Citat:
Ursprungligen postat av
Menved
Ben Carsons tidigare (en vecka sedan) campaignmanager tror det blir omöjligt att stoppa Trump.
Detta är viktigt. Carson, Bush och Christie har satsat allt på Iowa och New Hampshire för om de inte lyckas där så är det helt slut. När det sedan går vidare till South Carolina, Nevada och så vidare så har de ingen närvaro alls. De måste helt enkelt göra väldigt bra ifrån sig i Iowa och New Hampshire för att kampanjen ska få momentum.
Trump kan å andra sidan förlora både Iowa och NH för att sedan gå vidare och vinna allting. Man kan köpa Trump för 30 cent på prediction market och sedan få tillbaka en dollar om ett halvår. Det har aldrig funnits så lättförtjänta pengar.
http://www.politico.com/story/2016/01/barry-bennett-trump-nominee-217406
Tillägg: Personligen tror jag att följande kommer att hända. Trump kommer göra bättre ifrån sig än vad de flesta tror i både Iowa och New Hampshire pga att han är kraftigt underskattad i opinionsmätningarna. Efter det kommer luften gå ur alla andra kampanjer så att det hela är över redan i mitten av februari.
Ja den enda som ser ut att klara sig ifrån de två tidiga staterna förutom Trump är Cruz. Han har goda chanser att vinna sin hemstat Texas, och med tanke på hur jäkla många elektorer de har kan det få in honom i matchen igen även om det inte går strålande i de första staterna.
Många av staterna som röstar på super tuesday är stater där både Trump och Cruz bör stå väldigt starka (Alabama, Arkansas, Mississipi, Georgia, Texas, Tennessee).
Vi bör se Fiorina, Kasich, Paul, Carson och Christie kasta in handduken efter NH om de inte överraskar. Kanske tom Bush och Rubio, men de båda hoppas väl på att den andra ska blinka först så de kanske hänger kvar ett tag. Bush har ju pengarna till det, men frågan är hur länge han orkar förnedra sig som han gör nu. Jag undrar om deras väljare inte väljer Trump före Cruz då, om det står mellan de två.
Jag har länge trott att det ska skita sig för Trump, men det ser onekligen bra upplagt ut för honom.