1900:-/månaden via CSN som fickpengar till ensammakommande… man ska lyssna på socionomerna, familjhemmen osv. Det har jag gjort hela tiden, men jag är INTE SD. Kommer aldrig bli! Norske historikern säger att debatten förs pga. svenska fegheten under 2 VK. Vi som kan tänka vet… övriga blir rasister. Vi måste nyansera debatten nu, skönt att SR startar. Verkligheten är det vi ska diskutera. Inte bli lydiga slavar till SD eller andra, ex.vis afghanska föräldrar som skickar i väg släktingar med ett uppdrag.
Svenska systemet är en marknad för kriminella nätverk, smugglare som ljuger om Sverige och överdriver… hjälparna vågar inte berätta med riktiga namnen, gör farliga politiska val, detta borde vi prata ännu mer om. Hjälp!
Ett brett reportage, journalisten har gjort sitt jobb. Att vissa i tråden enbart vill klippa ut resonemang från sin kontext förvånar inte.

Just detta kritiseras och är anledningen till debatten som startar i SR… oförmågan, vår svenska, att enbart debattera grunt, förenklat, och fördumma svenskarna! (Helt enligt totalitära partiers önskan…)
Familjehem: Trodde att barnen var ensamma, men ingen av våra sju "barn" har varit ensamma… Ensamkommande flicka berättar att hennes föräldrar bor i Danmark! Var tre år äldre än vad hon berättat. Mådde dåligt… gjorde hon. ALLA BARN VILL INTE DETTA! UPPDRAG BARNEN ÅTAR SIG… ALLA KLARAR INTE AV DET, ATT SKILJAS FRÅN SIN FAMILJ!
Antingen är vi rasister eller humanister. Nu måste vi ta det humanitära perspektivet. Det vill jag ha och inget annat.
Federley: Ankarbarn finns inte!

När ska C bli verklighetsinriktade och släppa horderna av uppmärksamhetstörstande från Stureplan som kidnappat partiet? De behöver rensa ut mer än SD verkar det som…