2016-01-04, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bickdig
Så vad tror alla där ute inför morgondagen - en mindre rekyl från idag eller fortsatt nedgång?

Jag tror på rekyl. Har ingen statistik på det men min magkänsla säger att så här kraftiga nedgångar brukar följas av rekyler. Exempelvis raset i slutet av augusti där index var ner 4-5% ena dagen och kraftigt uppåt nästa dag.
Citera
2016-01-04, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Jag tror på rekyl. Har ingen statistik på det men min magkänsla säger att så här kraftiga nedgångar brukar följas av rekyler. Exempelvis raset i slutet av augusti där index var ner 4-5% ena dagen och kraftigt uppåt nästa dag.

Härligt att höra att någon har samma tankar - stor risk med att gå lång givetvis, men kanske kan vara värt den risken om det blir en rekyl på 1-1,5% (hypotetiskt givetvis )?
Citera
2016-01-04, 18:54
Medlem
Citat:
Härligt att höra att någon har samma tankar - stor risk med att gå lång givetvis, men kanske kan vara värt den risken om det blir en rekyl på 1-1,5% (hypotetiskt givetvis )?

Om nu vi får en rekyl imorgon så är det troligen beroende av en vändning i US senare ikväll och en rekyl på Asiatiska börser inatt.

Men då får man förutsätta att man köpte innan Stockholm stängde för om ovanstående sker så lär OMX starta med ett gap up och då kan det bli svårt att plocka den där procenten, sen ska man sälja för att ta vinsten osv..
Citera
2016-01-04, 21:19
Medlem
nevermindzs avatar
Citat:
Så vad tror alla där ute inför morgondagen - en mindre rekyl från idag eller fortsatt nedgång?

Jag sätter mina pengar på nergång; idén om en kommande global lågkonjunktur börjar nog sätta sig och dagens kurser är fortfarande lite höga för att locka in någon i en bull trap.

Edit: dessutom slutade börsen på dagslägsta, så inte mycket köplust där.
Senast redigerad av nevermindz 2016-01-04 kl. 21:25.
Citera
2016-01-04, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nevermindz
Jag sätter mina pengar på nergång; idén om en kommande global lågkonjunktur börjar nog sätta sig och dagens kurser är fortfarande lite höga för att locka in någon i en bull trap.

Edit: dessutom slutade börsen på dagslägsta, så inte mycket köplust där.

Instämmer, oron för Kina är befogad. Se graf, det är tydligt att Kinas import/export påverkar världshandeln.
Citera
2016-01-05, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bomben1
Instämmer, oron för Kina är befogad. Se graf, det är tydligt att Kinas import/export påverkar världshandeln.

Självklart, de stängde börsen en gång, och efter under 3% och för att säkra deras värden efter 10 min
Citera
2016-01-05, 02:20
Medlem
hagsatras avatar
Imorgon går det upp igen, jänkarna återhämtade sig lite och backade mindre än Europa. Dax +2.5 %, OMX +1.5 %
Citera
2016-01-06, 03:29
Medlem
BrotherJohns avatar
Ni buy and hold-snubbar; är ni beredda på att börsen kan falla med upp mot 70 % inom 2-3 år när bear-marketen infinner sig? Det är verkligen inte omöjligt. Undrar hur gott ni sover då
Citera
2016-01-06, 04:47
Medlem
hagsatras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherJohn
Ni buy and hold-snubbar; är ni beredda på att börsen kan falla med upp mot 70 % inom 2-3 år när bear-marketen infinner sig? Det är verkligen inte omöjligt. Undrar hur gott ni sover då

Ungefär lika gott som de som baissade i Oktober 2014 som sålde av då som missade en uppgång på 30 % på ett par månader. Börsen fluktuerar och det får man räkna med, ska inte ha pengarna de närmsta 20-30 åren ändå.
Citera
2016-01-06, 08:44
Medlem
Citat:

Har du under 5 års horisont på ditt sparande, har du egentligen inget på börsen att göra om du inte är okay med att ta stora risker.
Citera
2016-01-06, 09:57
Medlem
BrotherJohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
Ungefär lika gott som de som baissade i Oktober 2014 som sålde av då som missade en uppgång på 30 % på ett par månader. Börsen fluktuerar och det får man räkna med, ska inte ha pengarna de närmsta 20-30 åren ändå.
Sköna swings ni har ändå. Det gäller att inte kolla hur det går för ens konto under bear-market bara Själv tror jag en sådan taktik är mest bra på pappret men mindre bra i praktiken. Speciellt i dagens läge. Det tog ju exempelvis 13 år om man var fullinvesterad 00 att gå plus minus 0 och då har vi inte räknat inflationen. Undrar hur lång tid det tar för börsen att återhämta sig vid nästa krasch... 20 år?
Citera
2016-01-06, 13:00
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Sköna swings ni har ändå. Det gäller att inte kolla hur det går för ens konto under bear-market bara Själv tror jag en sådan taktik är mest bra på pappret men mindre bra i praktiken. Speciellt i dagens läge. Det tog ju exempelvis 13 år om man var fullinvesterad 00 att gå plus minus 0 och då har vi inte räknat inflationen. Undrar hur lång tid det tar för börsen att återhämta sig vid nästa krasch... 20 år?
Själv sålde du precis på toppen år 2000 eller?

Lycka till med dina investeringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in