Citat:
Ursprungligen postat av
Out-of-Step
Börjar inse att det är mycket som kan kastas... var ska jag börja?

Alltså risken finns väl alltid att man kan råka slänga nåt som var bra men då får man väl hitta nytt liksom inte hela världen. Vissa items kanske blir bra i nån ny patch ja men är det bara legendary "effekten" så funkar kuben lika bra. Sen sa du faktiskt att du nästan uteslutande spelar seasons (som mig) så då finns det faktiskt ingen anledning att sitta och spara på en massa skit du aldrig kommer använda ändå ärligt talat. Här får du en liten to-do list.
1. Salvage på:
Allt som inte är legendary/set
Allt som inte är ancient (framförallt vapen) om de inte har perfekta stats av något slag. Du kan också kuba istället men då får du farma lite mats till det först, förstör alla eventuella dubbletter.
2. Släng alla gamla material ubermats. Machine of gluttony/evil/war/bones och leoric's regret/vial of putridness/idol of terror/heart of evil är de materialen som gäller. Alla andra är gamla och utdaterade och är bara att slänga bort.
3. Gör färdigt din staff of herding.
4. Gör en material-tab i stashen där du lägger alla gems, craftables osv istället för att ha lite på alla gubbar.
5. Alla dina gubbar borde ha en varsin legendary pot, släng alltså de du har i stashen.
6. Om du verkligen tycker du har ont om plats, släng alla dyes åt helvete, de är liksom vendorgrejer, onödigt att låta sånt ta plats i din egen låda.
7. Kasta alla legendary gems som är >level 30. Ha bara en hoarder gem, släng alla gem of ease då du inte kommer levla nya gubbar på non-season ändå.
8. Släng alla gems som är sämre än marquise. Om du har gems som är högre än imperial men lägre än flawless royal så kuba upp dessa. marquise/imperial/flawless royal är de enda du vill ha då det är de enda gemsen du använder. flawless royal för att stoppa i gear, imperial för rerolls och marquise för att du inte vill ha ojämnt antal av alla färger (mvh OCD).
Finns säkert massa mer men det var det jag kom på just nu. Mvh ordningsnarkoman