2016-01-02, 05:38
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multikulti2
I detta program kritiserar SR mig veterligen första gangen nagonsinn ensamkommande flyktingbarn man ifragasätter deras alder att de har föräldrar i livet osv http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/661933?programid=4902 varför ställer SR plötsligt dessa fragor??
Tvärvänder? Kritiserar?
Citat:
Barnläkaren Anders Hjern är en av dem som varit mest kritiska.
Att de tvärvänt tror jag på den dag SR enbart citerar en av de svenskar som varit mest kritiska mot att inte ha åldersbestämningar i sverige, istället för tvärtom.
Citera
2016-01-02, 05:43
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tors-hammare
Bra SR!! Mera, mera, mera...... sådant här och släng nu för tusan bort den där äckliga stämpeln och munkavle "rasist" ( en ondskans påhitt av er och era reliker ).

Vad fasiken yrar du om? Lydiga till SD????? har det inte varit mera håll tyst annars rasist, gilla läget, vet hut, öppna hjärtan, .... vi vet bäst a la 7K?? i evigheter nu. Eller??

Vilken planet föddes du i?

Verkligheten är ju det SD hela tiden har pratat ( nästan ropat om, till dumskallar med knäck i örnen ), eller vad fasiken snackar du om...??!!!! Och de hade rätt!! eller hur?

Jösses.

Nej vännen, jag har sett det här hela tiden, och är ändå inte SD. Vi kan inte kasta svenska folket ur askan i elden. Ett problem som berörs är att man inte vågar snacka för att bli stämplad som rasist. Du bekräftar detta problem.

Om ett land erbjuder en god framtid med förbehållet att man ska vara 18 år eller yngre för att få hit sin familj är det inte konstigt att många i helvetiska länder tar chansen att starta om med ett ankarbarn. Det är inget att fördöma. Det är myndigheterna som inte kikar på världen med andra glasögon än sina egna som felar!

Vår goda vilja blir motsatsen, barn utsätts.
Sagt det igen, får det bekräftat gång på gång. Vad gör vi som är seriösa och inte är rasister? Desillusionerade humanister? Utmärkt program, tar upp en fråga, som genast förvrids av skitindivider i Sverige, bortskämda, läbbiga människor! När ska seriösa partier börja lyssna, det är knappt om tid nu...
Senast redigerad av IQ130 2016-01-02 kl. 05:49.
Citera
2016-01-02, 05:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Nej vännen, jag har sett det här hela tiden, och är ändå inte SD. Vi kan inte kasta svenska folket ur askan i elden. Ett problem som berörs är att man inte vågar snacka för att bli stämplad som rasist. Du bekräftar detta problem.

Inte kasta svenska folket ur askan i elden? Hur menar du nu?

Jag tycker ju att det är bra att man debatterar och lyfter fram Svenskarnas åsikt UTAN att de skall behöva höra till trams-ord som fåniga "rasist"!!

Men de andra frågorna svara du inte på, eller så gled du undan. Varför skrev du "lydiga till SD"? det har aldrig varit frågan om det, utan tvärtom, för annars så.... (du vet vad ).. Bara så fruktansvärt irrelevant att skriva just så som du skrev när det aldrig varit något som gått medströms enligt gängse lömsk opinionsbildning ( skapad av skit-massmedian. ).
Senast redigerad av Tors-hammare 2016-01-02 kl. 05:55.
Citera
2016-01-02, 06:02
Medlem
drwaddes avatar
Hehe. Jag bara måste lyfta ett svar SR gav på fejjanboken-kommentarsfältet:

Citat:
Ursprungligen postat av Studio Ett Sveriges Radio
Man bör inte dela upp relevant information efter vad SD påstår och inte påstår. Vi ska inte snegla på olika politiska partiers agendor. Journalistiken ska sträva efter att vara oberoende och ge plats åt det som vi bedömer att våra lyssnare är intresserade av. Så länge informatíonen kommer från trovärdiga källor och så var det i detta fall.

Många roliga nyckelord där från kappvänderiet:

*Trovärdiga källor
*Oberoende
*våra lyssnare intresserade
*politiska partiers agendor

Roande...
Citera
2016-01-02, 07:31
Medlem
Ganska så kul men också skrämmande att se hur media i fråga efter fråga nu börjar förstå vad de "främlingsfientliga" kommit underfund med för tio, femton år sen. Ankarbarn, volymsfrågan, jihadistproblem, hedersvåld, parallellsamhällen osv. Men det sker skamlöst och kampanjerna mot de som länge varit klarsynta fortsätter märkligt nog ändå.

Vad blir nästa grej att "erkänna"? Att våldtäktsökningen är invandringsrelaterad? PISA-resultaten? Kommer det till och med att erkännas att "apatiska barn" aldrig var annat än bluff?
Citera
2016-01-02, 10:11
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multikulti2
I detta program kritiserar SR mig veterligen första gangen nagonsinn ensamkommande flyktingbarn man ifragasätter deras alder att de har föräldrar i livet osv http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/661933?programid=4902 varför ställer SR plötsligt dessa fragor??

måste vara ett misstag. Antagligen en miss av SRs HR avdelning där de missat/ lurats ang den arbetssökandes politiska tillhörighet.
Citera
2016-01-02, 10:21
Medlem
Omvändelse under galgen. I flera månader har SR i praktiken agerat propagandaorgan. Rapporteringen har varit extremt ensidig.

Givetvis har detta med sossarnas förändrade inställning att göra. Nästan inga journalister vågar tänka självständigt utan man väntar tills det kollektiva medvetandet beslutat sig för något.
Citera
2016-01-02, 10:56
Medlem
vadvills avatar
Hörde på tv4 nyheterna dom snackade om multiresistenta bakterier, att antalet fall i sverige har fördubblats på 1år.
Sist i inslaget sa dom att det beror på att invandringen ökat. Lite chockad att dom erkänner ett sådant samband.
Citera
2016-01-02, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Svenska regimen har tvärvänt och kommer att införa ålderbedömningar.

Tror jag när jag ser det. Vi pratar om Socialdemokrater nu. De kommer att sätta till ytterligare en utredning. De kommer att "i speciella fall" utföra ålderstest. De kommer att tillåta överklagan i det oändliga. De kommer att ge dispenser.

Jag tror att utspelet handlade om "signalpolitik". Löfven sa att vi ska införa tester var kokat ihop av deras strateger med syfte att det ska bli känt hemma i Afganistan och Somalia att nu så är det inte värt pengarna till smugglarna för i Sverige blir åldersbluffen synad. Men att Löfven tänkt införa tester på alla på riktigt det tror jag som sagt när jag ser det.

Vi pratar om socialdemokrater nu. Ett "politiskt utspel" behöver inte betyda någonting.

Angående radioprogrammet kan det varit planerat länge men inte politiskt möjligt att producera eller sända innan nu.
Senast redigerad av motkraft 2016-01-02 kl. 11:03.
Citera
2016-01-02, 12:59
Medlem
TS frågar varför SR ställer dessa frågor nu. Jörgen Huitfeldt har gjort programmet. Han är en etablerad grävande journalist, född 1970. Han bor i Farsta i en villa med sin fru två minuter från en båthamn. Hans fru är personalchef för en stad, kanske Farsta, kanske Stockholm. De har en tonårsson.

För att gräva måste man undersöka den rådande berättelsen. Huitfeldt finna intressanta saker, han ställer kontrollfrågor hela tiden.

FN:s Flyktingkonvention skriver inte att ett ensamkommande skall vara utan föräldrar, den endast skriva att barnet kommer utan föräldrar, d.v.s. de kan vara vid liv eller inte.

Barnen blev less på att gå i skolan med svenska barn som var betydligt yngre än sig själva, framkom det. De umgicks med barn äldre än vad de själva uppgett om sig själva.

Sverige är rätt ovanlig med folkbokföring, det har inte England, t.ex. Det är möjligt att barnen inte vet när det är födda.

Tyskland, Danmark och Norge har bestämmande av åldern genom läkare eller tandläkare. Då blir det vi som tar emot en flicka som sade sig vara 14 och en halv, men var tre år äldre. Poängen var att barnen måste först komma till ett beslut om PUT från MV. Det tar numera 18 månader. Sen måste de ansöka om att få hit föräldrarna. Det tar sin tid. Så fort barnet fyller 18 år kan inte familjen kommer. Det är därför män och kvinnor som är 18 till 30 uppger att det är 14 och ett halvt år gamla. De behöver den tiden för att ta sig genom gången för att hinna få hit familjen, vilket var syftet hela tiden. Ändå är det trångt om tid och nervöst.

En fin variant med flickan var att hennes föräldrar var redan i Danmark, men hon kallade dem för faster och moster. Det framgick inte av programmet vilket land hon var ifrån, men syftet var att få hit en familj som faktiskt inte var hennes familj. Huitfeldt undvek att tala om varifrån varje barn kom, kanske för att undvika anklagelse om hets mot folkgrupp.

Asylansökningar från barn från Afghanstan började stiga exponentiellt i april i år. Det tar ca 6 månader att tar sig hit. Det är familjerna i Afghanistan som bestämmer att ett barn skall skickas till Sverige. En anledning kan vara att under år 2014 blev det känt att USA skulle dra tillbaka sina trupper från Afghanistan. Då skulle det finnas en chans att Afghanistan inte så mycket längre skulle anses vara ett land som gav flyktingstatus.

Ingen SD:are har trott på 7-klöverns, och SVT:s propaganda om ensamkommande flyktingbarn. Men som TS skriver är det första gången SR har visat hur det ligga till.
Citera
2016-01-02, 13:58
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbumona
Ensamkommande män måste väl ändå vara det mest ärliga.
Det är ju fel det också med tanke på att de alltid reser i grupp.
Citera
2016-01-02, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infohunter
känner jag till judarnas taktiker rätt så är det planerat...dom försöker minska antalet väljare som lämnar S och M till SD...det är därför dom nu tvärvänder i frågan, för att få folk att stanna kvar på vänstersidan. S och M är samma gäng, båda jobbar för judarna som styr landet.

SD är styrt av Sionister, så det känns nog mer som om att man vill eskalera övergången till SD. Då har man sen en styrd opposition och vips så har vi tio gånger mer problem än vad vi har idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in