2016-01-06, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tochtli
Det går att kollektivt anklaga män, det är feminister bra på, men om en viss typ av män, i detta fallet män från Mellanöstern och norra Afrika, har begått brottet, går det inte alls att kollektivt anklaga män från dessa länder för ansvaret. Jag tycker den tankegången är väldigt konstig, men den är mig inte främmande, den yttras ofta i Sverige. Svenska män får höra hur det är mäns fel att IS växer. Inte muslimska män, utan män. Varför inte gå steget ut, och säga människor? Inte så attraktivt, eftersom då även kvinnor skulle involveras.

Feminism är förakt mot män. Annars hade man preciserat sig mer, och sagt en viss typ av män. Eller varför inte en viss typ av människor? Det finns kvinnor som strider för IS.

Det går att kollektiv kritisera män som grupp för upprättandet av den manlighetskultur som orsakar bl.a. våldtäkt ja.

I denna kritik ingår alla män på klotet oavsett kultur nästan, för finns väldigt få kulturer idag som har jämställd syn på ex. sexualitet och kvinnors rättigheter därvidlag.
Jag tycker ex. inte man kan anklaga mosou män för våldtäktskultur, då dessa, mig veterligen, verkar sakna den helt.

Finns därför ingen poäng att enbart gå på män från somalia ex. för förekomst av våldtäkt. Ganska intellektuellt döfött från början.

Det ni har klara problem med är att skilja på olika former av förtryck/ strukturer.
Och hålla isär saker när man drar i endast 1 tråd.
Drar man i våldätktstråden så är det ett faktum att då poppar unga män upp från alla de håll i världen. vita, svarta, beiga, bruna, gula och röda men! 99% är män.
Vore bra om ni kunde strukturera upp era hjärnkontor lite och ta in detta nångång.
Senast redigerad av Merapi 2016-01-06 kl. 01:03.
Citera
2016-01-06, 00:59
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostarskjortan
TS, det är ointressant att föra resonemang ur postmodern synvinkel som feminister och liberala maktetablissemanget vill. Det krävs nytänk nu. Det krävs att vita europeer börjar tänka klantänk nu.

Vi har amerikaner som gör uppror på klanmanér i Oregon och sart även Texas, där vapen blir allt viktigare och staten ses som fienden. För staten är fienden även här i Europa. Det är staten som släppt in dessa varelser till Europa.

Vi måste alla vita européer organisera oss i brödraskap, milisgrupper, klaner för att ändra på detta. Vi måste kräva vapenrätt, annars får vi ta den rätten till oss. Staten skall krossas om de inte lyder sitt egna folk.

Detta är enda sättet idag. Folk väntar på magi från SD och partier som SD ute i Europa. Det är långsökt. Vårt folk i Europa attackeras varje dag nu. Vår egendom förstörs (råkade själv ut nu under julhelgen för inbrott).

Kontentan: Varje individ måste göra något och det nu! Börja prata med varandra överallt.

Kostaskjortan! Mycket bra skrivit.
Det är klantänk och miliser som kommer ta oss ur detta. SD kan inte göra något. Det är försent.

Prata med ert jaktlag, fotbollsklubb eller ridklubb...vad som helst. Vi måste börja se vem som är fienden=politikerna och lösning= revolution.

Vad de som är intresserade kan göra är att kontakta milisgrupper i USA eller vanliga skytteklubbar,. Där får man träna med automatvapen och ahndelvapen och inte bara vanliga jaktvapen som här i Sverige.Åk dit på semester några veckor. Ta med er familjen och andra vänner och deras familjer. Lär era barn hantera vapeb, för de kan bli deras räddning om några år. Vänta inte!!Åk över nu! 2-3 veckors vapenutbildning i USA, tror jag ger bra grundutbildning för när tiden är inne att slå tillbaka.

Kostaskjortan! Du är en sann blodsbroder. Hoppas vi ses tar oss igenom det här och ses i framtiden.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2016-01-06 kl. 01:12.
Citera
2016-01-06, 01:01
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
JA, MEN VAR VILL DU KOMMA?

Män begår fler brott än kvinnor, det vet vi redan. Exakt vad är din poäng med det påståendet?

Vi säger invandrare är överrepresenterade inom bl.a. vålds- och sexualbrotten, och eftersom det nu pågår en massiv invandring från områden med överrepresenterade grupper borde den stoppas, för annars kommer våldtäkt och andra våldsbrott öka.

Du säger Män begår mycket fler brott än kvinnor... öööhh, öööög
Nej. Brotten är inte överrepresenterade bland invandrare i faktiska tal. BRÅS rapport från 2005 viftas med som en bibel bland Sverigevänner.

Det är fortfarande fler svenskar som begår brott men Exponerat och dylikt vrider siffrorna till sin fördel. Vissa indvandrargrupper var överrepresenterade, men.... pallar inte fortsätta.

Ang. Köln är det en allvarlig händelse och finns det kulturella motiv bakom är det minst sagt illa.
Men att det var 1000 personer som samlats för att genom organiserad terror begå våldtäkter kan väl inte ens ni Sverigevänner tro på? I köln?

Shit, jag slösar min tid när tjejen är borta.
Citera
2016-01-06, 01:05
Medlem
Tochtlis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det går att kollektiv kritisera män som grupp för upprättandet av den manlighetskultur som orsakar bl.a. våldtäkt ja.

I denna kritik ingår alla män på klotet oavsett kultur nästan, för finns väldigt få kulturer idag som har jämställd syn på ex. sexualitet och kvinnors rättigheter därvidlag.
Jag tycker ex. inte man kan anklaga mosou män för våldtäktskultur, då dessa, mig veterligen, verkar sakna den helt.

Finns därför ingen poäng att enbart gå på män från somalia ex. för förekomst av våldtäkt. Ganska intellektuellt döfött från början.

Det ni har klara problem med är att skilja på olika former av förtryck/ strukturer.
Drar man i våldätktstråden så är det ett faktum att då poppar unga män upp från alla de håll i världen. vita, svarta, beiga, bruna, gula och röda men! 99% är män.
Vore bra om ni kunde strukturera upp era hjärnkontor lite och ta in detta nångång.
Bra så, men varför kallas jag rasist om jag säger att invandrare har ett kollektivt ansvar för den ökande brottsligheten i Sverige? Är det kanske så att bara vissa grupper är korrekta att peka ut?

Svara nu på varför det är så viktigt för dig att ha in fler våldtäktsmän i Sverige. Vill du bli våldtagen, eller vad är det som driver dig?
Citera
2016-01-06, 01:07
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Nej. Brotten är inte överrepresenterade bland invandrare i faktiska tal. BRÅS rapport från 2005 viftas med som en bibel bland Sverigevänner.

Det är fortfarande fler svenskar som begår brott men Exponerat och dylikt vrider siffrorna till sin fördel. Vissa indvandrargrupper var överrepresenterade, men.... pallar inte fortsätta.

Ang. Köln är det en allvarlig händelse och finns det kulturella motiv bakom är det minst sagt illa.
Men att det var 1000 personer som samlats för att genom organiserad terror begå våldtäkter kan väl inte ens ni Sverigevänner tro på? I köln?

Det är nog dags för dig att googla vad "överrepresentation" betyder. Förstår att du inte ballar att fortsätta ditt unkna resonemang, då du antagligen börjar förstå att du lever i en fantasi.

Givetvis är ditt förnekande av verkligheten något som är symptomatiskt för din ovilja att anamma "rasistiska" tankestrukturer. Samtidigt börjar det nog klarna lite, eller hur? Det handlade ju inte bara om Köln, utan många andra städer, i stora delar av EU.

Givetvis handlar det om organiserad terror mot kvinnor. De har med största sannolikhet snackat ihop sig på facebook.
Citera
2016-01-06, 01:08
Medlem
Citat:

Fetade: Du fattar inte vad överrepresentation betyder. Överrepresentation är antal företrädare i förhållande till gruppens storlek eller antal. Idiot.

Dessutom vet vi inte om svenskar fortfarande begår flest brott i faktiska tal, när det gäller vålds- och sexualbrott. Vi kanske skulle kunna ta reda på det om vi gjorde en grav genomgång av alla dömda brottslingar i Sverige 2015.

När det gäller gruppvåldtäkter finns det inte en blekfet jävla chans att majoriteten av brotten är begångna av svenskar. Det finns inte något registrerat fall av gruppvåldtäkt där svenskar varit gärningsmän, däremot tyvärr många med invandrare som gärningsmän. När det gäller överfallsvåldtäkter är det garanterat också så att invandrare begår merparten av dem. Vill minnas att jag läste att de redan på 80-talet begick merparten av utomhusvåldtäkterna...

Och ja, svenskar är fortfarande i majoritet i Sverige. I något decennium till.
Citera
2016-01-06, 01:08
Medlem
Tochtlis avatar
Citat:

Vad fan tror du själv, vilka är i majoritet i Sverige? Jo svenskar. Inte så jävla konstigt om svenskar begår fler brott. Vad som är intressant är brott per invånare.
Citera
2016-01-06, 01:10
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Det går att kollektiv kritisera män som grupp för den manlighetskultur som orsakar bl.a. våldtäkt ja.

Jag tycker det är intressant att de som vi så frikostigt importerar, klär och föder står för en väldigt stor del av överfall mot oss, både kvinnor och män men kvinnor drabbas helt klart värre.

Som topic frågar, hur ser ni på det?
Kontentan av ditt svar är att unga män våldtar, vita svarta, gröna, gula och röda.
Min fråga är, behöver vi importera fler våldtäksmän? de svarta och bruna är redan i majoritet av överfallsvåldtäkter fast de procentuellt är en väldigt liten klick av... DEN MANLIGA BEFOLKNINGEN i Sverige.

Som någon skrev tidigare.. svenskar gruppvåldtar också, det händer men är väldigt VÄLDIGT ovanligt.
Med Svenskar menar jag då ljushyade kalles kaviar ungdomar som äter gris.
Citera
2016-01-06, 01:17
Medlem
Citat:

Noterar med nöje att du undviker att bemöta mina inlägg.

Att dra slutsatsen att det är någon sorts "manlighetskultur" som är bakgrunden till alla våldtäkter i världen är så jävla bisarrt och tyder på sån bristande förståelse för mänsklig natur och mänskligt beteende att man häpnar. Åtminstone är det inom svensk kultur snarare så att manligheten skyddar kvinnor från våld. Det finns inget som svenska män hatar och missaktar så mycket som kvinnomisshandlare och våldtäktsmän.

Men skitsamma, jag har en genuint ärlig och nyfiken fråga: Går det inte att vara feminist och ifrågasätta "patriarkala samhällsstrukturer" samtidigt som man är positiv till att stoppa massinvandringen?

Om nej, varför inte?

Om ja, varför finns det då inga feminister som är det, med tanke på att massinvandringen leder till ett otryggare samhälle för deras del?
Senast redigerad av Ghana 2016-01-06 kl. 01:19.
Citera
2016-01-06, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tochtli
Bra så, men varför kallas jag rasist om jag säger att invandrare har ett kollektivt ansvar för den ökande brottsligheten i Sverige? Är det kanske så att bara vissa grupper är korrekta att peka ut?

Svara nu på varför det är så viktigt för dig att ha in fler våldtäktsmän i Sverige. Vill du bli våldtagen, eller vad är det som driver dig?

Därför att du fokuserar på en alldeles för stor grupp, och ovidkommande grupp, när det går att ringa in den mindre. Get it?

All forskning kring kriminalitet ringar in 3 fokusgrupper som har absolut störst risk bli kriminella
1. män 2. ungdom 3. från socioekonomiska svåra liv/ områden.

Läs in dig på kriminologi så ser du detta.

Pekar du mot unga fattiga män så får du med dig nästan hela gruppen kriminella i ett svep.
pekar du på enbart invandrare eller etnicitet så får du det inte.

Är inte folks kulturer eller färg på huden som orsaker kriminalitet. Och är det någon gen här som spelar in så är det mäns ökade riskgener.

Korrekt ska vara korrekt. ok?

Så mer korrekt av dig vore att säga unga socioekonomiska män från gruppen invandrare är skyldiga för den ökade kriminaliteten. men inte ens det vore nog helt rätt eftersom mycket av kriminaliteten i dag även kommer från tillfälliga kriminella stöldgäng som inte är här för att bosätta sig utan bara för att sko sig.

Och vill jag absolut undvika kriminalitet eller att bli våldtagen så måste jag flytta till månen.
Räcker absolut inte att fly undan från enbart gruppen invandrare.
Citera
2016-01-06, 01:19
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
Jag nekar inte till att brottsstatistiken har ökat till invandrares nackdel. Till skillnad från dig (antar jag) och många andra som driver liknande retorik och frågor är jag övertygad om att frågan inte är så enkel som att vi importerar våldtäktskultur eller att MENA-folk skulle vara mer våldsbenägna. Jag försöker istället att förklara brottslighet utifrån andra faktorer, till exempel brottsbenägenhet i tidig ålder, ekonomiskt och socialt utanförskap, psykiska åkommor med mera. Jag tror alltså inte att det handlar om att vissa etniciteter, kulturer (förutom i de fall vi pratar om brottskultur, dvs), religioner eller dylikt är mer våldsbenägna; jag söker mer behavioristiska och psykologiska förklaringar än ras, härkomst och så vidare.

Oavsett vilken förklaringsmodell du använder ökar brotten oavsett. Även om du kunde förklara 100% av överrepresentationen med socioekonomiska orsaker så skulle den inte försvinna. Samhällsproblemen försvinner inte för att man sätter en viss etikett på dem.

Givetvis importerar vi våldtäktskulturer och givetvis är araber och afrikaner generellt mer våldsbenägna än nordeuropéer, om du brydde dig om att sätta dig i i frågan skulle du inse det rätt snabbt. Givetvis gäller inte det alla araber och afrikaner. Den högt ansedda tidskriften Nature skrev för en tid sedan om två genvarianter som fanns hos en andel av finska män, som särskilt i kombination med alkohol ger en mycket ökad risk för våldsamt beteende. 5-10% av alla grova våldsbrott i Finland tror man förklaras av dessa genvarianter.

En av generna, MAO-A, finns i en kort variant som är upp till 50ggr vanligare hos svarta män jämfört vita och verkar extra känslig för miljöfaktorer. Varför är det omöjligt att det kan finnas en delvis genetisk förklaring till andra än finska mäns brottslighet? Antag att 1% av svenska befolkningen är bärare av en gentyp som gör dem extra sannolika som våldsbrottslingar och att 2% av en annan folkgrupp bär samma gen. En procentenhets skillnad men 100% högre förekomst. Lägg till detta att 5% av svenskarna lever under mycket socialt ansträngda förhållanden medan hela 20% av den andra gruppen gör det. Är det orimligt att den ökade sårbarheten i kombination med den ökade förekomsten av stressfaktorer ger en gravt ökad grov brottslighet i den gruppen trots till synes små skillnader?

Är det orimligt att det kan gälla även andra impulsbrott som våldtäkt, särskilt givet den kulturella bakgrunden hos grupperna vi pratar om?

Citat:
Men märkligt nog så verkar det inte vara många på detta forum som uppmärksammar detta lilla faktum. Man skulle nästan kunna misstänka att våldtäkt inte är speciellt intressant som brott för er utan mer "brottet" vara invandrad. För är ett jäkla liv kring just det.
Svensk man våldtar, dödar och skändar helt främmande kvinna – dödstyst.
Utländsk man rånar och taffsar på främmande kvinna – ett jävla liv.

Den kommer öka något ja. Men den ökningen är nada jämfört med det antal som redan förekom.
Men antar att det "innan" inte var något problem att orda om?

Ja herrejävlar, du var mig i en klass för sig. Du verkar helt likgiltig inför att uppskattningsvis runt 80% av våldtäkterna i Sverige idag begås av andra än svenskfödda svenskar och helt resistent mot att göra kopplingen mellan invandring av unga män med en 10-20ggr högre sannolikhet att misstänkas för våldtäkt och ökade våldtäkter. Som om invandring av koreaner eller japaner hade gett samma effekt som invandring av kongoleser. Eller har östasiater inte patriarkala samhällen? Det enda som rör sig i ditt huvud är att det är just "unga män" och någon finare distinktion än så förmår du inte. Att andra gör det tolkar du dessutom som en tyst acceptans av våldtäktsmän som inte har invandrarbakgrund.

Ökningen är givetvis inte nada. Nada beskriver endast ditt kunskapsläge. På 80-talet begick svenskfödda svenskar 39% av de anmälda våldtäkterna i Sverige. Övriga 61% begicks av första eller andra generationens invandrare eller personer ej folkbokförda i Sverige, som turister och asylsökande. Sedan dess har andelen utrikes födda fördubblats och vi har fått fri rörlighet över EU:s gränser samt en rekordstor invandring av de allra mest överrepresenterade folkgrupperna och därtill primärt män i brottsaktiv ålder. Detta tror du har gjort "nada" och om det inte gjort nada så tror du att mer av samma sak kommer göra "nada".

Citat:
Och var står det om överepresentationen för våldtäkt hos gruppen unga män kontra andra?
Hur många ggr större är den kontra ex. kvinnor?
hmm?

Jag använder inte gärna nedsättande uttryck, kolla min posthistorik, men du är vad man bara kan kalla en jubelidiot.
Senast redigerad av tryggtochbra 2016-01-06 kl. 01:24.
Citera
2016-01-06, 01:28
Medlem
Tochtlis avatar
Citat:
Därför att du fokuserar på en alldeles för stor grupp, och ovidkommande grupp, när det går att ringa in den mindre. Get it?

All forskning kring kriminalitet ringar in 3 fokusgrupper som har absolut störst risk bli kriminella
1. män 2. ungdom 3. från socioekonomiska svåra liv/ områden.

Läs in dig på kriminologi så ser du detta.

Pekar du mot unga fattiga män så får du med dig nästan hela gruppen kriminella i ett svep.
pekar du på enbart invandrare eller etnicitet så får du det inte.

Är inte folks kulturer eller färg på huden som orsaker kriminalitet. Och är det någon gen här som spelar in så är det mäns ökade riskgener.

Korrekt ska vara korrekt. ok?

Så mer korrekt av dig vore att säga unga socioekonomiska män från gruppen invandrare är skyldiga för den ökade kriminaliteten. men inte ens det vore nog helt rätt eftersom mycket av kriminaliteten i dag även kommer från tillfälliga kriminella stöldgäng som inte är här för att bosätta sig utan bara för att sko sig.

Och vill jag absolut undvika kriminalitet eller att bli våldtagen så måste jag flytta till månen.
Räcker absolut inte att fly undan från enbart gruppen invandrare.
Men du anser att du gör rätt när du kollektivt skuldbelägger män, som är hälften av jordens befolkning? Hade du inte tidigare bevisat hur korkad du är, så har du i vart fall gjort det nu. Du tycker fortfarande att det är bra att vi importerar fler våldtäktsmän, eftersom det ändå finns våldtäktsmän sedan tidigare i Sverige. Fullt ut har du nu bevisat att du är för dum i huvudet för att förstå hur jävla korkat du resonerar. Du spottar dina medsystrar i ansiktet, ditt kräk.

Jag tackar för debatten, men jag har som princip att inte föra diskussion med idioter. Särskilt inte om så här seriösa ämnen. Vi får väl hoppas att du en dag förstår att du själv lagt grundstenen till en växande våldtäktakultur, som du ironiskt nog sa dig hata och vilja bekämpa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in