Citat:
Ursprungligen postat av
svampen211
Efter att ha läst här blir jag orolig. Mailade beroende kliniken i mitt län och är nojjig att dem ska skicka snuten på mig eller nåt, behandla mig som en kriminell eller nåt. Sa bara kortfattad att jag ville bli ren från opiater, men nu är man väl körd. Om man har körkort kommer dem börja tvinga en att gå på piss för att behålla det och så?
Jag tycker inte det låter som man får någon behandling här i Sverige, låter mer som dem trackar ner dig och tvingar på dig saker, eventuellt att du hamnar på något fängelse liknande ställe. Har du tur hamnar du på ett OK ställe, ae är det värt det? Att hamna i deras äckliga jävla klor? Funderar på att maila och säga att det gällde en kompis som ångra sig haha.
Hela grejen är om
DU verkligen vill sluta från botten av ditt hjärta eller ej.
Jag ville verkligen sluta, jag hade brukat allt möjligt skit i så många år att jag nog hade dött annars.
Jag sket fullständigt i om jag skulle hamna i några register eller ej, jag la alla korten på bordet och hamnade 6 veckor på behandlingshem med påföljande öppenvård i 11 månader.
Idag har jag 15 månaders nykterhet och mår otroligt bra.
Jag har hela tiden blivit bemött med respekt och empati, visst, vissa läkare och vårdpersonal är faktiskt ganska okunniga och har lätt att ta den enkla vägen genom att erbjuda piller och benzo, för mej hade det varit rena katastrofen om jag tackat ja.
Inga problem med körkortet och inga problem med sociala myndigheter, visst, en hel del jobbiga samtal har man fått genomföra och lämnat pissprov varannan vecka, men det är det verkligen värt om man vill sluta.
Lycka till, det fungerar verkligen om man verkligen vill och tar emot hjälpen.