2015-12-31, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Har själv väntat på att boboslackes profetior skulle infrias.

Det slående är väl att vapnet i så fall skulle kunna vara det enda handfasta verktyget i en sådan operation. För vad finns det annars för uppbackning av ett påstående om en lösning. Gamla hemligstämplade dokument eller vittnesmål från avlidna personer.

Var ska man inte överlämna ett mordvapen om inte hos GW. En variant av hans egen Lejonens kula.

Mannen som skänker tillförlitlighet till lösningen med sin blotta närvaro. Eller mannen som är villig att betala för det. Både monetärt och intellektuellt. Som skänker överlämnandet en aura av trovärdighet.

Enligt Sten Flygare (från facebook forum) så ska han från tillförlitliga källor fått höra att "LGW vapnet" går att spåra bakåt till kretsen kring CP. Vi får väl se om det stämmer. Jag har som vanligt inga förhoppningar
Citera
2015-12-31, 08:03
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skarpsint
Från en annan tråd:
Kan någon berätta mer om Televerket Radio och vad kopplingen till MOP skulle vara?
Detta är tydligen livsfarligt att berätta om. Både Lingärde och Holmer dog i samma veva då dubbelspelen från alla håll med Näss i spetsen kunde avslöjas.
Citera
2015-12-31, 08:29
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Enligt Sten Flygare (från facebook forum) så ska han från tillförlitliga källor fått höra att "LGW vapnet" går att spåra bakåt till kretsen kring CP. Vi får väl se om det stämmer. Jag har som vanligt inga förhoppningar

Så lösningen är att man ska fälla Christer postumt. Trots att han var den ende personen i hela världen som hade papper på att han var oskyldig efter en rättslig prövning.

En favorit i repris.

Enligt mig finns det ingen chans att de kommer att lyckas med det uppsåtet. Förutom bland de redan frälsta.
Senast redigerad av andersaanderssona 2015-12-31 kl. 08:32.
Citera
2015-12-31, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Detta är tydligen livsfarligt att berätta om. Både Lingärde och Holmer dog i samma veva då dubbelspelen från alla håll med Näss i spetsen kunde avslöjas.

Livsfarligt eller inte.

Än idag vet ingen i tråden vem som var ansvarig för tillsättningarna av dessa personer på Televerket radio.

Det vi däremot vet är att dessa anställningar var väldigt korta och att IG och CGÖ bildade en firma tillsammans. Där Holmer stod för en majoriteten av gynnandet första året till samma firma.
Citera
2015-12-31, 12:04
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Livsfarligt eller inte.
Än idag vet ingen i tråden vem som var ansvarig för tillsättningarna av dessa personer på Televerket radio.
Det vi däremot vet är att dessa anställningar var väldigt korta och att IG och CGÖ bildade en firma tillsammans. Där Holmer stod för en majoriteten av gynnandet första året till samma firma.
Låt mig gissa att Holmer var den som ville ha IG och CGÖ på plats för att kolla vad som pågick i bergrummen bakom Skandiahuset som Lingärde tipsade om och att det sedan var Näss som såg till att dessa insiders snarast togs bort. Näss var den som hade allt att dölja även inför CIA skulle jag gissa.
Citera
2015-12-31, 12:11
Medlem
nattekniks avatar
Citat:
Skrev inte flygare att han bara skämtade ( tramsade )...?
Citera
2015-12-31, 12:15
Medlem
Citat:

Är det där verkligen sant, sulfint?
Citera
2015-12-31, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Låt mig gissa att Holmer var den som ville ha IG och CGÖ på plats för att kolla vad som pågick i bergrummen bakom Skandiahuset som Lingärde tipsade om och att det sedan var Näss som såg till att dessa insiders snarast togs bort. Näss var den som hade allt att dölja även inför CIA skulle jag gissa.

Jobbet var säkerhetsklassat.

Frågan är vem eller vilka som hade befogenheten att klassa dessa personer som säkra. Som inte ens idag går att identifiera.

En spekulation i frågan.

http://newsvoice.se/2013/01/27/stark-koppling-mellan-stay-behind-och-palmemordet/

Där min känsla är att det låg på en ändå högre nivå.

Där Holmer befann sig på den högsta. Där man ibland mellan raderna i många texter får känslan av att han var överordnad IC i viss mån. Och där alla andra chefer insåg detta utom Näss.
Senast redigerad av andersaanderssona 2015-12-31 kl. 12:48.
Citera
2015-12-31, 12:44
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:

Det är väl inte omöjligt. CP kände Sigge C och brukade köpa narkotika av honom och hänga på hans klubb "Oxen". Det var det förståss inte bara CP som gjorde, utan ävne en massa andra mer eller mindre laglydiga personer.
Kan nog tänka mig att Sigge om inte själv såld något vapen emellanåt, skulle kunnat förmedla kontakter till någon lämplig försäljare.

Hade varit kul om man fick veta om det fanns, eller garanterat inte fanns, en koppling mellan "den kände gangstern Mr. X" och Sigge C. Det är väl inte helt osannolikt att Sigges stoff åtminstone delvis kom in via vägar organsierade av X.

(har glömt namnt på X, (Leif Skifer?), men han var den första i Sverige att få ett konstgjort hjärta inopererat. Många klagade på att en så kriminell typ fick en sådan operation, men troligen var det just därför: Operationen var helt enkelt mycket farlig och chansen att överleva på sin höjd "skaplig". Nu överlevde han i flera år med den här konstruktionen med bärbar kompressor som drev pumpen. )

Så koppling på ett illegalt vapen från tidigt -80 tal, i Sverige, till krokarna runt spelkubben Oxen låter ju inte som en högoddsare. På den tiden var det inte som det är nu, när du kan köpa en puffra i vilket förortscentrum som helst om du kan rätt språk och ser rätt ut.
Citera
2015-12-31, 13:25
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Jobbet var säkerhetsklassat.
Frågan är vem eller vilka som hade befogenheten att klassa dessa personer som säkra. Som inte ens idag går att identifiera.
En spekulation i frågan.
http://newsvoice.se/2013/01/27/stark-koppling-mellan-stay-behind-och-palmemordet/
Där min känsla är att det låg på en ändå högre nivå.
Där Holmer befann sig på den högsta. Där man ibland mellan raderna i många texter får känslan av att han var överordnad IC i viss mån. Och där alla andra chefer insåg detta utom Näss.

Behörighetsfrågan då det gällde rikets säkerhet var i praktiken fortfarande inte avklarad mellan polis militär säpo och regering så som Falkenstam och Bergling kunnat berätta. Vem som var högst ÖB IC Holmer eller Näss fick tydligen situationen avgöra så som övningen var upplagd. Eftersom Näss kunde åberopa författningsskyddet och mena att OP skulle vara opålitlig med den neuropsykiatriska diagnos Lisbet kunnat leverera så hade varken IC eller Holmer något att sätta emot.
Citera
2015-12-31, 17:31
Medlem
Jag tror INTE att GW-vapnet kommer att kunna spårar till "Pettersonkretsar".
Hade uppgiftsnämnare vetat att vapnet kom från dessa kretsar så hade han nog hört av sig till Någon annan än GW för att lämna över det.

Någonting säger mig att detta vapen snarare har en koppling till Östlings kretsar. Vi får vänta och se.
Citera
2015-12-31, 19:28
Medlem
nattekniks avatar
Ang. bilden som anér gått bananas på gällande sjukhuset och Lisbeth.
Frågan har ju ställts om det ev. kan vara Anita Gradin.
Här är en bild på vad jag tror är Gradin från mordkvällen.
http://sv.tinypic.com/r/2m47plz/9
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in