Citat:
Ursprungligen postat av
1FF
Ok.
Så du vill höra spelets ljud, men inte just det ljudet. Det är nog inte jag den rätte att hjälpa till med, låter som en fråga för spelets forum.
Jag är dålig på att förklara, plingandet har inget med spelet att göra. om spelet inte är igång och skrivbordet är tomt och jag rör musen sakta så hörs inget men om jag rör den snabbt så börjar det plinga och plonga. Så plingandet och plongandet håller på hela tiden, men det är ju typ bara att skruva ner ljudet. Men när jag vill spela så kan jag ju inte ha ljudet avstängt längre och då stör det ganska mycket... Det hörs inget om jag inte rör på musen alls, eller sakta.
Lagt till:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1203419-pling-plong-ljud-sa-musen-fryser-till-2-sekunder-med-jamna-mellanrum
Det lät väldigt likt mina symptom, ska se om jag hittar en annan mus någonstans...
Det ser även ut som om min muspekare försvinner ett par sekunder vid dessa tillfällen...
edit2: bytte mus nu och det blev härligt tyst!
Gissar att någon kardel är av i sladden nära själva musen, ska prova att korta kabeln och löda om den i musen. (om den är fastlödd)