2016-01-02, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RunePettersson
Ja och som jag skrev i förra inlägget så påstod du att det var en liten order som dom inte lyckades leverera när det egentligen var en stor. Förstår inte heller varför det skulle vara något att haka upp sig på att den blivit försenad. Pengarna kommer fortfarande komma in fast i Q1 istället. Dessutom uppgav Anoto logistiska skäl till förseningen vilket lika bra kan betyda att det var frakten som på något sätt strulade, kanske inte ens berodde på Anotos kapacitet. Varken du eller jag vet varför det blev försenat så varför skulle det vara ett argument mot att Anoto inte skulle leverera?

Sen skriver du att det inte finns bläck i Anotos pennor, samtidigt som du hävdar att det du skriver inte är osaklig skit. I rest my case.

Om du tar dig en funderare och kollar på grafen, läser deras rapporter och gör lite research innan du placerar dina pengar istället för att hacka ner på folk. Så kommer du fram till samma sak som större investerarna gör dvs, inte värt att slösa pengar på!

Annars hade väl alla köpt sig glada på deras aktie för enligt dig är den brutalt undervärderad och kommer gå upp till 10000000kr/post?
Citera
2016-01-02, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Outzip
Ingen bläck? ha! läs denna....de håller på med en penna med 4 olika färger. och dessa färger kan suddas bort utan att förstöra dot pattern på pappret.

http://upcommons.upc.edu/bitstream/handle/2099.1/23596/Article.pdf

Snälla...läs denna flera gånger.

Snälla om du ska komma med något läs översta texten på pdf filen innan du ska komma med "bevis"
Citera
2016-01-02, 21:57
Medlem
Citat:
Ingen bläck? ha! läs denna....de håller på med en penna med 4 olika färger. och dessa färger kan suddas bort utan att förstöra dot pattern på pappret.

http://upcommons.upc.edu/bitstream/handle/2099.1/23596/Article.pdf

Snälla...läs denna flera gånger.

Citerade du fel?
Citera
2016-01-02, 21:57
Medlem
Jag kan väl säga att jag i grunden avskyr Anoto, men inte ens jag kan bortse från att 2016 ser ovanligt ljust ut. De har faktiskt fått riktiga rejäla beställningar (även om klantstein inte lyckades leverera i tid) och avtalet med hp verkar löpa på som beräknat, produkter kommer att lanseras!

Så även om det tar emot...Anoto är ett bra case inför 2016. Dubblad kurs från nuvarande MINST.
Citera
2016-01-02, 21:58
Medlem
Citat:
Citerade du fel?

Jag citerade fel ja!
Citera
2016-01-02, 21:59
Medlem
Citat:
Citerade du fel?

Citerade fel ja
Citera
2016-01-02, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haxer
Snälla om du ska komma med något läs översta texten på pdf filen innan du ska komma med "bevis"

Hela Artikeln bygger på Anotos teknik. Har det med rubriken att göra?
Citera
2016-01-02, 22:45
Medlem
Citat:
Hela Artikeln bygger på Anotos teknik. Har det med rubriken att göra?

Den bygger på att Anotos teknik för tillfället men är bara mjukvaran.

Dessutom inte helt anotos teknik, läser du igenom rapporteringen igen så är det enbart punktläsningen... så vitt jag kan förstå?
Hårdvaran står HP för!

Rättare sagt Anotos mjukvara, men marknadsförs under HP ser bara detta som ett test och jag ser faktiskt ingen användning för produkten. Att aktien kommer gå upp några % ser jag som möjligt. Har dock andra intressantare poster att köpa.

Inte att jag på något vis dömer ut Anatos, ser bara det som en stor risk kontra utfall.

Finns som sagt roligare aktier med större utdelning som är mycket mycket mer intressanta under 2016!

Deremot kanske man borde köpa på sig ett 100-talet bara för att se hur det går.

Jag försöker inte på något vis leka master, ni får självklart spendera era pengar hur ni vill.
Senast redigerad av haxer 2016-01-02 kl. 22:56.
Citera
2016-01-03, 16:12
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haxer
Den bygger på att Anotos teknik för tillfället men är bara mjukvaran.

Dessutom inte helt anotos teknik, läser du igenom rapporteringen igen så är det enbart punktläsningen... så vitt jag kan förstå?
Hårdvaran står HP för!

Rättare sagt Anotos mjukvara, men marknadsförs under HP ser bara detta som ett test och jag ser faktiskt ingen användning för produkten. Att aktien kommer gå upp några % ser jag som möjligt. Har dock andra intressantare poster att köpa.

Inte att jag på något vis dömer ut Anatos, ser bara det som en stor risk kontra utfall.

Finns som sagt roligare aktier med större utdelning som är mycket mycket mer intressanta under 2016!

Deremot kanske man borde köpa på sig ett 100-talet bara för att se hur det går.

Jag försöker inte på något vis leka master, ni får självklart spendera era pengar hur ni vill.

Jisses vilken lallare du är.. Börja med att läsa om Anotos teknik innan du kommer med dina visdomsord och låtsas rädda våra pengar. Som det verkar så har vi bättre koll än dig lyckligtvis..
Citera
2016-01-03, 16:26
Medlem
LordRymds avatar
Man kan ju inte förneka att Anoto befinner sig på väldigt intressanta nivåer i nuläget. Ska bevakas noga. http://goi.nf/?bbvxbo
Citera
2016-01-03, 19:51
Medlem
lifeabroads avatar
Triggers i närtid?
Citera
2016-01-03, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Jisses vilken lallare du är.. Börja med att läsa om Anotos teknik innan du kommer med dina visdomsord och låtsas rädda våra pengar. Som det verkar så har vi bättre koll än dig lyckligtvis..

Absolut, du har helt rätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in