Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-11, 17:40
  #1
Medlem
Tjenis penis!

Det är dags igen.
02/05-2015

Både för de som missade att hoppa på tåget starbreeze och de som vågade. VD, Nicklas Dunham som så framgångsrikt lyckades med att få spelutvecklingsuppdrag/avtal till starbreeze är igång igen med nytt företag vid namn Gamingcorps.

http://www.gamingcorps.com

http://www.gamingcorps.com/wp-conten...april-2015.pdf

https://www.nordnet.se/mux/web/analy...sourcecode=wkr

Teckningskurs 7.25:-

Vad tror ni om detta? Onekligen lyckades han ro hem avtal till starbreeze så kompetens och kontakter har han med sig.

På hemsidan kan man se att spel som riddick och kommande Air finns med.
Själv tror jag att det bådar gott och är något gott så är det helt enkelt gott.

Har någon mer information och tankar om Gamingcorps
så är ni goda och delar med er så får vi se vart det bär av.

Kommer själv att gå in med 6 siffror.
__________________
Senast redigerad av Storakuken 2015-04-11 kl. 17:46.
Citera
2015-04-11, 18:32
  #2
Medlem


är inte 7.25 ganska dyrt jämfört med Starbreeze som ändå har ett bra rykte om sig i spelbranchen mot denna spelstudio, jag i alla fall aldrig har hört talas om, förrän jag såg den i en artikel på Gamereactor.se imorse. (Antar att du också såg den)



Vad finns att säga om dom? Är VD den enda som är "känd"?
Citera
2015-04-11, 19:37
  #3
Medlem
7.25 känns väldigt dyrt för Gaming Corps, men intressant att se vad för kvalitet nya spelet AIR kommer att ha.
Citera
2015-04-11, 19:56
  #4
Medlem
Hur kan ni snacka om "dyrt" mot Starbreeze osv?

Företaget omsatte 23 000:- förra året... Resultatet före skatt landade på -3 906 785:-

Dvs företaget har inte börjat tjäna pengar än... Går inte ens jämföra med Starbreeze i dagsläget..
Citera
2015-04-11, 20:09
  #5
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bomben1
Hur kan ni snacka om "dyrt" mot Starbreeze osv?

Företaget omsatte 23 000:- förra året... Resultatet före skatt landade på -3 906 785:-

Dvs företaget har inte börjat tjäna pengar än... Går inte ens jämföra med Starbreeze i dagsläget..

Det gäller ju bara att titta på kursen i kronor, inte antalet aktier, nu ska du inte upplysa folk om att det beror på hur många aktier det kommer ställas ut!

Kanske bli i tressant det där. Men får se. Allt man tecknar nu sticker ju iväg. Tecknar nog och säljer på första handelsdagen med en 10% upp. Sen får man väl se hur tilldelningen blir.
Citera
2015-04-11, 20:21
  #6
Medlem
Allt jag vet är att TS vet vad han pratar om.
Följde honom när han tipsade om Peab, upp 22% sen dess.
Besqab upp 32%
Starbreeze samma sak. Enquest gick med upp 11%, men passade den.


Den här gången hoppar jag på tåget igen
Citera
2015-04-11, 20:24
  #7
Medlem
Kollade recensionerna på riddick i apptore. Nichlas dunham har gett sitt eget spel full pott.
När spelutvecklare måste gå in och göra sådant för att locka kunder blir jag skeptisk.
Citera
2015-04-11, 20:44
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Det gäller ju bara att titta på kursen i kronor, inte antalet aktier, nu ska du inte upplysa folk om att det beror på hur många aktier det kommer ställas ut!

Kanske bli i tressant det där. Men får se. Allt man tecknar nu sticker ju iväg. Tecknar nog och säljer på första handelsdagen med en 10% upp. Sen får man väl se hur tilldelningen blir.

Ja för H&M är ju mkt dyrare än Lexington
Citera
2015-04-11, 21:03
  #9
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bomben1
Ja för H&M är ju mkt dyrare än Lexington

Ja precis samma sak där! Haha.
Finns så många härliga människor där ute som är rintiga blrs proffs. Bästa denna vecka var snubben som hade köpt paradox entertainment o gjorde tråd om deras ras. Han undrade hur det kom sig när de släppt två succe spel senaste månaden. Var bara den lilla detaljen att det är paradox INTERACTIVE som gjort spelen
Citera
2015-04-11, 21:18
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bomben1
Ja för H&M är ju mkt dyrare än Lexington


Jag är gärna den killen som utses att vara den tröga i gänget.

Vad spelar det för roll hur många aktier som finns/släpps när de kostar 7,25?


Jag kollade på Reddick och såg inte speciellt bra ut, och nån jäkla spel som hette Kill the dot som såg ut att vara mer av en nioklassare som gjorde det på "elevens val"

. Så det är ju extremt hög risk i detta case känns det som, då det mesta bygger på ett spel man inte har sett nånting av än. Bygger lite också på att filmen slår mycket också, så spelet får mer reklam.


Men jag vill väldigt gärna ha reda på varför det inte är dyrt eftersom det inte finns så många aktier?
Citera
2015-04-11, 21:28
  #11
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljungkullen1
Jag är gärna den killen som utses att vara den tröga i gänget.

Vad spelar det för roll hur många aktier som finns/släpps när de kostar 7,25?


Jag kollade på Reddick och såg inte speciellt bra ut, och nån jäkla spel som hette Kill the dot som såg ut att vara mer av en nioklassare som gjorde det på "elevens val"


Kul att du nämner niondeklassare i sammanhanget.

Här jommer en fråga som även svarar på din fråga, på en niondeklassares intelligens nivå!

Om du har ett bolag med 10 aktier utställda 10 kronor styck. Och ett annat med två aktier utställda för 50 kronor styck. Båda gör exakt samma sak och samma siffror i redovisningen. Vilket bolag är då dyrast?




Lycka till!
Citera
2015-04-11, 21:48
  #12
Medlem
Ok, jo då är dom ju värda lika mycket haha


Men vad det påverkar när det väl finns ute på börsen får jag fundera lite på Marknaden ser ju kronorna och det beror egentligen på hur många som tänker på det.

Men alla vet/tänker på det förutom jag


Om nån vill förklara för mig mer ingående så pm:a gärna mig

*googla aktieskolan igen*
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback