2016-01-02, 14:03
Medlem
breeze420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtrftw1337
Varför sa du inget för? Blir så trött på sånt här.. tror du dom ringer farbror blå direkt eller? Sjukvården finns där för att hjälpa dig.

Har själv legat på akuten, jag sa direkt vad jag hade tagit så jag fick rätt hjälp direkt. Så dom vet vad dom skulle ge eller göra för mig när jag krampade som en fisk på torra land. Jag fick t.o.m beröm att jag sa vad jag hade tagit.

Står i journalerna nu antar jag
2016-01-02, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
OK. Det där är en annan trope jag hatar. "Droger", per se, kräver ingenting av ditt psyke. De enda droger som kräver vissa typer av psyken är psykedelia som cannabis, DMT och LSD. ALLA människor klarar av, tex., subutex och flödder, har inget med psyken att göra. Möjligen med undantag av vissa extrema stimulantia som meth och rock.

Du är inte bättre än alla andra, bara för att du knarkar.

Vad menar du att det är inte drogen jag använt som har tagit över mitt psyke och kropp?
2016-01-02, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av breeze420
Står i journalerna nu antar jag

Läkare har tystnadsplikt, och jag sa åt läkaren att jag hade rökt på cannabis och kristall men han sa att mitt hjärta mådde bra och att han inte såg några felaktigheter med skador osv på mig.
2016-01-02, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymvetu
Läkare har tystnadsplikt, och jag sa åt läkaren att jag hade rökt på cannabis och kristall men han sa att mitt hjärta mådde bra och att han inte såg några felaktigheter med skador osv på mig.

Trots det mår jag skit i kroppen då jag knappt har någon kontroll över mig själv. Dessutom väldigt ont i huvet, men antar att det är ångesten..
2016-01-02, 16:09
Medlem
Slappna av, precis som de du säger är det mest troligen ångesten. Panikångest är inte att leka med men som sagt sluta noja så går det över..
2016-01-02, 16:44
Citat:
Vad menar du att det är inte drogen jag använt som har tagit över mitt psyke och kropp?

Nej, det är inte drogen som gör detta. Din kropp gör detta, och det du behöver jobba med är dina attacker.
2016-01-02, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Nej, det är inte drogen som gör detta. Din kropp gör detta, och det du behöver jobba med är dina attacker.

Hur ska jag göra det? Jag ska kontakta min läkare men hon jobbar på måndag igen, tanken av att vänta 2 dagar och fortsätta må såhär får mig och ifrågasätta att jag kommer leva.
2016-01-02, 18:12
Medlem
Konstigt att det står på nätet att man har panikångesten i några minuter.

Jag har haft det i 3 dagar sträck.. Och ja jag har panikångest med tanke på att de kollade mitt hjärta (ekg) och sådant dessutom skulle läkaren sett om något låg fel till när jag var där..

Någon som kan svara på ifall jag har GROV panikångest? känns som det är vad jag har
2016-01-02, 20:10
Medlem
Zhukovskis avatar
Citat:
Hur ska jag göra det? Jag ska kontakta min läkare men hon jobbar på måndag igen, tanken av att vänta 2 dagar och fortsätta må såhär får mig och ifrågasätta att jag kommer leva.

Ring akutpsyk (psykiatri), berätta exakt hur du mår.

Annars är det väl bara att boka tid och försöka slappna av fram tills det du får tala med en läkare. Tänk på att du då bokat tid, gjort allt du kan för tillfället och försök sluta grubbla. Slå på en TV serie och försök slappna av, fokusera på storyn osv.

Om du kan göra nåt åt det, så gör du det - alltså inget att oroa sig över. Om du ikväll inte kan så kan du inte helt enkelt, så varför oroa sig?

Men som sagt, undersök hur det fungerar med akutpsyk, det finns telefonnummer att ringa där du får snacka med utbildade personer direkt. De kan hjälpa dig tusen gånger bättre än folk på FB. Du får avgöra efter hur du känner.

Och sluta seriöst med att söka upp massa fakta på nätet angående symptom och diagnoser. Det är nog för svårt att dra slutsatser i nuläget och jag tror du bara skrämmer upp dig själv. Det krävs år och år av utbildning för kunna att diagnosera patienter. Kontakta någon utbildad som sagt, låt dem avgöra istället.

Lycka till, försök tänka rationellt. Jag har varit med om liknande. Du kommer ta dig igenom det på ett eller annat sätt, förr eller senare.

PS. Panikångest tror jag syftar på panikattacker, alltså där folk t om svimmar. Så illa verkar du inte må, men stark långvarig ångest kan vara extremt jobbigt, jag vet.
Senast redigerad av Zhukovski 2016-01-02 kl. 20:31.
2016-01-03, 05:54
Medlem
steneniglashusets avatar
Gick det bra? :P
Det jag kan få ut av detta är att du egentligen hade en vilja att inte röka kanske, sen när du rökte så uppstod det glädje osv mellan vännerna. När alla vännerna avlägsnat sig så kanske du kände att du ville ha en liten smutt till och det oroar dig undermedvetet. Du vill inte vara beroende. Ta det lugnt kyparn, du är inte beroende och det/dom blossen du tog skiter Sverige i. Du vart lite orolig i onödan bara och visste inte vart du skulle placera dina känslor. Ta det lugnt och andas lite till så ordnar det sig snart. Hoppas du inet nojar upp dig för mycket. Puss å Kram
2016-01-03, 09:08
Medlem
ms_crowleys avatar
Nä, du kommer inte att dö
Om man som relativt oerfaren känner oro, rädsla, tvivel eller liknande inför en drog, är den beskrivna situationen inte speciellt speciell på något sätt.
Att känna sig lite sliten någon eller några dagar efter dopande (vad än för sort du pysslar med) är även det helt oöverraskande.
"Hjärtklappning", skakighet, svettningar mm är mer regel än undantag på mängder av droger.

Att du oroat dig och därigenom stimmat upp ditt psyke förvärrar din upplevelse ytterligare och panikattack är en reell risk.
Man dör inte av panik heller.
Känn lugnet

Mitt tips: Ta inga droger du inte känner dig positivt och avslappnat inställd till. Det är inte bra för psyket. Det är rent farligt.
Om du ska dopa igen. Gör det i en positiv och trygg miljö med människor du litar på och trivs med. Känner du tvekan - Dopa dig inte!

Ta hand om dig
2016-01-03, 10:04
Medlem
borrizs avatar
Har du hunnit fråga din kompis vad han använde för blandning?
Ta detta som en läxa. Det är ren tur att det han kallar kristall, inte var råttgift eller något annat "trevligt".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in