2015-12-30, 11:22
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gallacher
Pep fick tydligen jobb som någon jävla bloggare i en spansk sportblaska (jag skojar inte). Tränarfrågan börjar bli riktigt frustrerande just nu, det känns som att man bara skjuter på det hela tiden.

Varför skulle man skjuta på det? Man sitter väl antagligen och förhandlar, därför det dröjer.
2015-12-30, 15:15
Medlem
Tlagnojs avatar
Snackas mycket om Ayaz på GF. Är det bara jag som missat storheten med honom? När han spelade i Degerfors tyckte jag det var en kille med en sträng på sin lyra, sparka och spring. Om än väldigt duktig på det, men en sån spelare som brinner till en säsong sen har alla försvarare lärt sig hans knep.
2015-12-30, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Snackas mycket om Ayaz på GF. Är det bara jag som missat storheten med honom? När han spelade i Degerfors tyckte jag det var en kille med en sträng på sin lyra, sparka och spring. Om än väldigt duktig på det, men en sån spelare som brinner till en säsong sen har alla försvarare lärt sig hans knep.

Dels så va han 18-19 när han soelade i Degerfors (har väl förhoppningsvis utvecklats en del sedan dess) plus att det är precis de egenskaperna AIK letar efter (snabba och löpstarka spelare).

Men tvärtom mot va de flesta tror så är det denna affär som ser ut att spricka och inte den andra mer profilstarka...
2015-12-30, 16:56
Avslutad
Tror han har för höga förhoppningar om sig själv just nu så han ser det väl som ett misslyckande tillbaka till svea. Kanske blir Holland? För övrigt tycker det är dumt för svenska spelare att gå till nedre mittenklubbar i turkiska ligan, just för att det är så osäkert där. Inget tålamod med tränare och stora politiska spel kring vilka spelare som ska spela oavsett kvalité. Därför är det säkrare att utvecklas någon annanstans. Daniel Larsson i samma lag har iaf fått ett upplyft, även Samuel Holmén har fått bra med speltid. Kan analysera fler spelare därifrån men detta kanske inte är rätt portal för det? Summering iaf, tror inte Ayaz får mer speltid i sin nuvarande klubb.
2015-12-30, 17:07
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombarda
Dels så va han 18-19 när han soelade i Degerfors (har väl förhoppningsvis utvecklats en del sedan dess) plus att det är precis de egenskaperna AIK letar efter (snabba och löpstarka spelare).

Men tvärtom mot va de flesta tror så är det denna affär som ser ut att spricka och inte den andra mer profilstarka...

PK på nyårsdagen gick ju fint senast.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
2015-12-31, 02:29
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gallacher
Pep fick tydligen jobb som någon jävla bloggare i en spansk sportblaska (jag skojar inte). Tränarfrågan börjar bli riktigt frustrerande just nu, det känns som att man bara skjuter på det hela tiden.

Har han inte haft den bloggen hela året? I vilket fall så känns Pep avskriven, annars tror jag han hade varit klar innan jul. Nu snackas det om Fagermo från Odd. Denna tränargaten börjar bli riktigt lökig. Hugg Graham Potter!
2015-12-31, 12:23
Medlem
nomadics avatar
Utöver en ny mittback söker ÖSK även breddning av offensiven med en spelare som kan hantera både rollen som yttermittfältare och anfallare. Ett namn det snackats löst om är Lars Fuhre. Vad har ni bajensupportrar att säga om honom i rollen som truppbreddare?
2015-12-31, 14:21
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Varför skulle man skjuta på det? Man sitter väl antagligen och förhandlar, därför det dröjer.

Fönstret för att värva spelare öppnar väl 1a januari? Gäller kanske tränare också? Kan vara så att en tränare är klar, mer eller mindre, men inte kunnat bli officiellt på grund av ett stängt transferfönster.
2015-12-31, 14:26
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Utöver en ny mittback söker ÖSK även breddning av offensiven med en spelare som kan hantera både rollen som yttermittfältare och anfallare. Ett namn det snackats löst om är Lars Fuhre. Vad har ni bajensupportrar att säga om honom i rollen som truppbreddare?
Njaa, mycket av en humörspelare som kan försvinna helt ur matcherna. Men som utfyllnad kanske han funkar. han var riktigt bra i Superettan men dit hoppas jag inte ni siktar...ni får hemskt gärna köpa loss honom.
2015-12-31, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst.Hugo
Fönstret för att värva spelare öppnar väl 1a januari? Gäller kanske tränare också? Kan vara så att en tränare är klar, mer eller mindre, men inte kunnat bli officiellt på grund av ett stängt transferfönster.
Transferfönsterna begränsar handeln med spelrätter eller spelarlicenser mellan klubbar, något tränare inte omfattas av.

Jag förstår inte riktigt hysterin med att ha en ny tränare på plats så snabbt som möjligt. Spelartruppen har semester ett par veckor till och det är knappast någon kritisk tid för planering där den nya tränaren måste vara delaktig som gått förlorad. Det är bara supportrarnas sinnesfrid som påverkas av att den nya tränaren ännu inte är tillsatt.
2015-12-31, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Transferfönsterna begränsar handeln med spelrätter eller spelarlicenser mellan klubbar, något tränare inte omfattas av.

Jag förstår inte riktigt hysterin med att ha en ny tränare på plats så snabbt som möjligt. Spelartruppen har semester ett par veckor till och det är knappast någon kritisk tid för planering där den nya tränaren måste vara delaktig som gått förlorad. Det är bara supportrarnas sinnesfrid som påverkas av att den nya tränaren ännu inte är tillsatt.
Det kan vara en bra sak att ha en tränare på plats under transferfönstret, både för att veta vilka spelartyper man söker (kan släppa) och som eventuell värvning vill man kanske veta vilken tränare man kommer få.

Det är sju veckor till cupen, dags att börja träna snart?
2015-12-31, 15:10
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Njaa, mycket av en humörspelare som kan försvinna helt ur matcherna. Men som utfyllnad kanske han funkar. han var riktigt bra i Superettan men dit hoppas jag inte ni siktar...ni får hemskt gärna köpa loss honom.
Ja, Fuhre får de gärna värva. Han har verkligen inte rosat marknaden sen vi gick upp i Allsvenskan precis...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in