Citat:
Ursprungligen postat av
Fenixnewborn
Nytt nick men samma idioti
Vad har ditt svammel med guds existens att göra?
Precis, Det är mer än välkänt ATT inläsningsmannualer för ärevördig lovprisning MOT , FÖR och ÅT gud sedan länge upprättats - frågan är inte de befintliga underlagenm utan att det är "Guds Ord"
En medlem skrev en dag så här : "det är väl givet att gud inte kan skriva med penna"
... förbryllande svar, att säga sig veta vad gud INTE KAN. Den medlemmen tyckte sig ge en hint, om sig själv.. att vara vetare.. han ville säga att han på förhand visste, vad gud verkligen inte ska kunna.
Det säger att det finns en felmarginal.. i den marginalen.. tar människan fatt i pennan, kritan, tenen, jordklumpen och säger sig skriva som guds ställföreträdare.
Men det är inte god himself.. oavsett vad. Vem påstår att det jag nu skriver inte är jag h.b.b , utan själve Gud? jag kan hävda det, men jag är inte av sådan natur, däremot fanns minst en medlem, som omedelbart ryckte in till "guds försvar"
men, man vill då förstå.. varifrån han fått uppgiften!! att gud inte kan skriva.
felmarginalen är helt enorm. så stor att det kom att heta god of the gap/gaps.
då människor sinsemellan dessutom... visar sig ha mastodonta gaps mellan hur de sinsemellan tolkar ordar och statuerar gud, att finnas.
Och ålägger bl.a mig, att behöva ta annan individs övertygelse som mer sann, än mitt omdöme i att fortf. faktiskt icke kunna se att en gud agerar el ingriper.
Han var allsmäktig hette det. Så beläggen om jag får be. Gud lär inte heller avla, då det är ett väsen av icke-fysiolbiologisk natur. Och är då människan av samma natur som gud om jag får undra? Hur förstår hon öht.. något som går långt utanför sans och vett, isf?
Redovisning för sådant, totalt lyser med frånvaron att ens vilja eller behaga ta ett steg i ansvarshavandet. Iofs M.Beming försökte så gott han kunde, och det landade också där på människans egen upplevelsevärld, strikt subjektivt.
Liksom att jag säger, att detta inlägg här, är inte jag.. det är gud som talar här nu. och det är så, för jag vet det och det är allt. Eller att det står i bibeln och det är gud, och därför är det sant. Sedan end discussion.
Det kan handla om ren fantasi, då blir många sårade inom sig, vilket i min värld är en indikation.. på att det ändå är människan själv.. som framställer
SIG SJÄLV som gud.