2016-01-06, 08:51
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Ja okunnig är bara förnamnet, detta utvecklas till något alldeles episkt.

Det var fortfarande du som tog upp skatteindrivning som något positivt. Vad är det du ser som positivt med detta, och i relation till vad? Om det nu är något trivialt och universellt, varför då lägga det på plussidan?

Vanligtvis avses ekonomiskt välstånd när man använder termen levnadsstandard. Det finns andra försök att bredda begreppet varav HDI är ett, som jag nämnde i mitt förra inlägg på skämt, då jag inte trodde att ens du skulle vara så korkad att du tror att områden kontrollerade av en mördande våldtäktssekt som offentligt avrättar oliktänkande och säljer barn för prostitution skulle fantisera ihop att et renderar en hög HDI-ranking. Uppenbarligen hade jag fel, du bryter ny mark i din vandring mot utnämningen forumets mest obegåvade och okunniga skribent. Och den konkurrensen är rätt hård ska du veta.

Du har haft rätt svårt att koma med bevis för tesen att boende i daeshockuperade områden har nått ekonomiskt uppsving. Låt se hur du lyckas med ett breddat välfärdsmått som HDI som inbegriper:

Förväntad livslängd

Utbildningsnivå

Lycka till nu, jag går och tar mig en macka så får vi ser hur detta går.
Tack för dina kommentarer, men kan du lägga ad hominem argumenten åt sidan och istället ägna dig åt innehållet, vilket du har problem med?

Levnadsstandard mättes i enbart ekonomiska termer förut, men om du har läst något om global utveckling borde du veta att FN likväl som WHO har utvidgat detta måttstock till att inbegripa andra faktorer som ska fastställa den egentliga levnadsstandarden. Det är bra att du erkänner att levnadsstandard innefattar andra faktorer än ekonomisk ställning, trots att jag har påpekat detta i flertals inlägg tidigare.

Jag tror att dina känslor har renderat ditt förnuft, om den nu ens är klar, oanvändbar. Jag värderade inte själva skatteindrivningen som något positivt (kan du citera mig där jag gör det?), utan jag tog upp det som ett exempel på en av åtgärderna som IS har tagit för att förbättra levnadsstandarden hos den stora sunnimuslimska befolkningen. Många som har flytt IS, eller som bor där, har beskrivit IS som en välfärdsstat, och på detta lär skatteindrivningen inte ses som något negativt hos den sunnimuslimska befolkningen, vilket är deras åsikter man bör förhålla sig till, inte vad du eller jag tycker om IS. Men du ligger klart inte på den nivån för att förstå det.

Jag utmanar dig att hitta ett citat där jag någonsin har ens antytt att IS har ett "högt" levnadsstandard. Om du lyckas göra det erkänner jag min otydlighet. Det enda som jag har försökt förklara för dig, i kanske 8 inlägg, att IS har förbättrat, "förbättrat" är ett relativt ord och inte ett absolut, men du har varit på helt fel spår.
Citera
2016-01-06, 10:32
Medlem
Round 2 of the Islamist rebel counter-assault has begun inside the strategic city of Sheikh Miskeen this morning, as the Free Syrian Army’s (FSA) “Southern Front Brigades” and Jabhat Al-Nusra (Syrian Al-Qaeda group) attempt to recapture the Battalion 82 Headquarters in the central district.

http://www.almasdarnews.com/article/breaking-islamist-rebels-storm-battalion-82-headquarters-in-sheikh-miskeen/ | Al-Masdar News

Rebellerna är på det igen, hoppas SAA kan vädra ut även denna anstormning. Är de väl befästa så borde det innebära stora förluster för anfallande styrkor.

According to a military source in the Golan Heights, officers from the Syrian Arab Army’s 90th Brigade (9th Armored Division), Liwaa Suqour Al-Quneitra (pro-government militia), Fouj Al-Joulan (pro-government militia), and the Free Syrian Army’s “Southern Front Brigades” are currently meeting to discuss the prospects of peace in the Golan Heights.

http://www.almasdarnews.com/article/reconciliation-talks-begin-in-thr-golan-heights/ | Al-Masdar News

Skulle de komma överens här och det håller så hade det inneburit att SAA fått frigjort en mängd soldater att använda på andra platser
Senast redigerad av Exxus 2016-01-06 kl. 10:37.
Citera
2016-01-06, 11:06
Medlem
humanlifes avatar
Ungdomar från 20 länder har samlats i Damaskus under parollen ”Ut ur Syrien”, de är emot imperialism och terrorism. Det är verkligen glädjande att unga engagerar sig och visar solidaritet med Syrien.

Citat:
The International Youth Forum “Hands Off Syria”, Damascus

Damascus, SANA- Activities of the International Youth Forum for solidarity with Syria started Tuesday at Dama Rose Hotel in Damascus.

The Forum is organized by the Revolutionary Youth Union (RYU) under the slogan “Hands Off Syria” with the participation of youth organizations from 20 Arab and foreign countries.

Elif Ilhamoglu, Secretary of the World Anti-Imperialist Youth Union (WAYU) showed solidarity and support to Syria in the face of the imperialist campaign hatched against it.
…
In turn, Ma’an Abboud, Head of the RYU appreciated the supportive stances of Syria’s friends, adding that “What some Arab countries are witnessing of chaos, partitioning, sedition and terrorism is due to the so-called “the Arab Spring” which serves, but only the US, its allies, mainly Israel.”
Abboud hailed the victories of the Syrian Arab army in the face of terrorism.

Youth organizations from 20 countries, including Lebanon, Iraq, Yemen, Palestine, Algeria, Egypt, Sudan, Democratic People’s Republic of Korea (DPRK), Turkey, Germany, Netherlands, Ireland, Libya, Jordan and Comoros Islands are taking part in the 2-day meeting.
http://sana.sy/en/?p=65681
Citera
2016-01-06, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Är det jag som är snurrig? Jag har aldrig förnekat att jag skrev att IS tar ut skatt, men det är löjligt att beskriva det som "tvingande" för det är en naturlig karaktärsdrag av beskattning, men du är för trög för att fatta det.

Läser du mina inlägg överhuvudtaget. Jag skriver ju klart och tydligt att "Levnadsstandard och välfärd är inte alltid beräknade i ekonomiska termer..." Det torde vara tydligt att jag inte avvisade de ekonomiska faktorerna utan försökte påpeka de andra faktorerna som inkluderas vid mätning som för att fastställa levnadsstandarden. Istället för att citera den svenska versionen av artikeln, vilket är begränsad i sin beskrivning av begreppet, eller så är du oförmögen att begripa engelska, borde du citera den engelska artikeln som är mer omfattande.

Ändå tror du att du sitter i position att kalla mig okunnig. Ironsikt.

Vilka av exemplen ovan har blivit bättre sedan Daesh kom? Religionsfrihet?
Citera
2016-01-06, 15:15
Medlem
humanlifes avatar
Guvernören i Aleppo ser de första tecknen på slutlig seger nu. SAA med allierade vinner seger efter seger, de har vänt ett kraftigt underläge på tre månader. De har gjort en heroisk insats mot de av Väst uppbackade terroristerna.
Citat:
Aleppo Governor: Signs of Victory Imminent Now

"The terrorists and their advocates seek to destroy Syria and the resistance pivot but after four years, the Syrian nation is still resisting and signs of the Syrian army's victory have appeared now," Olabi told the Iran-based Arabic-language al-Alam news website on Wednesday.

"Aleppo has been attacked by missiles and mortar shells from all sides but given the Syrian army's victories, these attacks will end soon," he added.
http://en.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13941016000759
Citera
2016-01-06, 15:36
Medlem
11/30/2015
Demostration i Madaya, i support för den Syriska Armen och Bashar Al Assad.
Invånarna i Madaya är Sunni i Majoritet.

https://www.facebook.com/video.php?v=1067208926663628

Seems to be a lot of talk about Madaya. Ahrar Al-Sham and Jabhat Al-Nusra refused to allow civilians to leave the city, per the ceasefire deal. Madaya is surrounded. The Islamists want the city and its population to go down with them.
Madaya is not under attack or under siege. U.N. officials visited last week....they must have forgotten to report something....
Civilians in #Madaya confront militant blocking the road: "Don't you have children? Are u not Hungry? We r Hungry!"

https://www.facebook.com/video.php?v=1087484331302754&set=vb.68344259837359 8&type=2&theater
Citera
2016-01-06, 16:30
Medlem
Cents4s avatar
Skulle uppskatta om någon kan rapportera lite om läget i Sheikh Miskeen? Sägs att FSA tillsammans med Jabhat Al-Nusra försöker återerövra Sheikh Miskeen i en andra offensiv men att ett eventuellt misslyckande för getknullarna öppnar upp för SAA att ta över hela staden. Någon som kan bekräfta detta?
Citera
2016-01-06, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Skulle uppskatta om någon kan rapportera lite om läget i Sheikh Miskeen? Sägs att FSA tillsammans med Jabhat Al-Nusra försöker återerövra Sheikh Miskeen i en andra offensiv men att ett eventuellt misslyckande för getknullarna öppnar upp för SAA att ta över hela staden. Någon som kan bekräfta detta?

Ja, dem genomför en offensiv just nu och rapporter säger att de lyckats bryta igenom andra försvarslinjen, men vaga rapporter och inget som bekräftats ifrån flera håll.

Skulle SAA hålla så har dem nog ett ypperligt tillfälle att anfalla

Footage allegedly shows heavy fighting at the '2nd barricade' of Brigade 82, Sheikh Miskeen

https://www.youtube.com/watch?v=p35fKFTJ_oo
Senast redigerad av Exxus 2016-01-06 kl. 17:35.
Citera
2016-01-06, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Guvernören i Aleppo ser de första tecknen på slutlig seger nu. SAA med allierade vinner seger efter seger, de har vänt ett kraftigt underläge på tre månader. De har gjort en heroisk insats mot de av Väst uppbackade terroristerna.

http://en.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13941016000759
Sluta citera farsnews. Sidan sprider inget än lögner. Dom hävdade till exempel att det var SAA som tog Tishrindammen.

Det har inte skett några attacker vid Aleppo-stad sedan somras.
Citera
2016-01-06, 18:31
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FN-SOLDATEN
Sitt lugnt i båten för med tiden kommer Syrien bli bra, om inte rävspelet från USA med sina allierade ställer till det.
Ryssland är på "G" att lösa detta men inga fredssamtal eller eld upphör före dom nått sitt mål ett fritt Syrien från terroristerna.
Du kan aldrig få en vettig stavelse från ett bokstavsbarn.

Syrien har "tur" att Kurderna i norra Syrien inte vill dela på Syrien i och med deras massiva yta dom kontrollerar längst hela Turkiska gränsen förutom lilla fickan ISIS har.

Syrien kommer att klara sig och tacka kan man göra till Ryssland som balanserade upp oddsen och gav Assad en positiv knuff.

Väst borde inte bestämma över Syriens öde ännu engång som när Syrien skapades.

Väst gör alltför lite i kampen mot ISIS men samtidigt kräver alltför mycket av Syrien.
Citera
2016-01-06, 20:57
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86
Syrien har "tur" att Kurderna i norra Syrien inte vill dela på Syrien i och med deras massiva yta dom kontrollerar längst hela Turkiska gränsen förutom lilla fickan ISIS har.
Kurderna har "tur" att de ens finns kvar i Syrien tack vare USA.

USA och koalitionen som kämpar mot ISIS har sagt att Syriens gränser ska förbli som de är.

Vad Assad och Ryssland anser om Syriens gränser lär inte skilja sig för fem öre jämfört med USAs, möjligtvis vad gäller Golanhöjderna men det kan de glömma.

Syriens folk har inga andra önskemål heller, bara att bli av med diktatorn Assad och såklart bli av med de ryska imperialisterna som har Assad i ett järngrepp.

ISIS fungerar nu som verktyg för Assad, tyvärr kommer de inte försvinna förrän Assad försvinner. Assad och Ryssland har tydligt visat att de inte tänker bekämpa ISIS utan primärt bekämpa ISIS värsta fiender, rebellerna som är medborgare i Syrien och därmed ett hot mot diktatorn Assad.
Senast redigerad av Xelious 2016-01-06 kl. 21:19.
Citera
2016-01-06, 21:40
Medlem

Hans åsikt om Assad har tvärvänt minst 3 gånger & det är lönlöst att argumentera med någon som inte utgår från verkligheten. Gör som alla andra i tråden & ignorera hans oseriösa inlägg.

Har inte sett denna videon härinne ännu, en fälla av SAA/Hezbollah i Daraa. Är det vanligt förekommande med sånt här?

https://www.youtube.com/watch?v=935DHM5TIAw
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in