2016-01-01, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -spitzlix-
Ta det lugnt bara, du är bara uppe i varv och nojjig. Rökte noider i 2+år när jag pissade för körkort och jag lever
Låter som chminaca det där med hjärtat, fick lite ont runt/i hjärtat dagen efter haha, men ta en holk och softa
Mvh.

Aa jo du har iofs rätt. Bara jäävligt irriterande att man känenr att hjärtat slår mycket snabbare när det egentligen inte gör det och att man inte har kontroll över kroppen. Men ae verkar inte vara så troligt att jag dör nu iaf. Är nog mina tankar som gjort allt värre och fått mig stressad.

Peace
2016-01-01, 19:22
Medlem
Mommejrs avatar
Du kommer nog garanterat inte dö iaf. Säkert du som nojar upp dig själv ytterligare bara.
2016-01-01, 19:34
Medlem
Gå till sjukhuset direkt och berätta att du tagit en okänd jävla drog. Dör du hellre eller?
2016-01-01, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Du kommer nog garanterat inte dö iaf. Säkert du som nojar upp dig själv ytterligare bara.

Men är det normalt att man fortfarande är hängig några dagar efter användandet?
2016-01-01, 20:14
Medlem
Hur kollade läkarna hjärtat på dig? EKG och stetoskop? Det går inte att utesluta problem med hjärtat genom att utföra dessa snabba testerna. Det krävs mer undersökning än så ibland, tyvärr.
2016-01-01, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Hur kollade läkarna hjärtat på dig? EKG och stetoskop? Det går inte att utesluta problem med hjärtat genom att utföra dessa snabba testerna. Det krävs mer undersökning än så ibland, tyvärr.

Ja med ekg.
2016-01-01, 21:26
1. Det var, med stor sannolikhet, inte fråga om meth. Förövrigt är varken meth, eller ens de flesta sorterna av "spice" (meningslöst ord) några dödsdroger. Miljontals människor röker sån skit varje dag utan att dö. Det är livvstilen runt omkring meth som är dödlig, inte kemikalien i sig. Vad gäller RC / "internetdroger" / spice i stort så är det lite som ett lotteri. Risken för att dö efter att ha testat nåt dumt en gång bör i slutändan vara riktigt liten. Dödsdroger är enligt mig sånt som rent heroin eller fentanyl. Dessa saker kan LÄTT ta kol på vem som helst som saknar tolerans.
2. Du har drabbats av panikångest. Googla på det, det finns massor du kan göra som kan hjälpa dig hantera det. I värsta fall, sök till akutpsyk. Flödder funkar i teorin väldigt bra mot panikångestsymtom men det är i praktiken omöjligt att själmedicinera bens om man har svårartad ångestproblematik.
3. Du kommer att dö men knappast av detta.
Senast redigerad av löktårta 2016-01-01 kl. 21:47.
2016-01-01, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
1. Det var, med stor sannolikhet, inte fråga om meth. Förövrigt är varken meth, eller ens de flesta sorterna av "spice" (meningslöst ord) några dödsdroger. Miljontals människor röker sån skit varje dag utan att dö. Det är livvstilen runt omkring meth som är dödlig, inte kemikalien i sig. Vad gäller RC / "internetdroger" / spice i stort så är det lite som ett lotteri. Risken för att dö efter att ha testat nåt dumt en gång bör i slutändan vara riktigt liten. Dödsdroger är enligt mig sånt som rent heroin eller fentanyl. Dessa saker kan LÄTT ta kol på vem som helst som saknar tolerans.
2. Du har drabbats av panikångest. Googla på det, det finns massor du kan göra som kan hjälpa dig hantera det. I värsta fall, sök till akutpsyk. Flödder funkar i teorin väldigt bra mot panikångestsymtom men det är i praktiken omöjligt att själmedicinera bens om man har svårartad ångestproblematik.
3. Du kommer att dö men knappast av detta.

Tack för ditt svar på riktigt. Hjälpte mig mycket.
2016-01-01, 22:17
Medlem
Har hittat svaret, jag har dessvärre panikångest. Eftersom alla symtom passar in, dessutom blev ingen annan av de som rökte drabbades av detta. Därför har jag svårt och tro att det var spice jag rökte. Så jag är lugnare nu. Och läkarna hitta inga fel på mitt hjärta därför är det mina tankar som förstör allt.

Tack för all hjälp.

Och i vilket fall, håll er borta från spice likaså som jag ska göra.
2016-01-01, 22:29
Glad att jag kunde hjälpa till. Vanligt grönt utan någonting annat inblandat utlöste mitt livs första panikångestattack för sisådär 20 år sedan. Det blev jobbigt ett tag men till slut lärde jag mig hantera det. Jag är inte precis någon storkonsument av cannabis, men jag kan idag röka utan att få panikångest.
2016-01-01, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Glad att jag kunde hjälpa till. Vanligt grönt utan någonting annat inblandat utlöste mitt livs första panikångestattack för sisådär 20 år sedan. Det blev jobbigt ett tag men till slut lärde jag mig hantera det. Jag är inte precis någon storkonsument av cannabis, men jag kan idag röka utan att få panikångest.

Det jag använde var något mer inblandat också.

Kan jag fråga hur du gick tillväga för att hantera panikångesten..?
2016-01-01, 22:49
Citat:
Ursprungligen postat av anonymvetu
Kan jag fråga hur du gick tillväga för att hantera panikångesten..?

OT, men det första var att jag tidigt förstod vad det handlade om. Självinsikt och tid. Ju fler anfall jag överlevde, desta säkrare blev jag på mig själv. Panikångest närs av osäkerhet, det blir lätt en ond spiral. Försök att bryta anfallet så tidigt som möjligt. Det jag gjorde rent akut var tex. att jag nöp mig i armvecken (skapar distraherande smärta och märks inte, ser bara ut som att man sitter med armarna i kors) om jag tex. fick i ett anfall på tunnelbanan. Jag hade duktigt blå armveck ett tag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in