2015-12-31, 20:19
Avslutad
Vilket sjukt spel. 3 lions claw på 2 timmar

Är det reforge legendary som gäller om man vill snabbt få acient?
Citera
2016-01-03, 13:26
Medlem
Out-of-Steps avatar
Något tips för hur man kan sluta vara en hoarder?
Sitter nu med max antal karaktärer, alla inventory och slots fulla inklusive min bank... kommer inte att kunna starta en ny gubbe i season

Känns poänglöst i ett farmingspel att slänga det man tidigare farmat efter.
Citera
2016-01-03, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Något tips för hur man kan sluta vara en hoarder?
Sitter nu med max antal karaktärer, alla inventory och slots fulla inklusive min bank... kommer inte att kunna starta en ny gubbe i season

Känns poänglöst i ett farmingspel att slänga det man tidigare farmat efter.

Är ju bara sortera bort skiten.
Har mycket svårt att tro att du fyllt allting med gear som är så bra att man inte kan hitta den igen ganska fort. Area damage ska in på nästan alla delar nu, så saker som inte kan rolla det går bort fort.

Om du har fullt med Legacy gear från Vanilla så tar det kanske en sida i banken eller två gubbar.

Många items har fler stats nu än tidigare vilket gör gamla versioner värdelösa.
T.ex Frostburn, DML, WoW, Bombardier's Rucksack, The Fist of Az'Turrasq.

Har själv tio lediga platser för season5. Spelar dock aldrig non-season så har inget där och mitt konto med legacy gear försvann pga hellfire amuletten
Skulle t.om kunna fixa mer platser men tror tio duger för season5 (3 wizards, 1 barb, 2 wd, 1 sader, 1dh är planen atm).
Citera
2016-01-03, 14:52
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrOsocial
Är ju bara sortera bort skiten.
Har mycket svårt att tro att du fyllt allting med gear som är så bra att man inte kan hitta den igen ganska fort. Area damage ska in på nästan alla delar nu, så saker som inte kan rolla det går bort fort.

Om du har fullt med Legacy gear från Vanilla så tar det kanske en sida i banken eller två gubbar.

Många items har fler stats nu än tidigare vilket gör gamla versioner värdelösa.
T.ex Frostburn, DML, WoW, Bombardier's Rucksack, The Fist of Az'Turrasq.

Har själv tio lediga platser för season5. Spelar dock aldrig non-season så har inget där och mitt konto med legacy gear försvann pga hellfire amuletten
Skulle t.om kunna fixa mer platser men tror tio duger för season5 (3 wizards, 1 barb, 2 wd, 1 sader, 1dh är planen atm).
Problemet är att det är så farligt mycket prylar och så många snarlika stats på många att jag får kraftig huvudverk

Hmm du har ju helt rätt i vad du säger men vet inte hur jag ska gå till väga. Spelar också i princip uteslutande season men känns ändå som att prylarna man samlat ger lite nostalgi eller någon form av troféer från en förfluten tid . Har dessvärre inga legacy items kvar vad jag vet, det mesta har malts ned.

Här har du en bild på mina inventorys på mina karaktärer samt bank (bankgubbar borträknade). Inte helt fullt men nog för min del
http://imgur.com/a/f0Tkv
Citera
2016-01-03, 15:03
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Här har du en bild på mina inventorys på mina karaktärer samt bank (bankgubbar borträknade). Inte helt fullt men nog för min del

Fan vad rörigt du har det till att börja med

En enkel sak att sätta igång med är ju att fixa färdigt din staff of herding om du inte hade den redan så kan du slänga alla extra delar till den som skräpar. Samma med uber-material. Släng ut gamla machines/mats som inte är relevanta längre och spara resten. Använd en tab till alla material och släng in allt från dina gubbar där så får du en bättre översikt. Bara det borde ge dig ganska mycket extra plats.
Citera
2016-01-03, 15:27
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Fan vad rörigt du har det till att börja med

En enkel sak att sätta igång med är ju att fixa färdigt din staff of herding om du inte hade den redan så kan du slänga alla extra delar till den som skräpar. Samma med uber-material. Släng ut gamla machines/mats som inte är relevanta längre och spara resten. Använd en tab till alla material och släng in allt från dina gubbar där så får du en bättre översikt. Bara det borde ge dig ganska mycket extra plats.
Haha, tidigare var det väldigt städat och snyggt men sen efter 2 seasons av prylar som åkt över till NS så ser det ut sådär...

Bra idé, Staff of Herding är inte klar. Tror inte jag har några ubermaterial som inte är relevanta längre, åtminstone inga grå items. Hmm problemet är att jag säkerligen har två hela bankslots för varje klass när bankgubbarna är inräknade samt dubletter av t.ex tank WD . Eller du kanske hade något annat i tankarna, med tanke på att det skulle ge mig ganska mycket extra plats?

Kanske det uteslutande största problemet för min del att jag spenderar största delen med att sortera, fundera, räkna och testa grejer. Så det har ganska naturligt blivit många av varje pryl som t.ex mina 20(?) unity ringar
Senast redigerad av Out-of-Step 2016-01-03 kl. 15:35.
Citera
2016-01-03, 16:44
Medlem
Citat:
Problemet är att det är så farligt mycket prylar och så många snarlika stats på många att jag får kraftig huvudverk

Hmm du har ju helt rätt i vad du säger men vet inte hur jag ska gå till väga. Spelar också i princip uteslutande season men känns ändå som att prylarna man samlat ger lite nostalgi eller någon form av troféer från en förfluten tid . Har dessvärre inga legacy items kvar vad jag vet, det mesta har malts ned.

Är allt det där ancient eller med nästan perfekta stats?
T.ex en unity med 50cd, 5cd, 7ias, socket, elite dmg.
En med 50cd, 7iaf, 7cdr, socket, elite.
En 50cd, 20ad, 5cc, socket.
Osv, tror du fattar.
Med tanke på hur din ena barb ser ut så känns det som att mycket kan vara absolut skit.
Du har en WD med build som inte fungerat på fyra månader? Monken lika så.
Är kuben fylld? För massvis av items du sparat är bara bra där.

Sen om du inte hade gems och mats på varje char skulle du spara mycket plats. Sen använda followers för att hålla gear. Även att spara gula ringar är lite skumt, om de inte råkar vara legacy med t.ex min dmg eller 9 IAS.
Citera
2016-01-03, 17:07
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Är allt det där ancient eller med nästan perfekta stats?
T.ex en unity med 50cd, 5cd, 7ias, socket, elite dmg.
En med 50cd, 7iaf, 7cdr, socket, elite.
En 50cd, 20ad, 5cc, socket.
Osv, tror du fattar.
Med tanke på hur din ena barb ser ut så känns det som att mycket kan vara absolut skit.
Du har en WD med build som inte fungerat på fyra månader? Monken lika så.
Är kuben fylld? För massvis av items du sparat är bara bra där.

Sen om du inte hade gems och mats på varje char skulle du spara mycket plats. Sen använda followers för att hålla gear. Även att spara gula ringar är lite skumt, om de inte råkar vara legacy med t.ex min dmg eller 9 IAS.
Skulle nog säga att 75% inte är ancient, det allra mesta är från Season 2 och strax efter ancient items kom. Mycket är säkerligen skit, men har inte tagit mig tiden att rensa av olika påhittade anledningar som t.ex att items kan vara bra en annan patch osv. Kuben fick jag för första gången för någon vecka sedan så där är inte ett enda item tillagt, kanske lägga dit så jag har exakt alla?

Alla followers har fullt gear också , har inte haft koll på vad som ändrats för dessa men hade i season 2 en av de bäst gerade templar. De gula ringarna är typ max stat, max crit dmg, max crit chance och socket som jag mestadels använt innan jag fått lika bra eller bättre legendarys.

Börjar inse att det är mycket som kan kastas... var ska jag börja?
Citera
2016-01-03, 22:56
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Börjar inse att det är mycket som kan kastas... var ska jag börja?

Alltså risken finns väl alltid att man kan råka slänga nåt som var bra men då får man väl hitta nytt liksom inte hela världen. Vissa items kanske blir bra i nån ny patch ja men är det bara legendary "effekten" så funkar kuben lika bra. Sen sa du faktiskt att du nästan uteslutande spelar seasons (som mig) så då finns det faktiskt ingen anledning att sitta och spara på en massa skit du aldrig kommer använda ändå ärligt talat. Här får du en liten to-do list.

1. Salvage på:
Allt som inte är legendary/set
Allt som inte är ancient (framförallt vapen) om de inte har perfekta stats av något slag. Du kan också kuba istället men då får du farma lite mats till det först, förstör alla eventuella dubbletter.
2. Släng alla gamla material ubermats. Machine of gluttony/evil/war/bones och leoric's regret/vial of putridness/idol of terror/heart of evil är de materialen som gäller. Alla andra är gamla och utdaterade och är bara att slänga bort.
3. Gör färdigt din staff of herding.
4. Gör en material-tab i stashen där du lägger alla gems, craftables osv istället för att ha lite på alla gubbar.
5. Alla dina gubbar borde ha en varsin legendary pot, släng alltså de du har i stashen.
6. Om du verkligen tycker du har ont om plats, släng alla dyes åt helvete, de är liksom vendorgrejer, onödigt att låta sånt ta plats i din egen låda.
7. Kasta alla legendary gems som är >level 30. Ha bara en hoarder gem, släng alla gem of ease då du inte kommer levla nya gubbar på non-season ändå.
8. Släng alla gems som är sämre än marquise. Om du har gems som är högre än imperial men lägre än flawless royal så kuba upp dessa. marquise/imperial/flawless royal är de enda du vill ha då det är de enda gemsen du använder. flawless royal för att stoppa i gear, imperial för rerolls och marquise för att du inte vill ha ojämnt antal av alla färger (mvh OCD).

Finns säkert massa mer men det var det jag kom på just nu. Mvh ordningsnarkoman
Citera
2016-01-04, 21:11
Avslutad
När man tar reforge legendary i kuben spelar det ingen roll vad vapnet hade för stats innan det är enbart lotteri vad man får? Försökt 20 gånger med lionclaw men det blir ju bara piss varje gång.
Citera
2016-01-04, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
När man tar reforge legendary i kuben spelar det ingen roll vad vapnet hade för stats innan det är enbart lotteri vad man får? Försökt 20 gånger med lionclaw men det blir ju bara piss varje gång.

Det spelar ingen roll, varje item du får är som att det just droppat från ett monster.
Så därför kan man t.ex när patchen kommer bara dra reforge på items för att få nya versionen.
På tjugo gånger borde du iaf fått två ancient. Men oddsen är ju ändå en på några hundra att det blir ett bra item.
Citera
2016-01-04, 21:44
Avslutad
Citat:
Det spelar ingen roll, varje item du får är som att det just droppat från ett monster.
Så därför kan man t.ex när patchen kommer bara dra reforge på items för att få nya versionen.
På tjugo gånger borde du iaf fått två ancient. Men oddsen är ju ändå en på några hundra att det blir ett bra item.

Haft sinnessjuk tur med shenlong fick typ ancient med perf stats på 2 försök men vissa items tar ett halvt liv att få
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in