2016-01-01, 23:56
Medlem
langaocbs avatar
Var det 3-mec som var populärt för typ två år sedan? Vet att något mec gick under smeknamnet kristall i Norrköping för ett par år sedan. Antagligen någon RC-skit med andra ord.
2016-01-02, 00:02
Medlem
Varför i helvete frågar du inte bara din vän som la i kristallen vad det är? Sitta här å nojja över att det är spice är ba efterblivet. Lycka till!
2016-01-02, 00:10
Citat:
Ursprungligen postat av Road66
Varför i helvete frågar du inte bara din vän som la i kristallen vad det är? Sitta här å nojja över att det är spice är ba efterblivet. Lycka till!

Grejen är att den killen visste förmodligen inte själv vad det var fråga om. Svaret hade antagligen blivit "det var kristall ju!" eller nåt liknande meningslöst. Folk köper randomly saker från gatan och nätet, från langare och distributörer som i sin tur inte har en jävla aning om vad de kränger. Så länge som de faktiska substanserna är olagliga/marginaliserade och vi inte har en effektivt fungerande, reglerande infrastruktur så är det i princip en fucking toss up vad du får tag på av dina polare. Samma sak gäller för övrigt för så kallad "hälsokost" och supplements.

Om du vill vara säker på vad du stoppar i dig finns det bara en väg: odla/syntetisera själv.
Senast redigerad av löktårta 2016-01-02 kl. 00:18.
2016-01-02, 00:24
Medlem
Fan vad ledsen man blir när man läser sådana här trådar. Ni måste försöka få lite större respekt för livet och er själva och inte stoppa i er allt som plötsligt kommer i er väg.

Hoppas det löser sig för ts och att du kan dra lärdom av dom här ångestfyllda dagarna.

Är verkligen livet i sig självt, som det är, så outhärdligt att det är värt riskerna för att fly bort en stund?
2016-01-02, 00:53
Medlem
xtrftw1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymvetu
jag sökte akuten för att kolla till hjärtat, sa självklart inte att jag hade rökt på men dom sa att det inte var något fel på hjärtat.

Varför sa du inget för? Blir så trött på sånt här.. tror du dom ringer farbror blå direkt eller? Sjukvården finns där för att hjälpa dig.

Har själv legat på akuten, jag sa direkt vad jag hade tagit så jag fick rätt hjälp direkt. Så dom vet vad dom skulle ge eller göra för mig när jag krampade som en fisk på torra land. Jag fick t.o.m beröm att jag sa vad jag hade tagit.
2016-01-02, 08:50
Medlem
Haha ta de lugnt, låter inte som de är något fel på dig utan du är bara nojig och uppe i varv.
Kristallerna va troligtvis THC kristaller, även kallat ice (alltså ''cannabis kristaller).

Hade de varit någon tyngre drog hade du nog vetat om de.
2016-01-02, 09:02
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Road66
Frågan är om den där personen är så mycket värdig att kallas "vän!. Om inte syftet var att bota ts ifrån en långt gången flathet, så är det en mycket märklig väntjänst att förgifta folk.
2016-01-02, 10:53
Anledningen till att meth är ovanligt i Sverige är att (pseudo)efedrin är svårt att få tag på. Syntes av meth kräver efedrin. Anledningen till att meth (och black tar) är stort på vissa ställen i USA är Mexiko, som är en korrupt stat som producerar/transitar större delen av amerikanernas droger.
2016-01-02, 12:53
Medlem
Jag har lärt mig av mitt misstag. Det har nu gått 4 dagar och om det nu var spice eller någon annan liknande drog som innebär döden borde det inträffat för länge sedan. Jag har panikångest då jag har hjärtklappning och oro för att dö. Dessutom vaknar jag 5 på morgonen och kan omöjligt sova om igen. Men ja alla har ett eget val.

Thx för all hjälp
2016-01-02, 12:59
Citat:
Ursprungligen postat av anonymvetu
Jag har lärt mig av mitt misstag. Det har nu gått 4 dagar och om det nu var spice eller någon annan liknande drog som innebär döden borde det inträffat för länge sedan. Jag har panikångest då jag har hjärtklappning och oro för att dö. Dessutom vaknar jag 5 på morgonen och kan omöjligt sova om igen. Men ja alla har ett eget val.

Thx för all hjälp

Lyssna inte på småkukade troll som får (mikro)stånd av att idiotförklara och skrämma dig. De här människorna har ingen empati och väldigt liten förståelse. Du kommer inte att dö och ditt misstag var, minst sagt, blygsamt och inget att hänga upp sig på. Kämpa på emot panikångesten. Du kommer att vinna i längden.
Senast redigerad av löktårta 2016-01-02 kl. 13:01.
2016-01-02, 13:46
Medlem
W.Smiths avatar
Ta det lugnt, du kommer inte att dö. Vila och ät, gör saker som håller din hjärna sysselsatt med annat än att noja ur. Och rör aldrig droger igen, du har uppenbarligen inte det psyke som krävs.
2016-01-02, 13:58
Citat:
Ursprungligen postat av W.Smith
Ta det lugnt, du kommer inte att dö. Vila och ät, gör saker som håller din hjärna sysselsatt med annat än att noja ur. Och rör aldrig droger igen, du har uppenbarligen inte det psyke som krävs.

OK. Det där är en annan trope jag hatar. "Droger", per se, kräver ingenting av ditt psyke. De enda droger som kräver vissa typer av psyken är psykedelia som cannabis, DMT och LSD. ALLA människor klarar av, tex., subutex och flödder, har inget med psyken att göra. Möjligen med undantag av vissa extrema stimulantia som meth och rock.

Du är inte bättre än alla andra, bara för att du knarkar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in