2016-01-06, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonamiZ
Och det var fula kvinnor som attackerades i Köln?

Det finns nästan bara fula kvinnor i Köln.
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Vad är skillnaden undrar du? Du har några som öppet representerar partiet och deras åsikter, medan du bara har några enskilda individer inom denna gruppen som gör något. Hur kan du inte se skillnaden? Är det verkligen så svårt att förstå? Hade det varit en som hade hyst åsikterna så hade det varit en helt annan sak, men det är det inte. Det är ett upprepande mönster för SD att uttrycka sig rasistiskt. Om många högt uppsatta i Moderaterna hade varit skattefuskare så tror jag även det kan speglas i deras väljare, om än skattefusk inte direkt kan likställas med rasism.

Så om jag hittar några ledande muslimer som uttrycker sig kvinnofientligt så kommer du gå ut och demonstrera mot islam?

Trodde inte det, va. Kvinnor, alltså...
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Är du helt dum i huvudet?! Vet du hur många decennier av demokrati, öppenhet, frisläpthet och jämlikhet det har gått för att få den kvinnosynen vi har idag?! Sverige har varit unikt.

Det är tyvärr tydligt på väg bakåt i den utvecklingen, och du gör inget annat än att försvara det!
Vad menar du? Jag sa just i det inlägget du citerade att vår kvinnosyn är generellt sett mycket bättre än andra länder? Jag ber dig läsa om.

Kul att du nämner "frisläppthet" som en grej. Typisk "snälla killen" grej att säga.

Jag försvarar ingenting av det misogynister propagerar för. Men gissa vad? Det sitter massvis med misogynister i denna tråd just nu! Tänka sig!
2016-01-06, 12:07
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Jag anser att kvinnosynen är relativ. Ur ett västerländskt perspektiv är den generella kvinnosynen i jämförelse med här och där sämre, skulle jag i alla fall säga. Det här säger jag mest för att det inte finns något att tjäna på att basha andra kulturer bara för att de inte håller västerländsk standard. Det är att helt ignorera historia och förutsättningar.

Om det kommer hit folk från kulturer som inte håller västerländsk standard, så finns det all anledning att basha dem för att de inte kan ta seden dit de kommer. Deras "historia" och "förutsättningar" är deras problem.

Invandrare är kraftigt överrepresenterade i brottstatistiken. Det är en dålig idé att importera brottslighet, oavsett om det beror på genetiska, kulturella eller ekonomiska faktorer. Brottsligheten kommer på köpet vid importen, vad den nu än kan tänkas bero på. Att det finns folk bland dessa som kan sköta sig har ingen betydelse. Som samhälle har Sverige begränsad eller ingen nytta av dessa personer heller.

Det enda rimliga är att låta var och en husera i sina egna samhällen. Smidigast är också om dessa egna samhällen är länder i MENA och inte tidigare svenska förorter. På så vis slipper man meningslösa konflikter.
2016-01-06, 12:10
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Så om jag hittar några ledande muslimer som uttrycker sig kvinnofientligt så kommer du gå ut och demonstrera mot islam?

Trodde inte det, va. Kvinnor, alltså...
Hittar du flera ledande muslimer inom samma gruppering (tolkning) av islam som uttrycker sig kvinnofientligt så representerar dessa givetvis muslimerna i det området. Du kan inte låta muslimska ledare i Saudiarabien rent generellt sätt tala för muslimer i exempelvis Indonesien. Att likställa en helt religion som har flera olika tolkningar med ett parti i Sverige är även mycket märkligt. Det finns ju inte direkt olika grupperingar inom SD som tolkar SD:s partiförslag på olika sätt.

Jag är inte ens kvinna, din jävla gris. Hoppas din framtida flickvän kan läsa detta och dumpa ditt vita arsle direkt. Misogynister, smh.
2016-01-06, 12:13
Bannlyst
Det här var sista droppen, dra in rösträtten för samtliga kvinnor, dom är ju helt sjuka i huvudet och då är det inte bara i Sverige dom är det tydligen. Helvete kvinnor idag är ju helt tomma i skallen.
2016-01-06, 12:14
Medlem
Hade det här hänt i Sverige så hade AB och DN genast genomfört kampanjer mot rasism

Är det inte ironiskt att alla feminister som bor i Aspudden och på hippa Södermalm ALDRIG skulle röra sig i kackelacksförorter som Alby, Fittja och Husby kvällstid?

Något liknande som det som skett i Köln måste hända i Sverige för att feminister och andra verklighetsförnekare ska öppna ögonen.

Hade det här hänt min syrra, flickvän eller dylikt så hade jag spårat upp de jävlarna och dödat dem - om jag så hade tvingats betala ett fängelsestraff för det.
2016-01-06, 12:15
Medlem
mediekratis avatar
Citat:

Jag anser att kvinnosynen är relativ. Ur ett västerländskt perspektiv är den generella kvinnosynen i jämförelse med här och där sämre, skulle jag i alla fall säga.
Är du sugen på att förtydliga vad du menar? Ibland är det lättare att svara på frågan än att försöka skriva runt frågan. Vad menar du med att kvinnosyn är relativ? Det är nog få kvinnor i mellanöstern som efter att ha upplevt västerländsk kultur där kvinnor har rösträtt och inte riskerar att stenas till döds om de är otrogna skulle påstå att den österländska kvinnosynen är bättre än den västerländska.

Är det så svårt att erkänna att vi i västvärlden har kommit längre när det gäller kvinnorättsfrågor? Vi är såklart inte i mål ännu, men skillnaden är så enorm att det inte går att blunda för.

Citat:
Det här säger jag mest för att det inte finns något att tjäna på att basha andra kulturer bara för att de inte håller västerländsk standard. Det är att helt ignorera historia och förutsättningar.
Hmm, va? Vadå basha andra kulturer? Ignorera historia och förutsättningar? Vad menar du egentligen? Jag är ledsen men du skriver obegripligt. Att konstatera att vi har kommit längre är inte att basha eller att ignorerar historia och förutsättningar. Varför skulle vi i västvärlden ha bättre förutsättningar för att inte sexuellt ofreda kvinnor på gatan?

Citat:
Däremot är jag nästan helt säker på att samma människor som sitter i den här tråden och spyr ur sig en massa rasism, är exakt samma människor som säger att kvinnor får skylla sig själv för våldtäkter och kallar kvinnor som anmäler någon som fortsätter trots att kvinnan säger nej för horor. Deras kvinnosyn är helt i led med den som islamistiska grupperingar har. De har nog mer gemensamt än så.
Japp där är vi eniga.
2016-01-06, 12:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Timbumona
Denna protest är extremt exotiskt att läsa om för oss svenskar. I Sverige hade man protesterat mot rasism.
Det är ju rasism dom protesterar mot.
2016-01-06, 12:16
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Det finns ju inte direkt olika grupperingar inom SD som tolkar SD:s partiförslag på olika sätt.

Det finns olikheter inom SD och det finns intern kritik. Att du väljer att inte beakta det på samma sätt visar på inkonsekvens, hyckleri eller dumhet.

Kvinnor, alltså.

Citat:
Jag är inte ens kvinna, din jävla gris. Hoppas din framtida flickvän kan läsa detta och dumpa ditt vita arsle direkt. Misogynister, smh.

Jag har redan en underbar kvinna som vet vad jag skriver här, så din önskan är uppfylld. Jag kan hälsa att hon ser ner på din kvinnliga logik lika mycket som jag.
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Om det kommer hit folk från kulturer som inte håller västerländsk standard, så finns det all anledning att basha dem för att de inte kan ta seden dit de kommer. Deras "historia" och "förutsättningar" är deras problem.
Ja, det är deras problem att västvärlden plundra och skicka tillbaka det x antal år. Haha, slaveri liksom, det är ju ingen biggie!

Citat:
Invandrare är kraftigt överrepresenterade i brottstatistiken. Det är en dålig idé att importera brottslighet, oavsett om det beror på genetiska, kulturella eller ekonomiska faktorer. Brottsligheten kommer på köpet vid importen, vad den nu än kan tänkas bero på. Att det finns folk bland dessa som kan sköta sig har ingen betydelse. Som samhälle har Sverige begränsad eller ingen nytta av dessa personer heller.
Okej, var vill du sen gå i kampen om att förhindra brottslighet? Kanske förbjuda människor från att avla?

Du förstår inte den huvudsakliga bakgrunden till brott. Folk begår inte brott för att de tillhör en viss kulturell eller etnisk grupp. Det är som att påstå att höga straff förhindrar brottslighet.

Av vilka personer då? Vi har ingen nytta av smutsiga människor som förgriper sig på barn heller. Ändå gör vi ingenting för att stoppa de från att komma fram i samhället.

Citat:
Det enda rimliga är att låta var och en husera i sina egna samhällen. Smidigast är också om dessa egna samhällen är länder i MENA och inte tidigare svenska förorter. På så vis slipper man meningslösa konflikter.
Fast nu är det så att vi har enligt x-antal konventioner en skyldighet att låta människor söka asyl, så...
Medlem
NegerGregerxDs avatar
Citat:
Du får gärna länka till den genetiska rapport som menar att samtliga från MENA har en gen som orsakar impulsivitet och våldsamt beteende. Ska du kanske länka till den finska rapporten nu, eller?

http://oi65.tinypic.com/3029emb.jpg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in