Citat:
Ursprungligen postat av
Tradern69
Din information förstärker bara att det är omöjligt att dagens Syrien består av 4 miljoner kurder..
I och med rensning av befolkningen av Syrien är det självklart mindre. Dock aldrig att den har halverats/reducerats från 4 till 2 dvs 50% mindre.
Dock så skrev du även 23 miljoner i totalen medans den siffran var innan den utvidgade kriget i Syrien.
Kurderna utgjorde ca: 13 % av Syriens befolkning om man räknar på 3 miljoner på hela 23 miljoner.
Och då räknar vi mellan dina 2 till mina 4.
Låt säga att 50% av Kurderna inte finns idag dvs 2 miljoner som du skrev och Syriska befolkningen har reducerats totalt sett med officiella registrerade internationella uppgifter med hela 7.6 miljoner vilket får oss att hamna på en siffra på 15.4 miljoner att Syrien har i befolkning.
2 miljoner kurder av 15.4 är då 13 % igen (ingen slump att vi får samma procent)
Och den här sista raden var till Xelious
Vart är din källa till 4% jag har väntat sedan februari 2015 tror jag.
Om Kurderna utgör 4% sedan du har sagt det betyder det då att det är bara ynka 900.000 kurder i hela Syrier vilket låter helt befängt och säkert av den anledningen du aldrig anger källa på ditt påstående.
Men visst, är Kurderna i Syrien så mäktiga att Turkiet ser kurderna i Syrien så stort hot med sina 900.000 inklusive barn och äldre att hela deras utrikespolitik är baserat på Kurdiska rädslan och deras milda hållning till ISIS och vilja till risker med västvärlden med sin behandling mot Kurder i Syrien och dom i Syrien är den mest framgångsrika kraften mot ISIS samtidigt som man är en minoritet utan statligt finansierade och äger lika stor yta som Assad regimer fast i norra Syrien?
Imponerande i mina ögon för att vara 900.000 enligt dig.