Citat:
Tack för dina kommentarer, men kan du lägga ad hominem argumenten åt sidan och istället ägna dig åt innehållet, vilket du har problem med?Ja okunnig är bara förnamnet, detta utvecklas till något alldeles episkt.
Det var fortfarande du som tog upp skatteindrivning som något positivt. Vad är det du ser som positivt med detta, och i relation till vad? Om det nu är något trivialt och universellt, varför då lägga det på plussidan?
Vanligtvis avses ekonomiskt välstånd när man använder termen levnadsstandard. Det finns andra försök att bredda begreppet varav HDI är ett, som jag nämnde i mitt förra inlägg på skämt, då jag inte trodde att ens du skulle vara så korkad att du tror att områden kontrollerade av en mördande våldtäktssekt som offentligt avrättar oliktänkande och säljer barn för prostitution skulle fantisera ihop att et renderar en hög HDI-ranking. Uppenbarligen hade jag fel, du bryter ny mark i din vandring mot utnämningen forumets mest obegåvade och okunniga skribent. Och den konkurrensen är rätt hård ska du veta.
Du har haft rätt svårt att koma med bevis för tesen att boende i daeshockuperade områden har nått ekonomiskt uppsving. Låt se hur du lyckas med ett breddat välfärdsmått som HDI som inbegriper:
Förväntad livslängd
Utbildningsnivå
Lycka till nu, jag går och tar mig en macka så får vi ser hur detta går.
Det var fortfarande du som tog upp skatteindrivning som något positivt. Vad är det du ser som positivt med detta, och i relation till vad? Om det nu är något trivialt och universellt, varför då lägga det på plussidan?
Vanligtvis avses ekonomiskt välstånd när man använder termen levnadsstandard. Det finns andra försök att bredda begreppet varav HDI är ett, som jag nämnde i mitt förra inlägg på skämt, då jag inte trodde att ens du skulle vara så korkad att du tror att områden kontrollerade av en mördande våldtäktssekt som offentligt avrättar oliktänkande och säljer barn för prostitution skulle fantisera ihop att et renderar en hög HDI-ranking. Uppenbarligen hade jag fel, du bryter ny mark i din vandring mot utnämningen forumets mest obegåvade och okunniga skribent. Och den konkurrensen är rätt hård ska du veta.
Du har haft rätt svårt att koma med bevis för tesen att boende i daeshockuperade områden har nått ekonomiskt uppsving. Låt se hur du lyckas med ett breddat välfärdsmått som HDI som inbegriper:
Förväntad livslängd
Utbildningsnivå
Lycka till nu, jag går och tar mig en macka så får vi ser hur detta går.
Levnadsstandard mättes i enbart ekonomiska termer förut, men om du har läst något om global utveckling borde du veta att FN likväl som WHO har utvidgat detta måttstock till att inbegripa andra faktorer som ska fastställa den egentliga levnadsstandarden. Det är bra att du erkänner att levnadsstandard innefattar andra faktorer än ekonomisk ställning, trots att jag har påpekat detta i flertals inlägg tidigare.
Jag tror att dina känslor har renderat ditt förnuft, om den nu ens är klar, oanvändbar. Jag värderade inte själva skatteindrivningen som något positivt (kan du citera mig där jag gör det?), utan jag tog upp det som ett exempel på en av åtgärderna som IS har tagit för att förbättra levnadsstandarden hos den stora sunnimuslimska befolkningen. Många som har flytt IS, eller som bor där, har beskrivit IS som en välfärdsstat, och på detta lär skatteindrivningen inte ses som något negativt hos den sunnimuslimska befolkningen, vilket är deras åsikter man bör förhålla sig till, inte vad du eller jag tycker om IS. Men du ligger klart inte på den nivån för att förstå det.
Jag utmanar dig att hitta ett citat där jag någonsin har ens antytt att IS har ett "högt" levnadsstandard. Om du lyckas göra det erkänner jag min otydlighet. Det enda som jag har försökt förklara för dig, i kanske 8 inlägg, att IS har förbättrat, "förbättrat" är ett relativt ord och inte ett absolut, men du har varit på helt fel spår.