Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-04, 13:05
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABCFC
Huh?! Startade om datorn nu och nu funkar det att ändra i menyn...
Det var ju det skummaste jag nånsin varit med om! Vad var det för bug?

Det kan man undra?

Fick själv startar om datorn efter att ha avinstallerat bort diverse olika appar.
Citera
2016-01-04, 20:24
Medlem
Om man har en crackad Windows 7, men tillgång till en Windows 10 nyckel, går det då att problemfritt uppgradera från den crackade Win 7 till Win 10 och sen bara skriva in Win 10 nyckeln när den frågar om det? Ett ja eller nej räcker som svar, hänvisa mig inte till någon annan tråd är väldigt dålig på att söka inom flashback, speciellt i stora trådar.
Citera
2016-01-04, 21:38
Medlem
Okej jag har inte läst alla inlägg här så kanske den här frågan har kommit upp tidigare men jag har ett windows 7 på skiva men har uppgraderat till Windows 10, hur fungerar det om jag skulle omformatera min dator och installerar om Windows?
Citera
2016-01-05, 06:57
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillyandthings
Okej jag har inte läst alla inlägg här så kanske den här frågan har kommit upp tidigare men jag har ett windows 7 på skiva men har uppgraderat till Windows 10, hur fungerar det om jag skulle omformatera min dator och installerar om Windows?

Om du behöver installera eller installera om Windows 10 med hjälp av USB eller DVD kan du använda verktyget för att skapa media nedan och skapa ditt egna installationsmedium på antingen ett USB-minne eller en DVD. Verktyget tillhandahåller filformat som är optimerade för snabb nedladdning och kan användas för att skapa ISO-filer.

https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

Och jag antar att du menar nu en installation som avser Windows 10.
Citera
2016-01-05, 07:44
Medlem
Kyotos avatar
Min dator gör något underligt just nu.
Satt o lyssnade på podcast o spelade diablo 3. Kommer upp en ruta om schemalagd uppdatering, klickar senare.
Efter 20 minuter så startar datorn om sig. Och nu så kommer det upp samma ruta som när windows installerades första gången. "updating windows, your pc will resart several times." copying files, installing drivers.
Är det bara en stor patch eller har den flippar ur?
Min dator är seg så kan ju vänta 7 timmar för o ta reda på de själv utan o fråga här.
Citera
2016-01-05, 07:58
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyoto
Är det bara en stor patch eller har den flippar ur?

Låter som normalt då jag själv fick upp samma miljö vid min uppgradering.

Låt datorn får jobba ifred så är detta över om en stund.
Citera
2016-01-05, 19:04
Medlem
Enydrions avatar
Datorn stängde av sig igen som om strömmen plötsligt gått, och började starta om, typ BIOS syntes, fimpade strömmen då, så får se när jag startar den igen ikväll, taklampan blinkade inte alls vad jag märkte...
Citera
2016-01-05, 20:52
Medlem
Fil saknas i windows 10

Hej,
Igår så installerade jag windows 10 på datorn. Stängde sedan av datorn och idag när jag ska starta datorn så kommer det upp att jag måste repaira datorn. Så jag bestämmer mig för att installera windows 7 igen för att nått med windows 10 har fuckat. Men först när jag ska testa så kommer det upp ett annat error. Och nu skulle jag testa igen och får direkt blue screen när jag ska försöka installera windows 7. Någon som vet vad problemet är? Skulle vara riktigt tacksam för svar..

Bilderna: http://imgur.com/a/jGlAR
Citera
2016-01-05, 21:39
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frailhappyman
Hej,
Igår så installerade jag windows 10 på datorn. Stängde sedan av datorn och idag när jag ska starta datorn så kommer det upp att jag måste repaira datorn. Så jag bestämmer mig för att installera windows 7 igen för att nått med windows 10 har fuckat. Men först när jag ska testa så kommer det upp ett annat error. Och nu skulle jag testa igen och får direkt blue screen när jag ska försöka installera windows 7. Någon som vet vad problemet är? Skulle vara riktigt tacksam för svar..

Bilderna: http://imgur.com/a/jGlAR

Om du har ett W10 installations media så använder du det till att utföra reparationen.
Citera
2016-01-05, 22:03
Medlem
Enydrions avatar
startade som vanligt nu, nåt jag glömde nämna är att sen den större uppdateringen så klagar den vid varje uppstart på att en fil i outlook 2007 inte stängdes korrekt och att den felsöks vilket tar en stund.
Citera
2016-01-06, 10:05
Medlem
PeterNosters avatar
Är det fler som sett detta?:

Datorn startar om och det visas en bakgrundsbild och man får frågan om man tycker bilden är fin. Det är den oftast men jag är nöjd med den jag har.
Klickar man på en ikon nere till höger kommer inloggningsmenyn upp och frågar efter inloggning. Jag använder inte inloggning på denna datorn.

Får starta om med startknappen och då kommer jag in utan inloggnig som vanligt.
Har kollat med antivirus och malwarebytes.
Citera
2016-01-06, 10:39
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letnidma
Om man har en crackad Windows 7, men tillgång till en Windows 10 nyckel, går det då att problemfritt uppgradera från den crackade Win 7 till Win 10 och sen bara skriva in Win 10 nyckeln när den frågar om det? Ett ja eller nej räcker som svar, hänvisa mig inte till någon annan tråd är väldigt dålig på att söka inom flashback, speciellt i stora trådar.

Du behöver ingen Win10-nyckel.
Uppdatera från Win7 till Win10 och när den frågar efter licensnyckel så välj "Hoppa över".

Svårt att bara svara ja eller nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in