Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-07-15, 11:21
Medlem
Nu har den sjunkit tillbaka en del. 14.55 as we speak.
Storakuken eller någon annan. Vet ni vad som sker?
Inte läst någon nyhet eller liknande men likförbannat sjunker den ändå.
Citera
2015-07-15, 14:32
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joker_B
Nu har den sjunkit tillbaka en del. 14.55 as we speak.
Storakuken eller någon annan. Vet ni vad som sker?
Inte läst någon nyhet eller liknande men likförbannat sjunker den ändå.

Är också nyfiken på varför den sjunkit så senaste veckan. Om det är en temporär svacka så är det ju optimalt att köpa lite just nu, men om det är någon nyhet jag inte hört talas om tar jag gärna del av det.
Citera
2015-07-15, 15:55
Medlem
Hände inte liknande med starbreeze för 2-3 veckor sedan?
Citera
2015-07-15, 16:31
Medlem
såg att det såldes mest från avanza igår så jag antar att någon sålde av sina aktier. Flr ingen nyhet eller annat är ute samt att spelet Air släpps om
Någon månad eller så så att det är väl det jag kan tänka mig.

Rörelser är bra då känner
Man sig levande det är läge att hamstra just nu innan den går upp över 20.
Citera
2015-08-14, 17:10
Medlem
Filmen har premiär idag och den har fått helt okej betyg med tanke på omständigheterna.

http://www.ign.com/articles/2015/08/13/air-review 6.5 i betyg.
http://www.imdb.com/title/tt2091478/ 6.8 snitt dock väldigt få röster ännu.

Hoppas spelet gör succé. Finns det flashbackare som följer den här aktien?
Känns lite dött här.

Såg att moderatorn stängde av Storakuken hade varit bra att höra hans åsikt om aktien.
Trots allt han som tipsade om den.....
Citera
2015-08-15, 07:30
Medlem
Har lite aktier i GC.

Är svårtbedömt bolag ju, tidigare spel har varit mindre bra. Tror inte ens det finns bilder ute på spelet AIR. Lite som att köpa grisen i säcken.
Citera
2015-08-15, 08:11
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsbert
Har lite aktier i GC.

Är svårtbedömt bolag ju, tidigare spel har varit mindre bra. Tror inte ens det finns bilder ute på spelet AIR. Lite som att köpa grisen i säcken.

Är ju precis det det är, speciellt med tanke på att IPt inte är speciellt stort. Jag menar, var det någon utom de mest insatta som hade en aning om att filmen har släppts?

Kan mycket väl bli ett mindre spekrace innan spelsläpp men mer sannolikt är nog att aktien kommer att gå ner pga vinsthemtagningar av folk som helst inte vill syna korten. För det skulle jag verkligen inte vilja göra med detta caset med mindre av en liten spekulativ del av innehavet.

Men det är bara min åsikt! Det är spelet som måste leverera och det faktum att det är ett episodbaserat spel och att IPt i stort är okänt talar starkt emot detta i mina ögon.
Citera
2015-08-16, 23:09
Medlem
Undrar hur det blir med marknadsföring för spelet när filmen inte verkar nå upp till förväntningarna.

Jag kan tänka mig att om filmen hade varit ok och haft ett imdb betyg mellan 6 - 7 så hade man säkert kunnat dra nytta utav den men ett betyg på 5 eller lägre är tyvärr ren skräp status.

Får se på det positiva istället.

Så här i efterhand är jag glad att man inte promotat spelet och filmen tillsammans då den uppenbarligen inte var något vidare bra.
Citera
2015-08-17, 01:03
Medlem
Bolaget är väldigt lättbedömt och de har låg sannolikhet för att lyckas i nuläget om man utgår från bolagets trackrecord och att filmen AIR uppenbart är värsta skiten gör det knappast till en högre sannolikhet.

https://www.metacritic.com/movie/air
Citera
2015-08-17, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swingtrader
Bolaget är väldigt lättbedömt och de har låg sannolikhet för att lyckas i nuläget om man utgår från bolagets trackrecord och att filmen AIR uppenbart är värsta skiten gör det knappast till en högre sannolikhet.

Fast spelet kommer ju att stå på egna ben.

Det enda som har förändrats är det faktum att man kanske inte längre kommer att vilja bli sammankopplade med filmen.

Det mer intressanta är om GC kommer att agera förläggare till spelet eller om det här ändrar på deras planer.
Citera
2015-08-17, 08:47
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mshirow
Fast spelet kommer ju att stå på egna ben.

Det enda som har förändrats är det faktum att man kanske inte längre kommer att vilja bli sammankopplade med filmen.

Var inte sammankopplingen med filmen i princip hela caset och bygger inte mycket på värderingen av företaget på detta? Storybaserat spel baserat på en filmvärld som ingen verkar bry sig om?

Finns ju ingen som har sett utklipp från spelet och företagets track record är ju allt annat än imponerande.

I all välmening, och nej, jag kommer inte att gå in i aktien innan spelsläppet, sälj.
Citera
2015-08-17, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trustmeiamadoctor
Var inte sammankopplingen med filmen i princip hela caset och bygger inte mycket på värderingen av företaget på detta? Storybaserat spel baserat på en filmvärld som ingen verkar bry sig om?

.

Man skulle kunna vända på det.
Det finns mängder av filmer som är baserade på spel.

Inte många håller samma kvalitet som originalet men det släpps hela tiden nya. Det är ett sätt att få IP att växa sig ännu större och förhoppningsvis boosta försäljning av spel.

Hitman, Assassins Creed, Wow och skulle en film floppa som Air verkar göra så spelar det ju ingen roll för spelbolaget som faktiskt gör just spel och inte film.

Gaming Corps gör spel och det är en stor skillnad mot om dom hade varit involverade i filmen vilket dom inte är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in