Citat:
Ursprungligen postat av
rosacykel
Jag antar att du bara trollar, alternativt har en skev världsbild men jag är inte den som är den.
Jag ställer två neutrala frågor om två svepande påståenden som du gör, och där du inte backar upp dessa påståenden det minsta.
Hur får du det till att bli trollande. Det är ju du och inte jag som hävdar.
Har du aldrig varit med om att bli synad?
Du verkar i alla fall ha svårt att svara och i stället komma med personangrepp. Det stärker inte precis din position. Milt uttryckt.
Citat:
Ursprungligen postat av
rosacykel
Här har du ett litet exempel funnet efter 10 sekunders googlande, finns ju dessutom ett par hundra youtubevideos som påvisar hans dumhet och det var därför jag tyckte det var så lustigt att jag skulle ge ett exempel.
Där har vi några oneliners (twitter och motsv) av div kandidater, med varierande sanningshalt enligt web-sidan.
På vad sätt skulle det visa på någon direkt okunnighet hos någon av dom?
Dels är inte rimligt att presidentkandidater har detaljkunskap om allt mellan himmel och jord. Det får deras stab hjälpa dom med. (Och individerna i staberna kan ju i sin entusiasm hitta saker på nätet när de googlar och lyfta fram. Vi kanske kan vara överens om att lyfta fram någon man hittar efter 10 sek googling inte är speciellt dugligt eller kompetent. Det är inte tillräckligt för att säkerställa autenticitet och kvalitet i datat).
Dels visar det inte på någon okunnighet eftersom folk ibland medvetet ljuger. (Jfr Sjöstedt och vinster i välfärden. Bara de som helt saknar tankeförmåga kan tilltalas av detta, då det lätt kan visas fullkomligt utplåna sjukvården. Dock är det inte uppenbart att Sjöstedt har förlorat på detta. Han framstår naturligtvis som gravt förståndshandikappad för oss som kan göra konsekvensanalyser, men det är egalt för honom för vi röstar i alla fall inte på honom).
Dvs för Trump så väl som för de andra är inte detta exempel på okunskap. Det är snarare exempel på deras kampanjstrategi. Och av det skälet så indikerar det inte heller någon olämplighet.
Citat:
Ursprungligen postat av
rosacykel
Kom gärna med ett exempel på varför han skulle vara bra som president, gärna ett exempel så bra att det väger upp hans enorma dumhet.
Varför i all världen skulle jag göra det?
Jag är inte beredd att göra den typen av svepande påståenden.
Här avslöjar du dig när du skriver "dumhet". Det är extremt vagt begrepp. Det pekar starkt på att du bara sitter med ogrundade emotionella föreställningar. Och det förklarar också ditt svaga beteende när jag synar.