2015-08-26, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzk3n
Ett hett men oväntat tips är att låta bli att punda ett tag innan, ska du hälsa på en polare som bor där kanske det kan ses lite respektlöst att va påverkad där? du är nog världens bästa vän

Nu är de ju så att ja rökt hela sommarn o som du kanske vet så kan ju det sitta i ett bra tag om man rökt länge...meen tack för den fina analysen! :-)
Citera
2015-08-27, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baazom
Nu är de ju så att ja rökt hela sommarn o som du kanske vet så kan ju det sitta i ett bra tag om man rökt länge...meen tack för den fina analysen! :-)

Det är jag mycket väl medveten om, jag tolkade det du skrev på ett annat vis klumpigt nog, sorry!
Citera
2015-08-27, 18:13
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baazom
Nån som varit på Dagöholm behandlingshem utanför Katrineholm? I så fall undrar jag om man som besökare måste lämna pissprov?...
Har varit där på besök, behövde självklart inte lämna up. Det verkar inte direkt vara hårda bud där för övrigt heller. Kändes mer som en förvaring/öppen anstalt typ, än behanding.
Citera
2015-08-29, 01:58
Medlem
willys89s avatar
LVM hemmet Rebecca, ingen höjdare!
Citera
2015-08-31, 21:42
Medlem
adebisi89s avatar
Ingen som suttit på båvensnäs?
Citera
2015-09-10, 17:06
Medlem
knapratimigs avatar
SBC (öppenvårdsbehandling) x3
Solgläntan x2
Korpberget x2
Renforsen
Citera
2015-09-10, 17:40
Medlem
Någon som varit på Villa Skogshyddan i Ulricehamn och kan ge lite åsikter? Ska förmodligen dit snart och tycker deras intensivbehandling på 3 mån verkar intressant.
Citera
2015-09-10, 19:14
Medlem
Brb-Toas avatar
Satt på Hornö LVM-hem utanför enköping i tre månader innan jag kom ut på en p27 för några veckor sedan.
Plitar som personal och de låsta avdelningarna är helt åt helvete. Finns inget man kan göra förutom att käka och kolla på tv.

Däremot så var halvöppna (man får gå ut och vara framför byggnaden/nere vid bryggan som man vill mellan 09-22) mycket bättre med halvvettig personal, lugnare stämning och fler aktiviteter. Rumsgenomgång dagligen och det fanns droger om man bara letade. Maten var kass och det fanns sjukt mycket trasiga människor där. Hornö är ju bara förvaring utan behandlingsinslag.

edit: Måste tillägga att de är JÄVLIGT restruktiva med mediciner där, även om man har flertal diagnoser och smärta dygnet runt, både psykisk och fysisk. Neuroleptika är den enda medicinen man behöver enligt dom. Kanske är så överallt, men ibland tog det flera veckor innan man ens fick träffa läkare. "Kanske nästa vecka.", riktigt dåligt. De kunde till och med säga från att träffa dig innan du ens fått chansen att förklara/berätta vad du vill.
Senast redigerad av Brb-Toa 2015-09-10 kl. 19:40.
Citera
2015-09-12, 09:52
Medlem
peacerich77s avatar
Halloysan!

Jag kan starkt rekommendera Benhandlingshemmet Strandhagen i vimmerby, ägs utav aleris.

detta behandlingshems med deras kompetenta personal har stöttat mig i mitt tillfrisknande.

Har suttit här i 12 månader nu. När jag kom för ett år sedan så hade jag kraftig abstinens utav buprenorfin (subutex) och benso. Jag blev väl mottagen och fick träffat en läkare efter några dagar.
Denna läkare måste jag säga har mycket stor kompetens och lyssnade som ingen annan tidigare läkare jag mött under mina år som missbrukare. Fick mycket hjälp utav nedtrappning pga. läkarens realistiska inblick i abstinensbehandling.

Behandlingshemmet har oxå mycket bra kbt terapi med mycket kunniga människor. psykologer och andra bra pedagogiska människor.

Men. Är du inte motiverad så kan du glömma att få den stöttning, för dom är duktiga på genomskåda din sk agenda med att genomgå din behandling på räkmacka lr om du verkligen vill göra något åt dit liv.
Citera
2015-10-03, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleDave
Vad menar du nu? Är de ett känsligt ämne?

man måste själv ha viljan till att sluta o göra en förändring utan det, så är behandling bortkastad tid. själva behandlingshemmet är bara till för stöd !
Citera
2015-10-07, 18:41
Medlem
ATLAS64s avatar
undrar hur det är att vara placerad på behandlingshemmet Provita i malmö
regler med mera , får man ta emot besök,, ev planering,
Citera
2015-11-13, 12:52
Medlem
ministryofdrugss avatar
Håll er borta från Brunnsgården i småland!

Mordförsök, mord, mobbing, förvaring, lögner, dålig mat, massa kriminella psykfall som är där istället för kåken osv. osv. osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in