Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-08-17, 10:48
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mshirow
Man skulle kunna vända på det.
Det finns mängder av filmer som är baserade på spel.

Inte många håller samma kvalitet som originalet men det släpps hela tiden nya. Det är ett sätt att få IP att växa sig ännu större och förhoppningsvis boosta försäljning av spel.

Hitman, Assassins Creed, Wow och skulle en film floppa som Air verkar göra så spelar det ju ingen roll för spelbolaget som faktiskt gör just spel och inte film.

Gaming Corps gör spel och det är en stor skillnad mot om dom hade varit involverade i filmen vilket dom inte är.

Absolut, men själva grundtanken i att ha ett spel förknippat med en film är ju att folk som gillar filmen köper spelet, vilket leder till en marknadssynergi där man inte behöver promota spelet lika mycket samt att det inte behöver vara lika bra.

Det faktum att filmen nu floppar betyder antingen att spelet måste vara helt fantastiskt bra eller att man måste ta en rejäl risk och investera kraftigt marknadsföringsmässigt för att sälja i de mängder som företagets värdering ska motivera. Spelfirman är i stort sett okänd och kan heller inte leva på ryktet. Massor av spel släpps dagligen på steam. Det är inte helt lätt att slå sig fram med en lyckad produkt där.
Citera
2015-11-12, 11:18
Medlem
slemmigsnigels avatar
Aktien totalslaktad, kostar 7,60 kr i skrivande stund. Var det bara hype av bolaget eller finns det någon substans? Orkar inte sätta mig in i caset men köper lite aktier till det här priset ändå.
Citera
2015-11-12, 11:44
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemmigsnigel
Aktien totalslaktad, kostar 7,60 kr i skrivande stund. Var det bara hype av bolaget eller finns det någon substans? Orkar inte sätta mig in i caset men köper lite aktier till det här priset ändå.

Tydligen har man förskjutit fram lanseringen av ett spel pga eget varumärke.

Det känns en omotiverad nedgång. Långsiktigt , är denna aktie att ha. Avanzamannen ryggar denna också.
Citera
2015-11-12, 14:18
Medlem
Fenjal888s avatar
Jag köpte in mig på GAV 15 SEK, känns ju sådär i dagens läge. Sitter och håller på dem och väntar på bättre tiden, när och om det blir.
Citera
2015-12-28, 11:03
Medlem
Happyface1337s avatar
Vad är eran syn på GCOR? Jag köpte precis in mig på 8,65. Det måste anses som bra? Tror aktien kan sticka iväg nästa år. Vad tror ni?
Citera
2016-01-03, 23:30
Medlem
Någon som vågar göra en nalys gällande Gamling Corps för 2016/2017,
vart landar vi uppskattningsvis gällande riktkurs?
Är det fullt möjligt att nå 100:- inom 2-3 år?
Citera
2016-01-04, 09:19
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salvadoreray

Är det inte lite optimistiskt att undra om 100? Det är +1000%.
Citera
2016-01-04, 10:16
Medlem
Citat:

Det mest realistiska är att det blir NE på 4 kr först.
Citera
2016-01-05, 09:49
Medlem
Va menar du med NE och vad motiverar du till det?

Citat:
Ursprungligen postat av swingtrader
Det mest realistiska är att det blir NE på 4 kr först.
Citera
2016-01-05, 11:15
Medlem
Citat:
Va menar du med NE och vad motiverar du till det?
Nyemission, dvs att bolaget måste ta in nya pengar i företaget för att kunna driva det.
Och en sån låg kurs motiverar han nog med att man misslyckats med försäljning av sina produkter, just därför man isåfall måste ha in nya fräscha pengar.
Citera
2016-01-06, 18:29
Medlem
shockdoctors avatar
jag har också köpt grisen i säcken men jag kör på magkänslan, i samband med första spelsläppet tror jag att den kommer gå upp i värde så att det kan vara värt att sälja/hålla kvar beroende på hur spelet ser ut att slå, är nybörjare på aktier så undrar om nån kan säga om min tanke är HELT fel eller om det kan visa sig stämma?
Citera
2016-01-06, 23:33
Medlem
Malacodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shockdoctor
jag har också köpt grisen i säcken men jag kör på magkänslan, i samband med första spelsläppet tror jag att den kommer gå upp i värde så att det kan vara värt att sälja/hålla kvar beroende på hur spelet ser ut att slå, är nybörjare på aktier så undrar om nån kan säga om min tanke är HELT fel eller om det kan visa sig stämma?

Mitt råd är att du tar ett nybörjarår med mindre summor. Torskar du så se det som läropengar. Personligen ser jag ingen större potential i Gcor för tillfället. Finns intressantare spelutvecklare enligt min mening att köpa aktier i. Men lycka till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in