2016-01-04, 15:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Att dokumentera allt som gjordes på månen var INTE NASA´s huvuduppgift. Allt som skulle tas med och som skulle med hem igen vägdes på grammet. Vikt var av stor betydelse.

Det ni inte vill ta i är det som bevisligen kom hem ifrån månen och det som man än idag kan studera var 385kg månsten.
Hur gör man för att fejka detta? Någon borde ju efter ca 45 år ha något att säga om dessa stenar om det nu vore fejk.
Men jag sätter en ansenlig summa på att ni foliehattar inte kommer ta tag i detta nu heller. Dels för att det inte finns på youtube och dels för att ni inte har kunskapen om detta.
En av dom var tydligen bara gammalt trä.
Citera
2016-01-04, 16:01
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terminatorarnold
En av dom var tydligen bara gammalt trä.

Och du fick en källa på att det var en förfalskning för 2,5 timmar sedan. (FB) (USA) Den ENDA tråden om Apollo / Månlandningarna / Bemannade rymdresor

Så antingen har du fullständigt guldfiskminne eller så kan vi avskriva dig som helt oseriös nu.
Citera
2016-01-04, 16:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Och du fick en källa på att det var en förfalskning för 2,5 timmar sedan. (FB) (USA) Den ENDA tråden om Apollo / Månlandningarna / Bemannade rymdresor

Så antingen har du fullständigt guldfiskminne eller så kan vi avskriva dig som helt oseriös nu.
Men jag tror ju att alla är förfalskningar, så jag behöver ingen källa.
Citera
2016-01-04, 16:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Men jag tror ju att alla är förfalskningar, så jag behöver ingen källa.

Och hur förklarar du att oberoende forskare har daterat stenarna från månen som äldre än någon sten med ursprung från jorden??

A rock brought back by Apollo 17 was accurately dated to be 4.417 billion years old, with a margin of error of plus or minus 6 million years. The test was done by a group of researchers headed by Alexander Nemchin at Curtin University of Technology in Bentley, Australia.
Citera
2016-01-04, 16:15
Bannlyst
Citat:
Och hur förklarar du att oberoende forskare världen över har daterat stenarna från månen som äldre än någon sten med ursprung från jorden??
Inte en aning, jag är inte insatt i hur man daterar stenar.
Citera
2016-01-04, 16:16
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Men du anser instinktivt att forskarna som jobbar med att datera stenar inte heller vet hur man gör det?
Citera
2016-01-04, 16:32
Bannlyst
Citat:
Men du anser instinktivt att forskarna som jobbar med att datera stenar inte heller vet hur man gör det?
Inte vet jag, jag kan inte förklara hur man avgör om stenar är för gamla för att kunna komma från jorden.
Du kanske kan?
Citera
2016-01-04, 16:32
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:

Och ändå vet du att dom är falska?
Troll.
Citera
2016-01-04, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Enligt en av dina polare så utvecklades fototekniken betydligt långsammare än NASA:s rymdprogram. Mina bilder ifrån den tidsperioden håller överlag hög kvalitet. Och då var jag inte sponsrad.

Vilka radare eller teleskop har registrerat den påstådda månlandningen?

Har du kollat på originalbilderna från Apolloexpeditionerna, de finns utlagda på nätet, eller jämför du med allehanda sönderkopierade och inte så sällan manipulerade kopior som florerar på bl a konspirationssidor?

Är dina bilder tagna på månen och filmen transporterad dit med allt vad det kan innebära i förutsättningar och påverkan? Eller menar du att det inte kan finnas skillnader i förhållandena som kan vara påverkande för hur resultatet blir?
Citera
2016-01-04, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Och ändå vet du att dom är falska?
Troll.
Jag vet ingenting om stenarna. Jag tror.
Citera
2016-01-04, 16:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Inte vet jag, jag kan inte förklara hur man avgör om stenar är för gamla för att kunna komma från jorden.
Du kanske kan?

Om just de stenar som påstås komma från månen har daterats som äldre än några stenar som någonsin hittats från jorden, säger det dig ingenting då? Du tror ändå att det kanske var nån NASA-anställd som hämtade lite grus på gårdsplan som sedan råkade vara de äldsta stenar som någonsin daterats från jorden?
Du hävdar att du kan ändra åsikt och att du inte tramsar, men du bevisar om och om igen att det är en lögn, alternativt så är du en fullständig idiot.

https://en.wikipedia.org/wiki/Geochronology
Citera
2016-01-04, 16:42
Medlem
Ove Mollviks avatar
Varför bära omkring på barlast i fåniga ryggsäckar? Dessa kan ju bara vara nödvändiga för att sprattelgubbarna ska kunna hållas upp vertikalt i linorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in