2015-12-29, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothicat
Tog en promenad in på Mobilia idag och trots att jag är en härdad Malmöbo blev jag chockad av hur få svenskar det var. Andelen muslimer och andra utlänningar i malmö är nu så överväldigande att man baxnar.
Finns någon tillförlitlig statistik över läget nu, hur stor del av malmöborna som är av utländsk härkomst och hur många som är muslimer?
Redan 2013 var ju andelen svenskar lite under 50 % men sedan dess har mycket förändrats till det sämre.

Ställ dig på Seved i Malmö. På Jespersgatan, Rasmusgatan eller Sofiagatan. Du kommer vara den ende vite där och de kommer att hota dig till livet för att du stör deras knarkhandel. På Möllevångstorget om kvällarna är det mest vänsterpatrask och muslimer och annat pack. Mobilia är ett ställe där patrask och gamlingar handlar, zigenarna brukar hitta sina offer där (gamlingar) och man ser på utbudet att det är en utarmad stadsdel men det är så rent generellt för Malmö. Jag har alltid blivit deprimerad när jag varit där. jag handlar aldrig i Malmö om jag kan undvika det. Tycker att muslimerna och zigenarna som anses bidra till samhället kan dra lasset och skapa arbetstillfällena.
Citera
2015-12-29, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zobbizadeh
Ställ dig på Seved i Malmö. På Jespersgatan, Rasmusgatan eller Sofiagatan. Du kommer vara den ende vite där och de kommer att hota dig till livet för att du stör deras knarkhandel. På Möllevångstorget om kvällarna är det mest vänsterpatrask och muslimer och annat pack. Mobilia är ett ställe där patrask och gamlingar handlar, zigenarna brukar hitta sina offer där (gamlingar) och man ser på utbudet att det är en utarmad stadsdel men det är så rent generellt för Malmö. Jag har alltid blivit deprimerad när jag varit där. jag handlar aldrig i Malmö om jag kan undvika det. Tycker att muslimerna och zigenarna som anses bidra till samhället kan dra lasset och skapa arbetstillfällena.
Visst blir man deprimerad av det, jag undviker Mobilia om jag kan. Men snart finns det inget ställe kvar att handla, även Emporia är helt blattifierat.
Jag försöker stålsätta mej mentalt inför att gå in på Mobilia men varje gång känns det som en kalldusch och jag mår illa fysiskt och mentalt och magkatarren gör sej påmind.
Sevedsområdat har jag inte ens vågat sätta min fot i på flera år, där kändes det verkligen som att vara i fiendeland.
Citera
2015-12-29, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothicat
Visst blir man deprimerad av det, jag undviker Mobilia om jag kan. Men snart finns det inget ställe kvar att handla, även Emporia är helt blattifierat.
Jag försöker stålsätta mej mentalt inför att gå in på Mobilia men varje gång känns det som en kalldusch och jag mår illa fysiskt och mentalt och magkatarren gör sej påmind.
Sevedsområdat har jag inte ens vågat sätta min fot i på flera år, där kändes det verkligen som att vara i fiendeland.

Om du vill testa din teori på Emporia så gör det vid något tillfälle. Muslimerna finns där också. De bor runtomkring och brukar handla på Emporia för sina pengar som patrask som Löfven tycker att de ska få gratis men det är inte som på Mobilia att man vrider på huvudet för att slippa se alla jihadister och islamister för att mötas av en annan jihadist. Jag skulle tipsa dig att ta en tur förbi Hylliebadet. Där kan man säkert hitta material för att köra riktigt långa och detaljerade stories om man skulle vilja det. Det är en gåta för mig hur korkad man kan vara som människa. Att bygga nytt åt muslimerna för att de ska hålla sig lugna eller för att man ska kunna flytta ett problem från stan och skattebetalarnas blickfång så att muslimerna ska kunna skövla nybygget på noll tid och vara hetsiga och aggressiva någonannanstans. det räcker att bara titta på vad som finns i de områdena muslimerna bor. Det finns ingenting annat än öken. Läste idag att amerikanerna hade kommit över "förslag" från ett tillslag i mellanöstern om hur muslimerna vill uppdatera sharia så att de som äger sexslavar inte får sätta på mamman och dottern i samma veva. Många av de sexslavar är antingen vita eller kristna. Jag var tvungen att läsa två gånger för de befinner sig mentalt och kulturellt 5000 år bakåt i tiden och sådana varelser ska vi ha hit.
Citera
2015-12-29, 21:45
Medlem
Bollregs avatar
Polisen har inte resurser att åka ut på alla larm om fyrverkerier.
– Min personliga uppfattning är att fyrverkerier bör förbjudas, det har spårat ur, säger Stephan Söderholm på polisens ledningscentral.

Klockan 16.22 Lindängen, unga skjuter raketer på bygge.
Klockan 16.25 ungdomar skjuter raketer på parkeringen utanför folktandvården på Munkhättegatan.
16.30 raketer på balkong på Sörbäcksgatan.
16.32 kraftig smäll i trapphus,
17.27 ungdomar skjuter raketer på allt och alla i Lindängens centrum,
17.32 raketer i Hyllie.
18.02 personer som skjuter raketer på varandra på biblioteket i Lindängen.
18.11 Lindängen centrum, raketer skjuts igen.
20.11 Stensjögatan skjuts raketer på cykelbanan.
20.03 Securitas ringer om att det skjuts raketer i papperskorgar och dörrar vid skola på Jägersrovägen.
20.14 raketer skjuts på bilar från viadukten i Oxie.
20.28 Cypressvägen, raketer skjuts mot bilar.
20.28 raket under bil på Segevångsgatan.
20.48 stora problem med ungdomar som skjuter raketer mot varandra på Stensjögatan.
20.50 ungdomar skjuter raketer på varandra på Backagården.

– Så här håller det på hela kvällen och vi kan inte åka på alla de här larmen, vi får prioritera de där det är fara för liv och hälsa, säger Stephan Söderholm.
Senast redigerad av Bollreg 2015-12-29 kl. 21:57.
Citera
2015-12-29, 22:28
Medlem
Det saknas inga pengar i Malmös no go zoner trots röda korsets idoga försök att inpränta i oss att det finns fattiga barn där.
Senast redigerad av ascheberg 2015-12-29 kl. 22:30.
Citera
2015-12-30, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollreg
Polisen har inte resurser att åka ut på alla larm om fyrverkerier.
– Min personliga uppfattning är att fyrverkerier bör förbjudas, det har spårat ur, säger Stephan Söderholm på polisens ledningscentral.

Klockan 16.22 Lindängen, unga skjuter raketer på bygge.
Klockan 16.25 ungdomar skjuter raketer på parkeringen utanför folktandvården på Munkhättegatan.
16.30 raketer på balkong på Sörbäcksgatan.
16.32 kraftig smäll i trapphus,
17.27 ungdomar skjuter raketer på allt och alla i Lindängens centrum,
17.32 raketer i Hyllie.
18.02 personer som skjuter raketer på varandra på biblioteket i Lindängen.
18.11 Lindängen centrum, raketer skjuts igen.
20.11 Stensjögatan skjuts raketer på cykelbanan.
20.03 Securitas ringer om att det skjuts raketer i papperskorgar och dörrar vid skola på Jägersrovägen.
20.14 raketer skjuts på bilar från viadukten i Oxie.
20.28 Cypressvägen, raketer skjuts mot bilar.
20.28 raket under bil på Segevångsgatan.
20.48 stora problem med ungdomar som skjuter raketer mot varandra på Stensjögatan.
20.50 ungdomar skjuter raketer på varandra på Backagården.

– Så här håller det på hela kvällen och vi kan inte åka på alla de här larmen, vi får prioritera de där det är fara för liv och hälsa, säger Stephan Söderholm.

Läs om lagen som inte gäller i Malmö

http://www.skd.se/2015/12/30/raketer-bara-tillatna-pa-nyar/
Citera
2015-12-30, 11:01
Medlem
Personal knivskars vid butiksrån

En butik på Sörbäcksgatan i Malmö rånades under tisdagskvällen. En butiksarbetare har förts till sjukhus med skärskador.

http://www.skd.se/2015/12/30/personal-knivskars-vid-butiksran/
Senast redigerad av ascheberg 2015-12-30 kl. 11:05.
Citera
2015-12-30, 22:49
Medlem
spoilers avatar
"Ett 40-tal mindre fönsterrutor på Johannesskolan krossades på tisdagskvällen. Notan för skadegörelsen på Malmös skolor i år kommer att landa på över tolv miljoner kronor.
Värst drabbad är Munkhätteskolan."

http://www.sydsvenskan.se/malmo/notan-for-skolbrotten12-miljoner/
Citera
2015-12-31, 21:17
Medlem
Drooids avatar
Smitning efter avsiktlig påkörning på Regementsgatan i närheten av Fridhemstorget.
Platsen där det skedde är lite mer udda än själva händelsen i sig.

Från Sydsvenskan: http://www.sydsvenskan.se/sverige/person-pakord-av-smitare/

Citat:
Enligt de första uppgifterna ska påkörningen, som inträffade vid 18-tiden på nyårsafton, ha föregåtts av ett bråk i närheten av Fridhemstorget. Vittnen uppger för polisen att en okänd man ska ha slagit 55-åringen och sedan backat på honom med bilen.

http://www.expressen.se/kvallsposten/man-pakord-av-smitare-efter-brak/
Fler bilder: http://pppress.se/index.php?option=com_content&view=article&id=14802 :PPMISS1-20151231&catid=77&Itemid=435
Citera
2016-01-01, 01:58
Medlem
En vanlig kväll i Malmö. Blev mordhotad av en muslim. Först frågade han mig om jag muckade när vi var på väg in på MAX vid Lilla torg och när jag tittade på honom (en liten äcklig och vidrig muslimsk kackerlacka) så skulle han skära halsen av mig.

När jag sa till en av alla muslimer som jobbar där så "skulle han säga till mig". En annan muslim som stod och väntade på sin beställning stod och stirrade på mig under säkert fem minuter som muslimer utan hjärna är duktiga på. På Lilla torg avfyrade muslimerna minst en raket in i folksamlingen. Det drog fram ett gäng med "ensamkommande barn" (muslimer) och kastade flaskor in i folksamlingen på Lilla torg.

På Möllevångstorget var det en grupp med muslimer som skrek "vi ska slakta dem" och "våldta hororna". i vilket sammanhang vet jag inte men det var i folksamlingen och om de menar sina muslimska kvinnor eller inte har jag inte någon aning om. Ett par av dem ägnade sig åt att kasta smällare in i folksamlingen och att skjuta raketer på människor som inte hade gjort dem något. Antar det är det som kallas att de är fredliga. Man kan undra varför de inte skjuter raketer på folk i sina ghetton?

Nästan alla som jag såg på Möllevångstorget och Lilla Torg som smällde raketer och smällare var muslimer så det verkar som de inte går och bär på några krigstrauman som de alltid hävdat. Sedan måste det betalas ut enorma summor bidrag när de har så mycket pengar över att de kan handla alla dessa stora raketer och smällare som får alla rutor att skallra.

När jag kom hem så satt jag och tänkte på dessa fredliga muslimer när jag sket. Rev ur en sidan ur koranen och torkade mig i röven med den.

Ett av flera nyårlöften. Att aldrig mer äta på MAX eller på något annat ställe som har muslimer som anställda eller där stället ägs eller drivs av muslimer. På MAX klarar de inte ens av att sätta ihop en enkel hamburgare. det smakar godare om jag själv lagar till något.
Senast redigerad av malmopatrasket 2016-01-01 kl. 02:16.
Citera
2016-01-01, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Ett 40-tal mindre fönsterrutor på Johannesskolan krossades på tisdagskvällen. Notan för skadegörelsen på Malmös skolor i år kommer att landa på över tolv miljoner kronor.
Värst drabbad är Munkhätteskolan."

http://www.sydsvenskan.se/malmo/notan-for-skolbrotten12-miljoner/

Ett tips googla bilder på de sämsta resultat skolorna och när det är anlagda bränder och skadegörelse.
Talande bilder man får upp men ta något lugnande först.Det ser inte ut som skolor mer som fritidsgårdar.
Senast redigerad av ascheberg 2016-01-01 kl. 09:47.
Citera
2016-01-01, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Ett tips googla bilder på de sämsta resultat skolorna och när det är anlagda bränder och skadegörelse.
Talande bilder man får upp men ta något lugnande först.Det ser inte ut som skolor mer som fritidsgårdar.

Det brukar vara så att de sämsta Malmöskolorna får också mest i tillskott pengamässigt. Man kan undra var pengarna går om de aldrig lyckats med att vända någon trend.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in