2016-01-04, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Allt du tar upp är som sagt förklarat och motbevisats som irrelevant eller falska påståenden....

NASA har en bildbank med alla originabilerna och kikar man där så kan man se att det finns en hel del dåliga bilder, så alla blev inte så himla bra. Kamerorna var svenska Hasselblad som var specialanpassade för att kunna hanteras så lätt som möjligt med handskar etc.

Alla skuggor stämmer och samma fenomen som man kan se på skuggorna på månbilderna kan man se och återskapa även på bilder tagna på jorden, alltså inget märkligt alls.

Har man inte kunnat bevisa att det skulle vara en bluff ännu fast man haft 45 år på sig så kan man nog anta att svårigheterna med att finna bevis för denna enorma bluff beror på att det helt enkelt inte var nån bluff utan att månlandningarna skedde så som NASA säger och visar.

Fullt möjligt såklart, jag är inte helt frälst på fejkteorierna heller och frågan är hur man skulle kunna bevisa dem. Just den typen av argument man lagt fram är nog det enda vi kommer att se tills den dagen nya rymdprogram med destination månen tar oss dit.. för första gången eller inte.

Ytterligare ett märkligt klipp, med neil armstrong

https://www.youtube.com/watch?v=SFPiwnVL9ic

Om hans jobb var att spä på teorierna skötte han sig utmärkt

Mer weirdness från presskonferensen efter apollo 11

https://www.youtube.com/watch?v=--AaixSNCUg
Senast redigerad av Spelemannen 2016-01-04 kl. 14:34.
Citera
2016-01-04, 14:29
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Det slår dig alltså inte att motsattsförhållandet att lyckas med en bemannad månlandning inte skulle innefatta adekvat utrustning för dokumentation? NASA gick allt in på månlandarna och gav fan i dokumentationsteknik. Trovärdigt?
Jo, det är därför som jag är mycket mindre imponerad av dokumentationen av Apollo 11 i förhållande till efterföljande landningar.

Tror du själv att Apollo 11 var fejk men att apollo 12 och framåt var äkta? Om inte, så borde du väl kunna nöja dig med dokumentationen från apollo 12 och framåt som var mycket bättre? Vilken del av den dokumentationen är du inte nöjd med och exakt vad borde dom ha gjort annorlunda?
Citera
2016-01-04, 14:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Det är klipp tagna ur den här filmen:
https://www.youtube.com/watch?v=CvYRAkdDwuk
Apollo 16 - Nothing So Hidden (1972)
14:28 fräser dom iväg med rovern.

Teorin är om jag förstår dig korrekt följande?
Det är endast studioinspelat filmmaterial som kan klippas ihop felaktigt?

Det är alltså inte någon direktsändning vi pratar om här...
Men om det är felaktigt ihopklippt och ljudpålägget ändrat så ÄR det ju fejk...
Citera
2016-01-04, 14:37
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terminatorarnold
Men om det är felaktigt ihopklippt och ljudpålägget ändrat så ÄR det ju fejk...
Enligt den definitionen så är samtliga dokumentärfilmer som någonsin skapats FEJK...
Citera
2016-01-04, 15:01
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Jo, det är därför som jag är mycket mindre imponerad av dokumentationen av Apollo 11 i förhållande till efterföljande landningar.

Tror du själv att Apollo 11 var fejk men att apollo 12 och framåt var äkta? Om inte, så borde du väl kunna nöja dig med dokumentationen från apollo 12 och framåt som var mycket bättre? Vilken del av den dokumentationen är du inte nöjd med och exakt vad borde dom ha gjort annorlunda?

Poängen är väl att de borde haft den mest optimala utrustningen medhavd vid den första historiska landningen. Ingen fan bryr sig om de efterföljande landningarna. Att i efterhand utveckla dokumentationsteknik för något ingen jävel är intresserad av är ju bara befängt?
Citera
2016-01-04, 15:01
Medlem
Citat:
Det slår dig alltså inte att motsattsförhållandet att lyckas med en bemannad månlandning inte skulle innefatta adekvat utrustning för dokumentation? NASA gick allt in på månlandarna och gav fan i dokumentationsteknik. Trovärdigt?

Suck...

Man hade gott om den dokumentationsteknik som var top of the line på den tiden.

Hasselbladskameror som man tog massor med bilder med, filmkameror, radiotrafik radar teleskop etc.
Citera
2016-01-04, 15:02
Medlem
ElGigantens avatar
Nu tar jag fram popcornen och väntar på filmen på idioten Bart Sibrel där han kräver att astronauter skall med handen på en bibel svära att dom varit på månen. Filmen skal enligt foliehattarl vara en klar indikation på att allt är en fejk.

Ni foliehattar som nu härjar och tar upp samma gamla lögner som redan besvarats i denna tråd, varför använder ni inte Bart´s film för? Enligt Mr Sibrel är det ju ett "bevis" på att man inte varit och gått på månen? Är den filmen för pinsam för att det skall passa eller har ni braksopor bara missat den?

Jag hjälper er på traven lite.

https://www.youtube.com/watch?v=JQA5aTsz8Pw
Citera
2016-01-04, 15:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spelemannen
Fullt möjligt såklart, jag är inte helt frälst på fejkteorierna heller och frågan är hur man skulle kunna bevisa dem. Just den typen av argument man lagt fram är nog det enda vi kommer att se tills den dagen nya rymdprogram med destination månen tar oss dit.. för första gången eller inte.

Ytterligare ett märkligt klipp, med neil armstrong

https://www.youtube.com/watch?v=SFPiwnVL9ic

Om hans jobb var att spä på teorierna skötte han sig utmärkt

Mer weirdness från presskonferensen efter apollo 11

https://www.youtube.com/watch?v=--AaixSNCUg
Presskonferensen säger allt, enligt mig.
Collins och Armstrong verkar lite smått obekväma med varandra och med frågorna, om man säger så...
Om någon borde sett stjärnor i miljoner så är det ju Collins!
Citera
2016-01-04, 15:12
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Suck...

Man hade gott om den dokumentationsteknik som var top of the line på den tiden.

Hasselbladskameror som man tog massor med bilder med, filmkameror, radiotrafik radar teleskop etc.

Enligt en av dina polare så utvecklades fototekniken betydligt långsammare än NASA:s rymdprogram. Mina bilder ifrån den tidsperioden håller överlag hög kvalitet. Och då var jag inte sponsrad.

Vilka radare eller teleskop har registrerat den påstådda månlandningen?
Citera
2016-01-04, 15:26
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Enligt en av dina polare så utvecklades fototekniken betydligt långsammare än NASA:s rymdprogram. Mina bilder ifrån den tidsperioden håller överlag hög kvalitet. Och då var jag inte sponsrad.

Vilka radare eller teleskop har registrerat den påstådda månlandningen?

Här finns en del förtecknat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Third-party_evidence_for_Apollo_Moon_landings#Hansen

Aside from NASA, a number of entities and individuals observed, through various means, the Apollo missions as they took place. On later missions, NASA released information to the public explaining where third party observers could expect to see the various craft at specific times according to scheduled launch times and planned trajectories.

The Soviet Union monitored the missions at their Space Transmissions Corps, which was "fully equipped with the latest intelligence-gathering and surveillance equipment." Vasily Mishin, in an interview for the article "The Moon Programme That Faltered," describes how the Soviet Moon programme dwindled after the Apollo landing.

The missions were tracked by radar from several countries on the way to the Moon and back.

A group at Kettering Grammar School, using simple radio equipment, monitored Soviet and U.S. spacecraft and calculated their orbits. In 1972 a member of the group "picks up Apollo 17 on its way to the Moon"

The Madrid Apollo Station, now part of the Deep Space Network, built in Fresnedillas, near Madrid, Spain, tracked Apollo 11. A large majority of the people working at this station were not employees of NASA, but of Spain's Instituto Nacional de Técnica Aeroespacial.

och mycket mer på länken ovan.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2016-01-04 kl. 15:28.
Citera
2016-01-04, 15:33
Medlem
ElGigantens avatar
Att dokumentera allt som gjordes på månen var INTE NASA´s huvuduppgift. Allt som skulle tas med och som skulle med hem igen vägdes på grammet. Vikt var av stor betydelse.

Det ni inte vill ta i är det som bevisligen kom hem ifrån månen och det som man än idag kan studera var 385kg månsten.
Hur gör man för att fejka detta? Någon borde ju efter ca 45 år ha något att säga om dessa stenar om det nu vore fejk.
Men jag sätter en ansenlig summa på att ni foliehattar inte kommer ta tag i detta nu heller. Dels för att det inte finns på youtube och dels för att ni inte har kunskapen om detta.
Citera
2016-01-04, 15:48
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Att dokumentera allt som gjordes på månen var INTE NASA´s huvuduppgift. Allt som skulle tas med och som skulle med hem igen vägdes på grammet. Vikt var av stor betydelse.

Det ni inte vill ta i är det som bevisligen kom hem ifrån månen och det som man än idag kan studera var 385kg månsten.
Hur gör man för att fejka detta? Någon borde ju efter ca 45 år ha något att säga om dessa stenar om det nu vore fejk.
Men jag sätter en ansenlig summa på att ni foliehattar inte kommer ta tag i detta nu heller. Dels för att det inte finns på youtube och dels för att ni inte har kunskapen om detta.

Japp, och nästan all sten finns kvar - 10 kg har de tydligen "förbrukat" genom exempelvis datering som visar att vissa "mån-stenar" är 200 miljoner år äldre än de äldsta "jord-stenar" man någonsin funnit.
Hur fejkar man det? Falska datumstämplar i botten?

A total of 382 kilograms (842 lb) of Moon rocks and dust were collected during the Apollos 11, 12, 14, 15, 16 and 17 missions. Some 10 kg (22 lb) of the Moon rocks have been used in hundreds of experiments performed by both NASA researchers and planetary scientists at research institutions unaffiliated with NASA. .. The oldest Moon rocks are up to 4.5 billion years old, making them 200 million years older than the oldest Earth rocks..

https://en.wikipedia.org/wiki/Third-party_evidence_for_Apollo_Moon_landings#Existence_ and_age_of_Moon_rocks
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in