2016-01-01, 19:49
  #1261
Medlem
Ska man nu se det senaste pm:et om sen leverans positivt, så är det väl att anoto faktiskt har så stort tryck på efterfrågan att de har svårt att leverera...men det gäller att KUNNA LEVERERA STORA MÄNGDER annars är man rökt i längden!

Om inte anoto lyckas nå framgång 2016 så gör de det aldrig, för nu HAR DE FALTISKT CHANSEN!

Har även märkt att det dykt uipp en del mindre konkurrenter, men ingen aning hur tekniken står sig mot anoto. En del pennor kräver inget specialpapper...
Citera
2016-01-01, 21:05
  #1262
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luggas78
Ska man nu se det senaste pm:et om sen leverans positivt, så är det väl att anoto faktiskt har så stort tryck på efterfrågan att de har svårt att leverera...men det gäller att KUNNA LEVERERA STORA MÄNGDER annars är man rökt i längden!

Om inte anoto lyckas nå framgång 2016 så gör de det aldrig, för nu HAR DE FALTISKT CHANSEN!

Har även märkt att det dykt uipp en del mindre konkurrenter, men ingen aning hur tekniken står sig mot anoto. En del pennor kräver inget specialpapper...


Kan du lägga upp några exempel på pennor så kan vi diskutera för och nackdelar.
Det finns en penna som "oroar" mig. Och det är "Stabilo" tror jag den heter. Men eftersom jag inte vet hur den fungerar så tänker jag inte säga mycket.
Citera
2016-01-02, 01:24
  #1263
Medlem
http://otmtech.com/

Här är en länk till en penna som någon länkade till i en aktiegrupp på Facebook. Ingen aning om hur tekniken står sig i jämförelse med Anoto, har inte läst något om den men kom på att ni frågat efter länkar här.
Citera
2016-01-02, 01:31
  #1264
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RunePettersson
http://otmtech.com/

Här är en länk till en penna som någon länkade till i en aktiegrupp på Facebook. Ingen aning om hur tekniken står sig i jämförelse med Anoto, har inte läst något om den men kom på att ni frågat efter länkar här.

Bra exempel!

Nackdelen med denna pennan är att du ALLTID måste sitta framför en skärm. Du ser ju inte vad du ritar på ( om du skall rita/skriva på papper). Nackdelen är om jag förstått det hela rätt att du inte ha någon tryckkänslighet...dvs att om du trycker hårdare så bli inte linjerna tjockare. Sen trycker jag att den är för dyr också. Var på pappret är är du? det vet du inte heller.

Fördelen är väl att du kan skriva på vilken underlag som helst...SÅVIDA du har en skärm du kan titta på.
Citera
2016-01-02, 03:09
  #1265
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Outzip
Bra exempel!

Nackdelen med denna pennan är att du ALLTID måste sitta framför en skärm. Du ser ju inte vad du ritar på ( om du skall rita/skriva på papper). Nackdelen är om jag förstått det hela rätt att du inte ha någon tryckkänslighet...dvs att om du trycker hårdare så bli inte linjerna tjockare. Sen trycker jag att den är för dyr också. Var på pappret är är du? det vet du inte heller.

Fördelen är väl att du kan skriva på vilken underlag som helst...SÅVIDA du har en skärm du kan titta på.

Dom säger i reklam filmen att den är tryckkänslig. Men om den inte kan skriva med bläck (vilket någon på placera trodde) så blir det ju svårt att konkurrera på ställen där man fyller i ett formulär och företaget vill ha både originalet och den digitaliserade kopian.
Citera
2016-01-02, 08:24
  #1266
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RunePettersson
Dom säger i reklam filmen att den är tryckkänslig. Men om den inte kan skriva med bläck (vilket någon på placera trodde) så blir det ju svårt att konkurrera på ställen där man fyller i ett formulär och företaget vill ha både originalet och den digitaliserade kopian.

Tror därför inte att anoto kommer gå plus i kassan utan är hypeat skit från småsparare.
Citera
2016-01-02, 15:50
  #1267
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haxer
Tror därför inte att anoto kommer gå plus i kassan utan är hypeat skit från småsparare.

Du tror det för att det finns konkurrenter eller vad menar du? I så fall kan jag upplysa dig om att alla företag har konkurrenter. Även dom som tjänar absurt mycket pengar.
Citera
2016-01-02, 16:11
  #1268
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RunePettersson
Du tror det för att det finns konkurrenter eller vad menar du? I så fall kan jag upplysa dig om att alla företag har konkurrenter. Även dom som tjänar absurt mycket pengar.

Hela företaget stinker unket..

Inga order ligger inom tidsramen, överhypad hårdvara m.m

Läspenna har funnits i 5år minst.. samsungs penna är både sexigare och snyggare!

Jag kommer absolut inte köpa deras "super" penna när den släpps. och om dom nu säljer till företag och själva vill se deras aktie hoppa ur led. Varför klarar de inte de minsta orderna?
Citera
2016-01-02, 18:50
  #1269
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haxer
Hela företaget stinker unket..

Inga order ligger inom tidsramen, överhypad hårdvara m.m

Läspenna har funnits i 5år minst.. samsungs penna är både sexigare och snyggare!

Jag kommer absolut inte köpa deras "super" penna när den släpps. och om dom nu säljer till företag och själva vill se deras aktie hoppa ur led. Varför klarar de inte de minsta orderna?

Inga order ligger inom vilken tidsram?

Hurvida du kommer köpa en av deras pennor eller inte är väl tämligen ointressant? Privatpersoner är knappast det segment där Anoto först och främst kommer tjäna sina pengar (om man börjar tjäna pengar). Vilken order pratar du om? Den som nyligen försenades var inte en av deras minsta. Tvärtom var den stor.

Jag förstår att folk är negativa till Anoto, det är inga problem för mig. Förstår också varför folk är negativa med tanke på alla nyemissioner och tidigare brutna löften. Men det blir bara tråkigt när det ska postas osaklig skit som dina inlägg.
Citera
2016-01-02, 19:14
  #1270
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RunePettersson
Inga order ligger inom vilken tidsram?

Hurvida du kommer köpa en av deras pennor eller inte är väl tämligen ointressant? Privatpersoner är knappast det segment där Anoto först och främst kommer tjäna sina pengar (om man börjar tjäna pengar). Vilken order pratar du om? Den som nyligen försenades var inte en av deras minsta. Tvärtom var den stor.

Jag förstår att folk är negativa till Anoto, det är inga problem för mig. Förstår också varför folk är negativa med tanke på alla nyemissioner och tidigare brutna löften. Men det blir bara tråkigt när det ska postas osaklig skit som dina inlägg.

Osaklig skit? ordern till Japan kunde de inte hålla finns fler exempel på detta längre bak i tråden som nu är 35 sidor!

Som det tidigare har diskuterats så finns det inte "bläck" dvs vanlig skrift på pennan och den kan inte göra output utan endast input dvs "scana"!

Tror snarare att de kommer bli uppköpta istället av något större bolag, antagligen HP själva eller wacom (eller wtf de heter)
Låt mig nu höra vad som var osakligt i det jag skrev?
Citera
2016-01-02, 20:48
  #1271
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haxer
Osaklig skit? ordern till Japan kunde de inte hålla finns fler exempel på detta längre bak i tråden som nu är 35 sidor!

Som det tidigare har diskuterats så finns det inte "bläck" dvs vanlig skrift på pennan och den kan inte göra output utan endast input dvs "scana"!

Tror snarare att de kommer bli uppköpta istället av något större bolag, antagligen HP själva eller wacom (eller wtf de heter)
Låt mig nu höra vad som var osakligt i det jag skrev?

Ja och som jag skrev i förra inlägget så påstod du att det var en liten order som dom inte lyckades leverera när det egentligen var en stor. Förstår inte heller varför det skulle vara något att haka upp sig på att den blivit försenad. Pengarna kommer fortfarande komma in fast i Q1 istället. Dessutom uppgav Anoto logistiska skäl till förseningen vilket lika bra kan betyda att det var frakten som på något sätt strulade, kanske inte ens berodde på Anotos kapacitet. Varken du eller jag vet varför det blev försenat så varför skulle det vara ett argument mot att Anoto inte skulle leverera?

Sen skriver du att det inte finns bläck i Anotos pennor, samtidigt som du hävdar att det du skriver inte är osaklig skit. I rest my case.
Citera
2016-01-02, 21:46
  #1272
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RunePettersson
Ja och som jag skrev i förra inlägget så påstod du att det var en liten order som dom inte lyckades leverera när det egentligen var en stor. Förstår inte heller varför det skulle vara något att haka upp sig på att den blivit försenad. Pengarna kommer fortfarande komma in fast i Q1 istället. Dessutom uppgav Anoto logistiska skäl till förseningen vilket lika bra kan betyda att det var frakten som på något sätt strulade, kanske inte ens berodde på Anotos kapacitet. Varken du eller jag vet varför det blev försenat så varför skulle det vara ett argument mot att Anoto inte skulle leverera?

Sen skriver du att det inte finns bläck i Anotos pennor, samtidigt som du hävdar att det du skriver inte är osaklig skit. I rest my case.


Ingen bläck? ha! läs denna....de håller på med en penna med 4 olika färger. och dessa färger kan suddas bort utan att förstöra dot pattern på pappret.

http://upcommons.upc.edu/bitstream/handle/2099.1/23596/Article.pdf

Snälla...läs denna flera gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in