så gläder det mig enormt att du inte gillar mina inlägg. Propagandasprutor och patetiska lögnare ska ha det jobbigt

Du påstår att blockaden av mat från Ukraina till Krim inte funkar.
Därmed erkänner du att maten kommer från Ukraina. Dvs du bevisar det vi andra har sagt hela tiden Ryssland är beroende av mat från Ukraina vilket samtidigt visar att din lögn om att Ukraina suger ut Ryssland är lika sann som resten av dina lögner
Senast redigerad av mace2442 2016-01-07 kl. 13:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in