Citat:
Noterar med nöje att du undviker att bemöta mina inlägg.
Att dra slutsatsen att det är någon sorts "manlighetskultur" som är bakgrunden till alla våldtäkter i världen är så jävla bisarrt och tyder på sån bristande förståelse för mänsklig natur och mänskligt beteende att man häpnar. Åtminstone är det inom svensk kultur snarare så att manligheten skyddar kvinnor från våld. Det finns inget som svenska män hatar och missaktar så mycket som kvinnomisshandlare och våldtäktsmän.
Men skitsamma, jag har en genuint ärlig och nyfiken fråga: Går det inte att vara feminist och ifrågasätta "patriarkala samhällsstrukturer" samtidigt som man är positiv till att stoppa massinvandringen?
Om nej, varför inte?
Om ja, varför finns det då inga feminister som är det, med tanke på att massinvandringen leder till ett otryggare samhälle för deras del?
Att dra slutsatsen att det är någon sorts "manlighetskultur" som är bakgrunden till alla våldtäkter i världen är så jävla bisarrt och tyder på sån bristande förståelse för mänsklig natur och mänskligt beteende att man häpnar. Åtminstone är det inom svensk kultur snarare så att manligheten skyddar kvinnor från våld. Det finns inget som svenska män hatar och missaktar så mycket som kvinnomisshandlare och våldtäktsmän.
Men skitsamma, jag har en genuint ärlig och nyfiken fråga: Går det inte att vara feminist och ifrågasätta "patriarkala samhällsstrukturer" samtidigt som man är positiv till att stoppa massinvandringen?
Om nej, varför inte?
Om ja, varför finns det då inga feminister som är det, med tanke på att massinvandringen leder till ett otryggare samhälle för deras del?
Sorry jag har bara 10 fingrar och ett tangentbord.
jaha du så om inte män idkar våld, vem är det då som orsakar våldtäkter, mord, misshandel, våld , sexuella trakasserier, kriminalitet etc? Är det kvinnor? eller barn kanske?
Jo, det går absolut vara feminist och vara emot invandringen ja.
Du har flera som är det. Jag känner några och du har även en del som skrivit detta på detta forum, även om jag nu inte direkt kommer på några namn….Micro har jag för mig har skrivit att hon är emot invandringen. men fråga henne.
jag är dock för invandring, jag ser det som en nödvändighet i den globala överbefolkade värld vi lever i att vi har rörliga system och jag är inte ett skit rädd för hud som är färgad eller främmande kulturer. Och jag vet att människor med färgad hud/ annan kultur är precis lika smarta, socialt intelligenta och har samma förmåga och vilja att anpassa sig som alla andra.
De tenderar också vara mer på alerten än vi bekvämt söliga trygghetsnarkomaner så invandring brukar i regel ge en rejäl skjuts till ekonomi och utveckling.
Är lite joxigt i början, men big deal.