2016-01-06, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Kanske kan vara så att vi är på väg in i en nygammal världsordning. Män maktposition i samhället bygger på att man med dominans, såväl fysisk som psykisk, tar vad man vill ha. Rent genetiskt är det beteendet mycket mer framträdande hos män av naturliga skäl, flocken behöver en stark ledare. Det senaste halvseklet har samhället och polisens våldsmonopol fungerat, svagare individer har alltså kunnat hävda sin rätt med polisens stöd i ryggen. Det som nu händer i Europa är att nationernas polisväsende inte klarar av sin roll, så vi återgår till den starkes rätt. Om du vill ha något och kan ta det utan oro för motaktion från polisen för de har inte resurserna, då kommer en majoritet av människorna att ta det. Vi fungerar så.

Det tror jag med. Män kommer att ta ifrån andra män vad de vill ha. Män är de som får ut och kämpa kring detta.

Män kommer att samla sig i grupper för att försvara sig och du sina mot andra män. Inget nytt i det. Hur kan du få det till något nytt?
2016-01-06, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Om man ser feminismen för vad den egentligen är, så är det här egentligen bara logiskt.

Det är lätt att få uppfattningen att feminism är någon sorts attack mot män av kvinnor. Det är det inte, utan det är en attack mot kvinnor av andra kvinnor. Det är kvinnorna som inte hör till de attraktiva som attackerar de kvinnor som får de attraktivaste männen. Fula kvinnors attack på de snygga, kort och gott.

Om man har detta i åtanke så är deras beteende fullt logiskt.

Och det var fula kvinnor som attackerades i Köln?
2016-01-06, 11:27
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonamiZ
Det tror jag med. Män kommer att ta ifrån andra män vad de vill ha. Män är de som får ut och kämpa kring detta.

Män kommer att samla sig i grupper för att försvara sig och du sina mot andra män. Inget nytt i det. Hur kan du få det till något nytt?

Men är det inte svårt att kämpa för era kvinnor när era kvinnor frivilligt knullar babbar?
2016-01-06, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Men tänk om kvinnorna tyckte om det och vill ha det så här?

2) Demonstrerar kvinnor mot babbar eller för babbar nu?

3) Om man blir sexuellt ofredad och sen demonstrerar för de män som begick det sexuella ofredandet då gillar man att bli sexuellt ofredad.

4) Tänk om babbarnas kvinnosyn är rätt och kvin nor som går ute ensamma på kvällen är ute efter sex med okända män?

1) tänk vad skönt det hade vart om du kunde sluta trasha sönder trådar överallt.

2) varför matar jag dig ditt tröttsamma troll?

3) fan vad less jag blir varje gång jag ser att du skrivit ett inlägg.

4) tänk om ditt enda mål vore att bli satt på ignorelistan av samtliga flashbacks användare... och av nån jävla anledning blir du det inte ändå?
2016-01-06, 11:33
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonamiZ
Och det var fula kvinnor som attackerades i Köln?

Förmodligen inte. Varför skulle någon våldta en ful när man lika gärna kan våldta en snygg om man ändå ska göra det?
2016-01-06, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Klart ni inte tycker det är konstigt att man demonstrerar mot rasism när alla människor av en viss etnisk tillhörighet dras över en kam. Tror ni seriöst att alla 1000, eller vad siffran nu är, var delaktiga?

Givetvis hoppas ni även att kvinnorna som deltas i detta blir "berikad" (fint ord för våldtagna?). Det visar bara vilken värdelös och äcklig kvinnosyn ni har. Jävla avskum som försöker dölja er rasism i att ni bryr er om offren för våldtäkt.
Men herregud, tyskarna räknas att vara i minoritet om 35-40 år och andra länders medborgare står och skjuter raketer, misshandlar och våldtar, tafsar och lever helt ociviliserat mitt i anrika Köln: s centrum framför den historiska domkyrkan.
Och du står och snackar om "dra inte alla över en kam". Har vi inte kommit längre i Sverige än den gamla frasen, har inte folk insett allvaret det minsta?

Ja vi blir ockuperade av andra länders folk, och dom visar det tydligt!
2016-01-06, 11:34
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Kvinnan är maktens lakej. Det handlade aldrig om välvilja när det ledande skiktet överlämnande lite av sin makt till kvinnor genom att ge dem rösträtt. Det var en skenmanöver i demokrati - man visste hela tiden att kvinnorna skulle bli röstboskap som aldrig går emot regimen.

Inte ens nu när kvinnor blir antastade, våldtagna och bestulna på egendom och frihet slår kvinnan ifrån. Stockholmssyndromet är för starkt hos dessa. De kommer aldrig att gå emot makten. Kvinnan är inte skapt för detta. Genom tiderna har det alltid varit män som gjort uppror och störtat förtryckande regimer.

Kvinnorna marscherar lydigt mot gasugnarna, ty det är vad maktens män har sagt. En feminist skulle aldrig ifrågasätta en order från högre ort.

Nu är det upp till männen huruvida de vill rädda kvinnorna eller låta dem förgås. Som alltid tidigare. Men räkna inte med att få kvinnornas hyllningar innan du själv tillhör det styrande skiktet. Tills dess kommer de sparka, spotta och håna dig.
2016-01-06, 11:38
Medlem
fyratretres avatar
Citat:
Klart ni inte tycker det är konstigt att man demonstrerar mot rasism när alla människor av en viss etnisk tillhörighet dras över en kam. Tror ni seriöst att alla 1000, eller vad siffran nu är, var delaktiga?

Givetvis hoppas ni även att kvinnorna som deltas i detta blir "berikad" (fint ord för våldtagna?). Det visar bara vilken värdelös och äcklig kvinnosyn ni har. Jävla avskum som försöker dölja er rasism i att ni bryr er om offren för våldtäkt.
Inget att gnälla på. Majoriteten ville ha multikulti och nu fick de sin kulturberikning.
2016-01-06, 11:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Kvinnan är maktens lakej. Det handlade aldrig om välvilja när det ledande skiktet överlämnande lite av sin makt till kvinnor genom att ge dem rösträtt. Det var en skenmanöver i demokrati - man visste hela tiden att kvinnorna skulle bli röstboskap som aldrig går emot regimen.

Inte ens nu när kvinnor blir antastade, våldtagna och bestulna på egendom och frihet slår kvinnan ifrån. Stockholmssyndromet är för starkt hos dessa. De kommer aldrig att gå emot makten. Kvinnan är inte skapt för detta. Genom tiderna har det alltid varit män som gjort uppror och störtat förtryckande regimer.

Kvinnorna marscherar lydigt mot gasugnarna, ty det är vad maktens män har sagt. En feminist skulle aldrig ifrågasätta en order från högre ort.

Nu är det upp till männen huruvida de vill rädda kvinnorna eller låta dem förgås. Som alltid tidigare. Men räkna inte med att få kvinnornas hyllningar innan du själv tillhör det styrande skiktet. Tills dess kommer de sparka, spotta och håna dig.

är nog där de flesta männen står och väger....ska man stå upp för kvinnorna i det här landet? de har misshandlat männen mentalt i flera år nu...och tyrannerna i media har pushat dom här agendorna rejält, förvärrat situationen.

ska man, ska man inte hjälpa dom? får dom skylla sig själva för all katastrof de har fört? är det så enkelt?

dags att konvertera till islam kvinnor, burka härnäst som gäller för er. ledsen, men ni bad om det, ni ska få det.
2016-01-06, 11:40
Medlem
mediekratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Men tänk om kvinnorna tyckte om det och vill ha det så här?

2) Demonstrerar kvinnor mot babbar eller för babbar nu?

3) Om man blir sexuellt ofredad och sen demonstrerar för de män som begick det sexuella ofredandet då gillar man att bli sexuellt ofredad.

4) Tänk om babbarnas kvinnosyn är rätt och kvinnor som går ute ensamma på kvällen är ute efter sex med okända män?

1) Då hade de inte anmält

2) De demonstrerar mot sexuellt våld och mot rasism

3) Hur vet du att kvinnorna som blev ofredade demonstrerar över huvud taget? De demonstrerar uppenbarligen inte för de män som ofredade kvinnorna - du drar ologiska slutsatser.

4) Du verkar ha lika kass kvinnosyn som de "babbar" du hatar. "Babbarna" är uppvuxna i ett kvinnofientligt samhälle, vad är din ursäkt?

Jag vet att det är lönlöst, men det vore fint om folk kunde inse att bara för att radikalfeminister även är för massinvandringen till Europa så är det långt ifrån sant för samtliga kvinnor.
2016-01-06, 11:41
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:

Varför demonstrerar inte kvinnor när andra grupper blir skurna över samma kam? Varför kickar inte kvinnornas rättspatos in när sverigedemokrater blir jämförda med Hitler?

Svaret är enkelt men sanningen svider; Kvinnor gör bara som makten säger till dem.
2016-01-06, 11:43
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Hört talas om genetik, gruppsykologi, relativrisk och normalfördelning? Alla hajar bits inte men jag slår vad om att du inte vill simma i en hajtank ändå.
Ironiskt nog har jag dykt med hajar, så visst.

Du får gärna länka till den genetiska rapport som menar att samtliga från MENA har en gen som orsakar impulsivitet och våldsamt beteende. Ska du kanske länka till den finska rapporten nu, eller?

Givetvis har det med grupppsykologi och vilken kvinnosyn dessa männen har.

Citat:
Ursprungligen postat av kostarskjortan
Är det fel att generalisera? Ofta är detta den bästa sortens metod för att uppskatta saker och ting. Du gör ju det också. Generaliseringar beskriver ofta sanningen.
Vad är den generalisering du vill dra i detta fall då? Att majoriteten av de som kommer till Europa är brottsliga, eller begår sexuella brott? Låter ju helt klart som en rimlig slutsats att dra.

Citat:
Ursprungligen postat av mediekrati
Du talar om kvinnosyn, menar du att kvinnosynen i muslimska länder skulle vara lika god som i Europa? Det finns en stor skillnad mellan kvinnosynen i Europa och kvinnosynen i mellanöstern/Nordafrika.

Vad spelar det för roll om samtliga 1000 var delaktiga, menar du?

P.S. Jag anser det vara lika avskyvärt som du, att vissa menar att kvinnorna får skylla sig själva. Ingen förtjänar att bli behandlad på detta vis. Jag anser heller inte att det har någonting med genetik att göra som vissa vill mena på. Däremot är det tämligen uppenbart att det har att göra med en annorlunda kvinnosyn som importeras och som hamnar i konflikt med våran.
Jag anser att kvinnosynen är relativ. Ur ett västerländskt perspektiv är den generella kvinnosynen i jämförelse med här och där sämre, skulle jag i alla fall säga. Det här säger jag mest för att det inte finns något att tjäna på att basha andra kulturer bara för att de inte håller västerländsk standard. Det är att helt ignorera historia och förutsättningar.

Däremot är jag nästan helt säker på att samma människor som sitter i den här tråden och spyr ur sig en massa rasism, är exakt samma människor som säger att kvinnor får skylla sig själv för våldtäkter och kallar kvinnor som anmäler någon som fortsätter trots att kvinnan säger nej för horor. Deras kvinnosyn är helt i led med den som islamistiska grupperingar har. De har nog mer gemensamt än så.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in